Yazar "Deniz, Mehmet Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul Öğrencilerinin Okul Dışı Saa(2017) Vural, Ruken Akar; Delibaş, Kayhan; Özdemir, Yalçın; Doğanay, Ahmet; Acar, Esin; Kuzucu, Yaşar; Deniz, Mehmet EnginBugün pek çok ülkede, okul öncesi dönemden yükseköğretime kadar birçok aşamada öğrencilerin, gün içinde, hafta sonlarında ya da okulların kapalı olduğu dönemlerde rutin olarak devam ettikleri eğitim kurumları bulunmaktadır. Okul sonrası saatlerin nitelikli bir şekilde yetişkin denetiminde geçirilmesi anlamlı gelişimsel sonuçlar ortaya çıkarılmasına olumlu katkıda bulunmaktadır. Okul sonrası etkinliklerin nitelikli olması ve bazı özellikleri barındırması gerekir. Sıcak, ilgili ve destekleyici personel, farklı yaş grupları için uygun etkinlikler ve çocukların kendi aktivitelerini seçebilecekleri esneklikte programlar hazırlanmalıdır. Onaylanan Bütçe: Çalışmanın genel amacı, ilkokul öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilen okul sonrası eğitim programlarının incelenmesi, değerlendirilmesi(öncelikli olarak Aydın ilinde); bulgular ve değerlendirmeler sonucunda ilkokul 4. sınıflara yönelik örnek bir okul sonrası etkinlik programının geliştirilmesi ve geliştirilen programların hali hazırda uygulanan okul programlarının sonucu olan akademik başarı üzerindeki etkililiğinin sınanmasıdır. Okul sonrası eğitim programları uygulamalarına aile katılımının etkisinin dikey sosyal hareketlilik üzerindeki etkilerini sosyolojik anlamda görebilmek araştırmanın diğer bir amacıdır. Araştırmanın çalışma deseni ?Sıralı Keşifçi Karma Araştırma Stratejisine? dayalı olarak oluşturulmuştur. Çalışmanın veri toplama kısmında bireysel ve odak grup görüşmeleri, etkinlik gözlemleri, geliştirilen etkinlik programlarının uygulandığı sınıf uygulamaları ve aile eğitimleri ile müdahale çalışması kapsamında ölçek uygulamaları yer almaktadır. Çalışmanın sonunda okul sonrası etkinliklere katılan çocukların ?okula aidiyetlerinde? anlamlı düzeyde bir artış görülmüştür. Benlik algıları ve kendilerini yeterli algılama grup ortalamalarına göre iyi düzeyde farklılık göstermesi ancak anlamlı olmaması uygulama süresinin (yani bu etkinliklere katılımın) devamlılığının önemini göstermiştir. Yani okul sonrası eğitim programlarına katılan çocukların benlik algıları katılmayanlara göre daha olumludur. Benzer şekilde bu eğitimler çocuğun kendine saygısı ve öz yeterliğini olumlu bir şekilde artırmaktadır. Programların uygulanma sürelerinin uzunluğu ve devamlılığının önemi konusundaki diğer bir deneysel bulgu da kısa süreli sınıf uygulamalarının çocukların akademik puanlarında dikkate değer bir artışa rastlanmadığıdır. Ancak bazı öğrencilerin puanlarında belirgin yükselmeler görülmüştür. Çalışma sonunda taslak ve uygulama örnekli okul sonrası eğitim programı ve aile eğitim programı da hazırlanmıştır.Öğe Risk altındaki ergenlere yönelik değerler eğitimi(2014) Dilmaç, Bülent; Akdeniz, Seher; Işık, Erkan; Hamarta, Erdal; Deniz, Mehmet Engin[Abstract Not Available]