Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erkan, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Ders Kitaplarında Yer Alan Yöresel Özellikler
    (Türk Eğitim-Sen, 2021) Erkan, Serdar; Çoban, Ahmet
    Toplumlar, sosyal kimliklerini sahip oldukları kültürel değerlerle tanımlamaya çalışırlar. Bireylerin sosyokültürel kazanımlara, amaçlı, programlı ve planlı bir şekilde sahip olmalarını sağlama sorumluluğu taşıyan eğitim sistemleri, bu sorumluluklarını ders kitapları ile yerine getirmeye çalışırlar. Giyim-kuşam, yiyecek ve içecekler, tarihi şahsiyetler ve eserler, oyunlar, eşyalar, müzikler ve merasimler toplumların kültürel mirasın temel unsurları olarak değerlendirilmektedir. Toplumlar, kültürel kimliklerini bu temalarla ifade etmeye çalışırken, bireylerinde aidiyet duygusunun oluşmasını amaç edinirler. Bu temalar ile ilgili araştırmalarda yer alan bilgilerin bir kısmının ifade edilmesi, araştırmanın önemine katkı sağlayacaktır. Büyümekte ve gelişmekte olan bireylere, aileden sonraki toplumsal hayatın ilk basamağı olan temel eğitimde yukarıda yer verilen sosyokültürel unsurlar hakkında bilgilerin kazandırılmasında, eğitim-öğretim sürecinin vazgeçilmezi olan ders kitapları önemli bir role sahiptir. Ders kitaplarında, bu unsurlara ne kadar ve nasıl yer verildiği, hangi yörelerle ilişkili olarak yer aldığı, araştırmaya değer bir konudur. Araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Türkçe ders kitaplarını yöresel kavramlar açısından incelemek ve gerekli değerlendirmeleri yapmaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemine dayalı doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmıştır. Kitaplara, Milli Eğitim Bakanlığının internet sitesinden ulaşılmış, orijinallikleri kontrol edilmiş, kitaplarda yöresel özellikler ile ilgili ifadeler anlamlı bir şekilde analiz edilerek gerekli kontroller yapıldıktan sonra, temalarına göre kategorik hale getirilerek sayısallaştırılmıştır. Araştırmada, her ders kitabında, yöresel özelliklerin yer almadığı ve bir kısım yöresel özelliklerin ait olduğu yerlerle ilgili herhangi bir bilginin belirtilmediği görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Evaluation of students' attitudes towards e-exams and use of technology in theology distance undergraduate education programs
    (Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2017) Başaran, Bülent; Yalman, Murat; Erkan, Serdar
    The purpose of this study was to introduce the multimedia applications in Theology Distance Undergraduate Education Program (TDUEP) and to determine the users’ attitudes towards exams executed to assess the outcomes. For this purpose, PowerPoint documents, videos, SCORMcompatible e-learning materials and Adobe Connect live lesson applications were developed to guide users in theology education as well as to make the teaching and learning process more entertaining. The study was carried out with 1500 students registered to TDUEP at a state university. The questionnaire form developed was applied to the students during the end-of-term exam week. The questionnaire forms which were not filled out completely or appropriately were excluded, and the remaining total number of questionnaire forms decreased to 1286. The results of the analysis of the questionnaire forms filled out by the participants revealed that there was no significant difference in the students’ attitudes towards the web-based assessment system with respect to their gender and class grades. On the other hand, the results of the Chi-Square independence test conducted to examine whether the variable of gender had any relationship with the exam duration, place-independence of the exams and use of the exam system demonstrated that there were significant differences between the groups.
  • [ X ]
    Öğe
    EVALUATION OF STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS E-EXAMS AND USE OF TECHNOLOGY IN THEOLOGY DISTANCE UNDERGRADUATE EDUCATION PROGRAMS
    (Hitit Univ, 2017) Basaran, Bulent; Yalman, Murat; Erkan, Serdar
    The purpose of this study was to introduce the multimedia applications in Theology Distance Undergraduate Education Program (TDUEP) and to determine the users' attitudes towards exams executed to assess the outcomes. For this purpose. PowerPoint documents, videos. SCORMcompatible e-learning materials and Adobe Connect live lesson applications were developed to guide users in theology education as well as to make the teaching and learning process more entertaining. The study was carried out with 1500 students registered to TDUEP at a state university. The questionnaire form developed was applied to the students during the end-of-term exam week. The questionnaire forms which were not filled out completely or appropriately were excluded, and the remaining total number of questionnaire forms decreased to 1286. The results of the analysis of the questionnaire forms filled out by the participants revealed that there was no significant difference in the students' attitudes towards the web-based assessment system with respect to their gender and class grades. On the other hand, the results of the Chi-Square independence test conducted to examine whether the variable of gender had any relationship with the exam duration, place-independence of the exams and use of the exam system demonstrated that there were significant differences between the groups.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sadri Maksudi Arsal (hayatı-eserleri-fikirleri)
