Yazar "Demircan, Serdar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Writer Who Has A Western Perspective To His Own Society: The Traces Of Auto-Orientalism In Saraylarda Mecnunlar Novel Of Fazli Necip(Çankırı Karatekin Üniversitesi, 2016) Demircan, SerdarThe Religion of Islam’s breaking the shells of itself and increasing awareness in the world have led interests towards it. This attention has resulted in understanding the curiosity of the East in which Islam has grown. Orientalist view, which is activated at this point, has been developed for the West to decrypting the non-Western Eastern civilization and then to serve to be a banner of it like the way the West she wanted to see. Of course, although Islam concerns West with the East codes and that is the most important factor that makes the birth of orientalism necessary; political, commercial, scientific and cultural interests have been effective in secondary reasons.Orientalism, the most effective approach to take the West to the colonists purposes, has been based on the idea of East’s exhibition in the way of West’s desire, not in its natural state. What the West wants is East’s being touted to be the location of the cradle of all the problems. One striking point is that this negation endeavor does not always come from Western origin. From time to time we see that people who live inside eastern borders are located in the auto-orientalist activities that support these spiritual and intellectual projects. With this work, I primarily try to point out what orientalism means by starting from Edward Said’s point of view. Brief information about the fields in most grant applications from the harem Orientalist mentality will be carried out by negation effort. Then how we will try to address to the auto-orientalist elements commited in the novels Saraylarda Sultanlar and by Fazlı Necip who is one of the important writer of Republican Period Turkish Literature.Öğe BİREYSEL YOZLAŞMANIN ROMANI "KUNDAKÇI" ÜZERİNE BİR İNCELEME(2015) Demircan, SerdarEdebi bir ürün olan roman, Türk edebiyatına Tanzimat'la beraber girmiştir. Tanzimat'tan bugüne değin sayısız örnekleri bulunan bu türün bazılarının hâlâ Arap alfabesinden günümüz Türkçesine aktarımının yapılmaması, söz konusu eserlerin şimdiki okurlar ile yeterince buluşamaması ve edebi çalışmalara da konu edilememesi gibi bir sorunu beraberinde getirmiştir. Türk edebiyatının yenileşmesi ve kendini geliştirmesinde büyük bir yere sahip olan Recaizâde Mahmut Ekrem'in dört çocuğundan biri olan Ercüment Ekrem Talu, edebiyatımızın üretken kalemleri arasındadır. Talu, yazdığı birçok roman, hikâye ve köşe yazılarına rağmen hazırlanan birkaç tez çalışması ve yine az sayıdaki makale dışında üzerinde yeteri kadar çalışma yapılmamış şahsiyetler arasında yer almaktadır. Yazar, Şekip isminde hercai ve aynı zamanda mirasyedi bir tipi romanının merkezine koymuş ve onun İstanbul'un gözde semtlerinde serbest yaşam tarzını benimsemiş kadınlarla olan sergüzeştlerini ve Şekip'in terk edişleri, ihanetleri yüzünden altüst olmuş kadınların hazin akıbetlerini işlemiştir. Bu çalışmada, Ercüment Ekrem Talu'nun hayatına ve edebi yönüne değinilip sonrasında Kundakçı romanı yapı (olay örgüsü, şahıs kadrosu, zaman, mekân), dil ve anlatım, tema, bakış açısı başlıkları altında incelenmeye ve yozlaşmanın hangi boyutlarda gerçekleştiği ifade edilmeye çalışılacaktır. Böylelikle yukarıda belirtilen eksikliklerin de azalmasına da katkı sağlanmış olunacaktır.Öğe Suat Derviş ve Fatma'nın Günahı'na dair(International Balkan University, 2014) Demircan, SerdarEdebî eserlerin incelenmesi, bu ürünlerin karanlıkta kalan yönlerinin aydınlatılmasında önemli bir işleve sahiptir. Bu şekilde yazar; yaşadığı dönem, ideoloji, çeşitli yönlerden etkilendiği kişi ve akımlar ve sanat anlayışı gibi perspektiflerden ele alınır. Bunun neticesinde de ortaya konmuş esere hâkimiyet daha da artar. Edebiyatımızın üretken yazarlarından biri olan, edebi eserleri ve diğer faaliyetleri ile toplumcu gerçekçi yazarlar arasında önemli bir yere sahip Suat Derviş Baraner'in kaleme aldığı edebi ürünler ile ilgili bugüne kadar yeterince çalışma yapılmamıştır. Hazırlanan tez çalışmalarında, kaleme alınmış az sayıdaki makalede ve en son 2013'te Yeni Yüzyıl Üniversite'si tarafından düzenlenen "Kadın Yazarlar Sempozyumu: Suat Derviş"te de yazarın eserleri bir bütünlük içinde ele alınmamıştır. Bunda kuşkusuz Derviş'in yaşadığı dönem itibarı ile Osmanlı alfabesi ile kaleme aldığı