Yazar "Doğan, Midrabi Cihangir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul Sosyal Bilgiler öğretimi bağlamında öğrencilerin tarihi mekânlara ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla incelenmesi(Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, 2020) Şekerci, Hanifi; Doğan, Midrabi CihangirBu çalışmada ilkokul düzeyinde Sosyal Bilgiler öğretiminin etkililiğini ve verimliliğinietkileyebileceği düşünülerek ilkokul öğrencilerinin tarihi mekân kavramına ilişkin algılarınınbelirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden olgubilim kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu ise ölçüt örnekleme tekniğine görebelirlenmiştir. Buna göre 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıfa devam eden 154öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri, “Tarihi mekân..............gibidir.Çünkü.................” ifadesinin yer aldığı bir form aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerikanalizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ilkokul öğrencileritarihi mekân kavramı ile ilgili 84 geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar özelliklerine göre 11kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bunun yanında tarihi mekân kavramı ile ilgili en fazlaüretilen metaforların; kitap, bilgi ve öğretmen olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucundailkokul öğrencilerinin tarihi mekân kavramına yönelik algılarının belirlenmesinde metaforlarınoldukça işlevsel olduğu ve Sosyal Bilgiler öğretimi açısından önemli veriler sağladığı söylenebilir.