Yazar "Ercan, Orhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilgisi ögretmen adaylarinin egitsel internet kullanimina yönelik öz yeterlik düzeyi ile bilgisayar destekli egitime iliskin tutumlarinin farkli degiskenler açisindan incelenmesi(Cyprus International University, 2019) Gökal, Hüseyin; Sönmez, Ayşe; Ercan, OrhanThe main purpose of this research is to examine the attitudes of science teacher candidates towards educational internet self-efficacy and computer-aided education in terms of different variables and to find out whether there is a relationship between them. The research was carried out on 461 teacher candidates who were educated at Firat and Inönü University Faculty of Education Science Education. In this research, which is followed by a relational screening model, "Educational Internet Usage Self-Proficiency Engraving Scale", "Attitude Scale Related to Computer Assisted Education" and "Personal Information Form" developed by the researcher were used as data collection tools. According to the results of the research, the female teacher candidates have higher attitudes towards technology compared to men; educational internet self-efficacy and attitudes towards computer-aided education. Besides, there was a significant difference between the attitudes of science teacher candidates towards educational internet usage self-efficacy beliefs and attitudes towards computer-assisted education according to the state of internet, the duration of internet usage, and social network membership. As a result of the correlation analysis to determine whether there is a meaningful relationship between attitude scores for computer-aided education and educational internet use self-efficacy beliefs, mid-level and positive relationship were determined.Öğe Kimya Her Yerde Ünitesine Yönelik Mobil Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi(Mahmut SAĞIR, 2021) Ercan, Orhan; Sönmez, AyşeÖğrenmenin bu kadar önemli olduğu bilgi çağında, teknolojinin eğitim hayatındaki yeri ve önemi vazgeçilmez bir hal almıştır. Teknoloji kullanımının her geçen gün yaygınlaşması, bilginin sürekli yer değiştirmesi ve bilimin olağanca hızıyla büyümesiyle mobil cihazların kullanımını da yakından etkilemiştir. İlgili literatür incelendiğinde mobil öğrenme alanına yönelik pek çok uygulama geliştirildiği, fakat bu uygulama sayısının yeterli olmadığı gözlemlenmiştir. Bu araştırmanın amacı; android işletim sistemi tabanlı özgün bir mobil öğrenme uygulamasının öğrenciler tarafından kullanılmasını sağlayarak, öğrencilerin mobil öğrenmeye, kimya dersine ve çevreye karşı tutumlarının nasıl olduğu, mobil öğrenme yöntemi ile aldıkları eğitimin akademik başarılarını nasıl etkilediğini, istatistiksel verilere dayalı olarak belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden öntest–sontest kontrol gruplu yarı-deneysel model kullanılmıştır. Çalışma, 2015–2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, bir devlet okulunda 10.sınıftaki 32 deney ve 32 kontrol olmak üzere 64 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Testlerle toplanan veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları irdelendiğinde ön test akademik başarı testi, çevre ve mobil öğrenme tutum ölçekleri gruplar arasında anlamlı bir fark yokken, kimya tutum ölçeği açısından anlamlı farkın kontrol grubu lehine olduğu görülmüştür. Son test sonuçlarına göre ise; akademik başarı testi, çevre ve kimya dersi tutum ölçekleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak mobil öğrenme tutumuna karşı gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anlamlı farklılık olmasa da deney grubunun ortalama puanında artış olduğu saptanmıştır.