Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hanar, Zana" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    4. sınıf Sunshine İngilizce ders kitabının öğretmenlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi: Diyarbakır il örneği
    (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Hanar, Zana; Bekleyen, Nilüfer
    Bu çalışmada, Sunshine 4. Sınıf İngilizce ders kitabının öğretmenlerin bakış açısıyla Diyarbakır örneğinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde betimsel bir çalışma olarak desenlenen araştırmanın katılımcıları, Diyarbakır ili Kayapınar ilçesindeki devlet ilköğretim okullarında görev yapan, bu ders kitabını kullanan veya daha önce kullanmış olan 102 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Sunshine 4. Sınıf İngilizce ders kitabını genel görünüm, organizasyon, destekleyici materyaller, amaçlar, konu içerikleri, dil becerileri, etkinlikler ve alıştırmalar açısından değerlendirme olanağı sağlayan, araştırmacılar tarafından geliştirilen 6 faktör ve 53 maddeden oluşan "Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği" ile 4 açık uçlu soru kullanılmıştır. Veri toplama aracı, araştırmacı tarafından 2016-2017 akademik yılı bahar yarıyılında uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Öğretmenlerin ders kitabını değerlendirmeye yönelik görüşlerine ilişkin frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama gibi betimsel istatistiki hesaplamalar yapılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin konuya ilişkin görüşlerini bağımsız değişkenlere göre ortaya koymak için kullanılacak istatistiksel yöntemleri belirlemek amacıyla, normal dağılıma uygunluk analizinde Kolmogrov-Smirnov Z testi, verilerin homojenlik durumunu tespit etmek için de Levene testi kullanılmıştır. Bu testlerin sonuçlarına göre, cinsiyet değişkeninde bağımsız örneklemler için t-testi; öğretme deneyimi ve mezuniyet değişkenlerinde Tek Faktörlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA); ilkokulda öğretme deneyimi değişkeninde ise Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında uygulanan açık uçlu sorulardan elde edilen nitel verilerin analizinde ise, içerik analizi kullanılmıştır. Katılımcı grubun görüşleri kodlanmış, benzer kodlardan da alt temalar oluşturulmuştur. Alt temalarda öne çıkan fikirleri desteklemek amacıyla katılımcı görüşleri olduğu gibi verilmiştir. Araştırmanın bulguları, öğretmenlerin genel olarak Sunshine, 4. sınıf İngilizce ders kitabına karşı kısmen olumlu olmasına rağmen genelde kararsız bir tutum içinde olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıntılı olarak değerlendirildiğinde, ders kitabının bazı yönlerinin eksik olduğu ve öğretmenlerin bazı materyallere ulaşmakta zorlandığı ortaya çıkmıştır. Bulgular ayrıca katılımcıların ders kitabını iyileştirmek için ne yapılması gerektiği konusunda önerilerini de ortaya koymuştur.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim