Yazar "Baysal, Nigah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği)(2017) Baysal, Nigah; Dağlı, AbidinBu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunları, bunların nedenleri ve çözüm yollarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu nedenle, öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarının görülme sıklığı, bu sorunların nedenleri ve bu sorunlarla başa çıkmada kullandıkları yöntemler, öğretmenlerin eğitim durumu, alan, mesleki kıdem ve cinsiyet değişkenlerine göre görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2007-2008 öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki 86 ilköğretim okulunda (Yatılı İlköğretim Bölge Okulları, Pansiyonlu İlköğretim Okulları, Özel İlköğretim Okulları ve Özel Eğitim İlköğretim Okulları hariç) görev yapan 2083 II. kademe öğretmeni oluşturmaktadır. Evrenden tesadüfi (random) yöntemle seçilen 43 okul ve 1079 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu okullarda 740 öğretmene anket uygulanmış, ancak 720 anket değerlendirmeye alınmıştır. Bu durumda, örneklemin evreni temsil etme oranı %34,5'dir. Araştırmada veriler, Aksoy (1999) tarafından geliştirilen ve uygulanan veri toplama aracında bazı değişiklikler yapılarak oluşturulan veri toplama aracı ile toplanmıştır. Veri toplama aracı 61 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde yüzde hesaplamaları, ortalama değer ve Ki-Kare testi kullanılmıştır. Ki-Kare testi için anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim II. kademe öğretmenlerinin sınıfta en sık karşılaştıkları ilk üç disiplin sorunu sırasıyla; (1)?izin istemeden konuşmak?, (2)?öğrencilerin birbirilerini gereksiz yere şikayet etmesi? ve (3)?öğrencilerin birbirileriyle ders dışı konuşmaları? olarak tespit edilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre sınıfta karşılaşılan disiplin sorunlarının ilk üç nedeni; (1)?ailelerin çocuklarının eğitimine olan ilgisizliği?, (2)?aile içi problemler? ve (3)?ailelerin çocuklarına karşı olumsuz tutum ve davranışları?dır. Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına karşı en sık kullandıkları ilk üç çözüm yolu ise; (1)?öğrenciyi vücut diliyle uyarmak?, (2)?öğrenci ile dersten sonra konuşmak? ve (3) ?öğrencinin dikkatini başka yöne çekmek? olarak belirtilmiştir. Yapılan Ki-Kare testi sonucunda öğretmenlerin eğitim durumları değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ancak, öğretmenlerin alanlarına göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri arasında beş, mesleki kıdemlerine göre on altı, cinsiyetlerine göre ise beş maddede anlamlı bir fark saptanmıştır. Eğitim durumlarına göre, öğretmenlerin disiplin sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşleri arasında bir, alanlarına göre üç, mesleki kıdemlerine göre dört, cinsiyetlerine göre ise beş maddede anlamlı bir fark saptanmıştır. Eğitim durumlarına göre, öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına karşı kullandıkları çözüm yollarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ancak, alanlarına göre öğretmenlerin, sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına karşı kullandıkları çözüm yollarına ilişkin görüşleri arasında bir, mesleki kıdemlerine göre beş, cinsiyetlerine göre ise dört maddede anlamlı bir fark saptanmıştır.Öğe İlköğretim II. kademede öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunları ve bunların çözüm yollarına ilişkin görüşleri(ESOSDER, 2011) Dağlı, Abidin; Baysal, NigahÖz:Bu arastırmanın amacı, ilköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunlarına ve bu sorunların çözüm yollarına iliskin görüslerini saptamaktır. Arastırmanın örneklemini, 2007- 2008 öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki 43 ilköğretim okulunda görev yapan 720 öğretmen olusturmaktadır. Arastırmada Aksoy (1999) tarafından hazırlanan ölçme aracının “Sınıfta Karsılasılan Disiplin Sorunları” ve “Sınıfta Karsılasılan Disiplin Sorunlarına Karsı Kullanılan Çözüm Yolları” baslıklı bölümleri kullanılmıstır. Veri toplama aracı toplam 42 maddeden olusmaktadır. Verilerin analizinde yüzde hesaplamaları, ortalama değer ve Ki-Kare testi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda; öğretmenlerin mesleki kıdem ve cinsiyet değiskenlerine göre; disiplin sorunlarına ve disiplin sorunlarına karsı kullandıkları çözüm yollarına iliskin görüsleri arasında anlamlı fark olduğu, sınıfta en sık karsılastıkları ilk üç disiplin sorunu olarak da, öğrencilerin “izin istemeden konusmaları”, “birbirilerini gereksiz yere sikâyet etmeleri” ve “birbirileriyle ders dısı konusmaları” olduğu saptanmıstır. Öğretmenlerin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunlarına karsı kullandıkları ilk üç çözüm yolları ise; “öğrenciyi vücut diliyle uyarmak”, “öğrenci ile dersten sonra konusmak” ve “öğrencinin dikkatini baska yöne çekme”dir.