Yazar "Efe, Mehtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beyond teaching: Montessori education initiatives of public preschool teachers in Turkey(Springer, 2022) Efe, Mehtap; Ulutaş, İlkayThis qualitative study reveals the experiences of teachers who work in public preschools using their initiative and effort to implement Montessori education in their classes. Data were collected from five Montessori-inspired teachers from different cities in Turkey. Study teachers were well known for their Montessori practices. Since they were in different regions, they were interviewed by conference call. The researchers asked them to explain experiences related to difficulties they encountered while applying the Montessori method, as well as the outcomes they obtained. Results showed that despite reactions from their colleagues in terms of material procurement, activities, and teaching styles, they continued to practice the Montessori philosophy. Although this initiative is a difficult process, teachers willingly preparing and using resources and supports effectively can create positive outcomes for the educators, families, and children. The experiences and efforts of the teachers in this study will provide support to new initiating teachers and reveal the need to develop educational policies that support different educational approaches.Öğe Investigation of the Relationship Between Visual Perception and Print Awareness Skills in Preschool Period(Ege Üniversitesi, 2024) Temel, Fulya; Efe, Mehtap; Altan, Rukiyye YıldızThe aim of study was to examine the relationship between visual perception and print awareness skills in preschool children. The research was conducted in preschool education institutions affiliated to the Ministry of National Education in Diyarbakır in the 2022-2023 academic year. A total of 132 preschool children participated in the study. The study was designed in a correlational design from quantitative research methods. The data of the study were gathered through the “Motor Skill Independent Visual Perception Test-3” and “Print Awareness subtest of the Early Literacy Skills Assessment Tool.” The findings of the study showed that there was a positive and moderately significant relationship between visual perception and print awareness skills. However, the regression model established according to the effect of the sub-dimensions of the visual perception scale on the general scores of print awareness is statistically significant. Therefore, it was found that visual perception development and print awareness skills of preschool children are related and predict each other. Based on the results of this study, it can be said that it is important and necessary to consider and support children's visual perception skills for the development of print awareness skills.Öğe Okul Öncesi Dönemde Görsel Algı ve Yazı Farkındalığı Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2024) Temel, Zeynep Fulya; Efe, Mehtap; Altan, Rukiyye YıldızBu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların görsel algı ve yazı farkındalığı becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz döneminde Diyarbakır ilinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında okul öncesi eğitimine devam eden, toplam 132 tipik gelişim gösteren çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri “Motor Beceriden Bağımsız Görsel Algı Testi-3” ve “Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı’nın Yazı Farkındalığı alt testi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları, görsel algı ile yazı farkındalığı becerileri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte görsel algı ölçeği alt boyutlarının yazı farkındalığı genel puanlarına olan etkisine göre kurulan regresyon modeli istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Dolayısıyla çocukların görsel algı gelişimi ile yazı farkındalığı becerilerinin ilişkili olduğu ve birbirini yordadığı saptanmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarından hareketle, yazı farkındalığı için çocukların görsel algı becerilerinin dikkate alınmasının ve desteklenmesinin önemli ve gerekli olduğu söylenebilir.Öğe Sözel Dil Becerileri Eğitim Programı (SÖDBEP)’in hızlı isimlendirme becerilerine etkisinin incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2022) Efe, Mehtap; Temel, Zeynep FulyaAraştırma Sözel Dil Becerileri Eğitim Programı (SÖDBEP)’in hızlı isimlendirme becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test-son test, kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir anaokulunda okul öncesi eğitime devam eden toplam 38 tipik gelişim gösteren çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Ergül ve Demir (2018) tarafından geliştirilen Hızlı İsimlendirme Testi (HİT) kullanılmıştır. Programın etkililiğinin incelenmesinde elde edilen veriler SPSS 26 paket programı ile analiz edilmiştir. İki gruba göre ölçümlerin karşılaştırılmasında Mann-Whitney U analiz yöntemi, iki ölçümün karşılaştırılmasında Wilcoxon sıralı işaretler testi yöntemi ve üç ölçümün (ön test-son test ve kalıcılık) puanlarının karşılaştırılmasında ise Friedman testi yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında elde edilen bulgular, SÖDBEP’in (Sözel Dil Becerileri Eğitim Programı) hızlı isimlendirme becerilerinin gelişimine katkı sağladığını göstermiştir.