eserlerin bir kısmının hâlâ günümüz Türkçe'sine çevirisinin yapılmamış olmasının etkisi vardır. Ayrıca Suat Derviş'in çeşitli sebeplerden dolayı birden fazla müstear isim ile ürünler yayımlamış olması da araştırmacıların bunları tespit etme noktasında işini zorlaştırmıştır. Derviş'in, Fatma adında bir kahramanı merkeze koyup kaleme aldığı ve psikolojik tahlile sıklıkla yer verdiği Fatma'nın Günahı isimli eseri de incelemelere konu edilmemiş romanlarından bir tanesidir. Bu çalışmada, belirtilen eksikliğin giderilmesi için öncelikle Suat Derviş Baraner'in hayatı ve sanat anlayışına kısaca değinilip ardından adı geçen roman; özet, yapı (olay örgüsü, kişiler, zaman, mekân), tema, dil ve anlatım, bakış açısı başlıkları altında incelenmeye çalışılmıştır.Öğe TANZİMAT EDEBİYATI (ŞİİR- ROMAN) Araş. Gör. Serdar DEMİRCAN Dicle Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü(2015) Demircan, Serdar[Abstract Not Available]Öğe Öğe Türk romanında dinler ve inançlar (1924-1928)(Dicle Üniversitesi, 2013) Demircan, SerdarÖZET İstiklâl Savaşı'nın hemen ardından kurulan yeni devlet düzeni ile birlikte kültür, sanat ve edebiyat dünyası da yeni bir mecraya yönelmeye başlamıştır. Ancak yazılı tarihimizin hemen her aşamasında olduğu gibi bu geçiş döneminde de din ve inanç eksenli unsurlar edebî eserlerde yer bulmuştur. Bu tezde 1924-1928 yılları arasında kaleme alınmış seksen romanda geçen “din ve inanç” ile ilgili örnekler tek tek incelenmiş; değerlendirme ve mukayeselerle din ve inançların o dönem Türk romanındaki görüntüsü tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca İslam dininin kaideleri, peygamberler ve kutsal kitapların yanı sıra semavi olan diğer dinler, semavi olmayan dinler, mitolojik unsurlar ve halk arasında gelenek halini almış inanışlara da değinilmiştir. Ele alınan romanlardan yola çıkarak, Osmanlı Devleti’nin yıkılışından sonra siyasi, ekonomik ve kültürel alanda yeni devlet sisteminin etkileri hemen hemen her alanda hissedilmiştir. O dönemde kaleme alınan eserlerin birçoğunda Cumhuriyet’in ilanını müteakiben kabul edilen inkılâpların etkilerinin görüldüğü de tespit edilmiştir. Yeni ve farklı bir yaşam vizyonunu esas alan söz konusu değişimler bazı eserler aracılığıyla halka anlatılmaya çalışılmıştır. Bunlar yapılırken de Osmanlı’dan kalan dini bazı uygulamaların eleştirildiği de gözlemlenmiştir. İncelenen dönemde kaleme alınmış bazı macera romanlarında kimi karakter ve tiplerin Türkiye dışında gittikleri yerlere kendi kültür ve inanışlarını götürdükleri tespitinden yola çıkarak tez çalışmamızda ilgili coğrafyalardaki din ve inanışlara da temas edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Edebiyat, Roman, Din ve İnanış, İstiklal Savaşı, Cumhuriyet Dönemi. v ABSTRACT By the new government that has been established just after the War of Independence, world of culture, art and literature started to face a new course. But in this transition period such as the all degree of our written history, factors based religion and belief have taken part in literary works. In this thesis, samples about ‘religion’ and ‘belief’ in eighty novels that had been written between 1924-1928 have been researched one by one and by assesment and comparisons it has been tried to determine the display of religion and belief in Turkish novel of that time. In addition it has been also mentioned the principles of Islamic, besides prophets and scriptures also other divine religions, superstitious religions, mythological beliefs and beliefs that are thought to be tradition in public. Based on these mentioned novels, it has been determined that after the destruction of Ottoman Empire, effects of new public system have been felt in political, cultural and economical fields and effects of revolutions accepted after the proclamation of the republic have been seen in most of the work written in that period. Mentioned changes that based on new and different life vision have been tried to tell people via some works. In the meantime it has been observed that some of religious implementations remainder of Ottoman have been criticised. Based on the determination of that in some of adventure novels written in researched period some characters and specimen took away their own culture and beliefs when thay were out of Turkey, in the thesis it has been also mentioned religions and beliefs in relevant geographies. Key Words: Literature, Novel, Religion and Beliefs, War of Independence, Republic Period. vi KISALTMALAR