    (Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Erkan, Serdar; Kankal, Ahmet
    Sadri Maksudî Arsal, Kazan Türklerinden olup, bugünkü Tataristan'ın başkenti Kazan şehrinin 30 km kuzeyinde bulunan Taşsu köyünde 5 Ağustos 1879'da dünyaya gelmiştir. Babası aynı köyün imamı Nizamettin Maksudî idi. 1888'de Allâmiye Medresesine girdi. 1895'de Kırım'da Zincirli Medresesinde bir sene eğitim gördü. 1897-1901 döneminde Rus Öğretme Okulu'ndan mezun oldu. Aynı yıl Kırım'da tanışmış olduğu "büyük Türkçü", Tercüman Gazetesi'nin sahibi İsmail Gaspıralı'nın teşviki ile İstanbul yolu ile Paris'e gitti. Bir yıl Fransızca Çalıştıktan sonra 1902'de Hukuk Fakültesi'ne kaydoldu. Ayrıca "College de France" Mektebinde derslere devam etti. 1906'da Rusya'ya döndü. II. Duma (Meclis)'ya Kazan'dan üye seçildi. 1907'de tekrar III. Duma'ya girdi. Bu mecliste Rusya Türklerinin sorunlarını dile getirerek dikkat çekti. 1911 'de Kazan'ın zenginlerinden Ramioğlu'nun kızı Kâmile ile evlendi. 19 13 'de avukatlığa başladı. 1917 yılı 22 Temmuz günü Moskova'da toplanan Rusya Müslümanları Kurultayı' na "Millî-Medenî Muhtariyet" projesini götürdü ve kabul ettirdi. 20 Kasım 1917'de "İç Rusya ve Sibirya Müslümanları Millet Meclisi"ni açtı ve Millî İdare Reisi oldu. 11 Ocak 1918'de Bolşevikler Millî İdare ve Meclisi dağıttı. Aynı yıl Nisan ayında Ufa şehrine geldi ve Petrograd yoluyla Finlandiya'ya geçti. 1919 yılının Mayıs ayında Paris'e gitti. 1922'de ailesi ile birlikte Paris'e geldi. 1923'ten itibaren Sorbon Üniversitesinde Türk-Tatar Kavimleri Tarihi üzerine dersler verdi. 1925 yılında Türkiye'ye geldi. Ankara Hukuk Fakültesi hocası oldu. 1930 yılında Türk Tarih Kurumunun kurucuları arasında yer aldı. 1930-34 döneminde Şebinkarahisar, 1934-38 döneminde Giresun milletvekilliği yaptı. 1928-1936 yılları arasında Atatürk'ün Çankaya Köşkündeki akşam toplantılarında bulundu. 1934 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne geçti. 1945'de buradan Ord.Prof. olarak emekli oldu. 1950-54 döneminde Demokrat Parti'den Ankara milletvekili seçildi. 20 Şubat 1957'de İstanbul 'da vefat etti.
  • [ X ]
    Öğe
    TÜRKİYEDEKİ SİYASİ PARTİLERİN PROGRAMLARININ “MİLLİ”, “MİLLET”, “MİLLİYETÇİLİK”, “ULUS”, “ULUSAL”, “ULUSALCI”, “HALK”, “HALKÇILIK” KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (Türk Eğitim-Sen, 2023) Erkan, Serdar; Çoban, Ahmet
    Sosyolojinin temel kavramlarından olan “Millet”, “Milliyetçilik”, “Milli”, “Halk” ve “Halkçılık” kavramları, Atatürk ilkeleri arasında yer alan “Milliyetçilik” ve “Halkçılık” ilkeleri ile doğrudan ilişkilidir. Her toplumda demokrasinin vazgeçilmezi siyasi partilerdir. Siyasi partiler, bireylerin ve toplumun beklentisi doğrultusunda yapacakları faaliyetleri parti programı olarak yapılandırmaktadırlar. Hazırladıkları parti programlarıyla propagandalarını yapma ve iktidara gelme çabası göstermektedirler. Türkiye Cumhuriyeti, demokratik bir devlet olmanın gereği olarak çok partili sistemi esas almaktadır. Bu çerçevede siyasi partiler kurulmakta, yapacakları işleri de hazırladıkları programlarla ortaya koyarak fikirlerini ve düşüncelerini ifade etmektedirler. 2019 yılı itibariyle Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde üyesi bulunan dokuz parti yer almaktadır. Bu partilerin programları, bireylerin ve toplumun ihtiyaç ve beklentileri ile ilgili birçok sosyal konuyu kapsamaktadır. Bu sosyal konular içinde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesini oluşturan Atatürk ilkleri arasında yer alan “Milliyetçilik” ve “Halkçılık” ile ilgili ifadeler önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı, Türkiye’deki siyasi partilerin programlarının millet, milliyetçilik, milli, halk, halkçılık kavramları açısından incelemek ve gerekli değerlendirmeleri yapmaktır. Bu temel amaç çerçevesinde şu sorulara cevap aranmıştır: Millet, Milliyetçilik, Milli, Halk ve Halkçılık kavramlarının, 1.Adalet ve Kalkınma Partisi programında yer alma durumu nedir? 2.Cumhuriyet Halk Partisi programında yer alma durumu nedir? 3.Halkların Demokratik Partisi programında yer alma durumu nedir? 4.Milliyetçi Hareket Partisi programında yer alma durumu nedir? 5.İyi Parti programında yer alma durumu nedir? 6.Milli, Millet, Milliyetçilik, Ulus, Ulusal, Ulusalcı, Halk ve Halkçılık kavramları açısından parti programları arasındaki farklılıklar nelerdir? Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu araştırmada, veri elde etmede doküman analizinden yararlanılmıştır. Öncelikte, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde üyesi bulunan partilerin programları incelenmiş, “Millet”, “Milliyetçilik”, “Milli”, “Halk” ve “Halkçılık” kavramları ile ilgili analizler yapıldıktan sonra, her kavram ile ilgili ifadeler kategorik hale getirilmiştir. Elde edilen bilgiler, tablolarla ifade edilmiş ve gerekli değerlendirmeler yapılmıştır. Anahtar kelimeler: Siyasi Parti, Parti Programı, Millet, Milliyetçilik, Milli, Halk, Halkçılık

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim