Yazar "Bozkurt, Ömer Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2014 YILINDA EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALANINDAKİ YAYIMLANAN MAKALELERİNİNCELENMESİ(2016) Özüdoğru, Gül; Ünsal, Nimet Özgül; Bahadır, Harun; Bozkurt, Şeyma Büşra; Ergül, Esra Sönmez; Bozkurt, Ömer Faruk; Kaya, Ceren BaştemurBu çalışmanın amacı, 2014 yılına ait Social Sciences Citation Index (SSCI) kapsamındaki eğitim teknolojileri alanında önde gelen uluslararası sekiz dergideki makalelerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesidir. Araştırmada "Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu" adı ile Sözbilir ve Kutu (2008), Masood (2004), Reeves (1995) çalışmalarından yararlanılarak Göktaş vd. (2012) tarafından geliştirilip, ardından Kiliç-Çakmak vd. (2013)'ın üzerinde bazı değişiklikler yaparak "Makale İnceleme Formu (MİF) (Article Review Form)" olarak adlandırdıkları veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde makalelerde; yöntem olarak en çok "nicel yöntem", veri toplama aracı olarak en çok "anket", veri toplama yöntemi olarak en çok "klasik", örneklem seçimi olarak en çok "kolay ulaşılabilir örneklem", örneklem sayısı olarak en çok "31-100 aralığı", örneklem düzeyi olarak en çok eğitim fakültesi dışındaki fakültelerde "lisans (diğer)", örneklem türü olarak en çok fen, matematik, sosyal dışındaki "diğer", veri analiz yöntemi olarak en çok "kestirimsel analiz" yönteminin daha çok tercih edildiği ve "öğretim tasarımı" ve "eğitimde bilişim teknolojileri" konularının ise en çok incelenen konular olduğunu görülmüştürÖğe 2014 yılında eğitim teknolojileri alanındaki yayımlanan makalelerin incelenmesi(Tolga Güyer, 2016) Kılıç Çakmak, Ebru; Özüdoğru, Gül; Bozkurt, Şeyma Büşra; Ülker, Ülkü; Ünsal, Nimet Özgül; Boz, Kübranur; Bozkurt, Ömer Faruk; Ergül Sönmez, Esra; Baştemur Kaya, Ceren; Karaca, Celal; Bahadır, Harun; Üstün Gül, HandanBu çalışmanın amacı, 2014 yılına ait Social Sciences Citation Index (SSCI) kapsamındaki eğitim teknolojileri alanında önde gelen uluslararası sekiz dergideki makalelerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesidir. Araştırmada “Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu” adı ile Sözbilir ve Kutu (2008), Masood (2004), Reeves (1995) çalışmalarından yararlanılarak Göktaş vd. (2012) tarafından geliştirilip, ardından Kiliç-Çakmak vd. (2013)’ın üzerinde bazı değişiklikler yaparak “Makale İnceleme Formu (MİF) (Article Review Form)” olarak adlandırdıkları veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde makalelerde; yöntem olarak en çok “nicel yöntem”, veri toplama aracı olarak en çok “anket”, veri toplama yöntemi olarak en çok “klasik”, örneklem seçimi olarak en çok “kolay ulaşılabilir örneklem”, örneklem sayısı olarak en çok “31-100 aralığı”, örneklem düzeyi olarak en çok eğitim fakültesi dışındaki fakültelerde “lisans (diğer)”, örneklem türü olarak en çok fen, matematik, sosyal dışındaki “diğer”, veri analiz yöntemi olarak en çok “kestirimsel analiz” yönteminin daha çok tercih edildiği ve “öğretim tasarımı” ve “eğitimde bilişim teknolojileri” konularının ise en çok incelenen konular olduğunu görülmüştür.