Öğe İlköğretim II. kademede öğretmenlerinin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunları ve bunların çözüm yollarına iliskin görüsleri(2011) Baysal, Nigah; Dağlı, AbidinBu arastırmanın amacı, ilköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunlarına ve bu sorunların çözüm yollarına iliskin görüslerini saptamaktır. Arastırmanın örneklemini, 2007- 2008 öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki 43 ilköğretim okulunda görev yapan 720 öğretmen olusturmaktadır. Arastırmada Aksoy (1999) tarafından hazırlanan ölçme aracının “Sınıfta Karsılasılan Disiplin Sorunları” ve “Sınıfta Karsılasılan Disiplin Sorunlarına Karsı Kullanılan Çözüm Yolları” baslıklı bölümleri kullanılmıstır. Veri toplama aracı toplam 42 maddeden olusmaktadır. Verilerin analizinde yüzde hesaplamaları, ortalama değer ve Ki-Kare testi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda; öğretmenlerin mesleki kıdem ve cinsiyet değiskenlerine göre; disiplin sorunlarına ve disiplin sorunlarına karsı kullandıkları çözüm yollarına iliskin görüsleri arasında anlamlı fark olduğu, sınıfta en sık karsılastıkları ilk üç disiplin sorunu olarak da, öğrencilerin “izin istemeden konusmaları”, “birbirilerini gereksiz yere sikâyet etmeleri” ve “birbirileriyle ders dısı konusmaları” olduğu saptanmıstır. Öğretmenlerin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunlarına karsı kullandıkları ilk üç çözüm yolları ise; “öğrenciyi vücut diliyle uyarmak”, “öğrenci ile dersten sonra konusmak” ve “öğrencinin dikkatini baska yöne çekme”dir.Öğe İlköğretim öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşleri(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2012) Dağlı, Abidin; Baysal, NigahBu araştırmanın amacı, ilköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2007-2008 öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 2083 öğretmen oluşturmaktadır. Evrenden random yöntem ile seçilen 740 öğretmene anket uygulanmıştır. Ancak, uygulanan anketlerin 720’si değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada, Aksoy (1999) tarafından hazırlanan ölçme aracının “Sınıfta Karşılaşılan Disiplin Sorunlarının Nedenleri” başlıklı bölümü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda saptanan sonuçlar şöyledir: (1) Öğretmenlerin mesleki kıdem ve cinsiyet değişkenlerine göre; disiplin sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı fark saptanmıştır. (2) Disiplin sorunlarının ilk üç nedeni; “ailelerin çocuklarının eğitimine olan ilgisizliği”, “aile içi problemler” ve “ailelerin çocuklarına karşı olumsuz tutum ve davranışları”dır.Öğe Yaşam doyumu ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(ESOSDER, 2016) Dağlı, Abidin; Baysal, NigahÖz:Bu araştırmanın amacı, Diener, Emmons, Larsen ve Griffin (1985) tarafından geliştirilen "Yaşam Doyumu Ölçeği"nin (YDÖ) Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Özgün ölçek İngilizce olup, tek faktörlü bir yapı altında toplam 5 maddeden oluşmaktadır. Uyarlama çalışması için öncelikle orijinal ölçeğin Türkçeye çevirisi yapılmış, daha sonra dil, içerik, ölçme ve değerlendirme alanlarındaki uzmanların görüşlerine sunulmuştur. Uzmanların önerileri doğrultusunda ölçek üzerinde bazı değişiklikler yapıldıktan sonra Türkçe form ile İngilizce formun aynı anlamı taşıyıp taşımadığının uygulamada belirlenmesi amacıyla ölçekler iki hafta ara ile bir grup öğretmene uygulanmıştır. Her iki ölçekten alınan puanlar arsındaki tutarlığı test etmek için Pearson Mometler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ve 0,92 olarak saptanmıştır. Buna göre, İngilizce ve Türkçe ölçekler arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Dilsel eşdeğerliği sağlanan ölçek, Diyarbakır İl merkezindeki resmi ilkokullarda görevli 200 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık kat sayısı 0,88 ve test- tekrar test güvenirliği ise 0,97 olarak saptanmıştır. Yapılan faktör analizi sonuçları, Yaşam Doyumu Ölçeği'nin orijinal ölçekte olduğu gibi, tek faktörlü bir yapı gösterdiğini ve yine özgün ölçekte olduğu gibi 5 maddeden oluştuğunu ortaya koymuştur. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda, ölçeğin Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görevli öğretmenlerin yaşam doyumuna ilişkin algılarının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu tespit edilmiştir.