Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gündüz, Tuba" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Sürecine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri ve Önerileri
    (2024) Gündüz, Tuba; Demirel, Serpil Çelikten; Çakan, Mehtap
    Nitel yaklaşımla ele alınan bu araştırmanın temel amacı eğitim öğretim sisteminin içinde hem öğrenci hem de geleceğin öğretmenleri olarak yer alan öğretmen adaylarının, uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme sürecine yönelik görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesinde eğitimine devam eden gönüllü 40 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın amacına yönelik yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın temel bulgularına göre uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan güçlükler temasına yönelik olarak öğretmen adayları ölçme ve değerlendirme sürecinde çok fazla ödev verildiğini, verilen ödevlerin veya sınavların zor ve yönergelerinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitimde kaliteye dönük önerileri incelendiğinde ise ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin olarak kopya ve sınav güvenliğine ilişkin önerileri en başta gelmektedir. Uzaktan eğitimin avantajları temasına yönelik bulgular incelendiğinde ise ölçme ve değerlendirme sürecinde öğretmen adaylarının uzaktan eğitimde bir dersin uygulamalarında daha az strese girdiklerini, ödev ve sınavlarından daha yüksek puanlar alabildiklerini belirtmişlerdir. Yüz yüze eğitimin avantajları temasına yönelik bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme sürecine yönelik ise ölçme sonuçlarının güvenilir olduğuna yönelik avantajının olduğu yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları ışığında uzaktan eğitime yönelik birtakım öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Sürecine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri ve Önerileri
    (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2024) Gündüz, Tuba; Demirel, Serpil Çelikten; Çakan, Mehtap
    Nitel yaklaşımla ele alınan bu araştırmanın temel amacı eğitim öğretim sisteminin içinde hem öğrenci hem de geleceğin öğretmenleri olarak yer alan öğretmen adaylarının, uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme sürecine yönelik görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesinde eğitimine devam eden gönüllü 40 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın amacına yönelik yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın temel bulgularına göre uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan güçlükler temasına yönelik olarak öğretmen adayları ölçme ve değerlendirme sürecinde çok fazla ödev verildiğini, verilen ödevlerin veya sınavların zor ve yönergelerinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitimde kaliteye dönük önerileri incelendiğinde ise ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin olarak kopya ve sınav güvenliğine ilişkin önerileri en başta gelmektedir. Uzaktan eğitimin avantajları temasına yönelik bulgular incelendiğinde ise ölçme ve değerlendirme sürecinde öğretmen adaylarının uzaktan eğitimde bir dersin uygulamalarında daha az strese girdiklerini, ödev ve sınavlarından daha yüksek puanlar alabildiklerini belirtmişlerdir. Yüz yüze eğitimin avantajları temasına yönelik bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme sürecine yönelik ise ölçme sonuçlarının güvenilir olduğuna yönelik avantajının olduğu yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları ışığında uzaktan eğitime yönelik birtakım öneriler sunulmuştur.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim