Yazar "Bayrak, Yemen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kamu yönetiminde sivil toplumun etkisi ve rolü : Ordu ili örneği(2013) Bayrak, YemenKamu yönetiminde sivil toplumun etkisi ve rolü: Ordu ili örneği adlı ara?tırmamızın teori bölümünde kamu yönetiminin ve sivil toplumun batıda nasıl değerlendirildiği üzerinde durulacaktır. Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerinde sivil toplumun geli?iminin ele alınmasından sonra kamuda katılıma yönelik mevzuat ve uygulama örnekleri anlatılacaktır. Son bölümde yer alan Ordu ili alan ara?tırması ile sivil toplum örgütlerinin kamuda etkileri ve rolleri ölçülerek bu konuda geldikleri seviye tespit edilmeye çalı?ılmı?tır. ?nsana has özelliği ile yönetim bir insanın diğer insanlar ve ?eyler üzerinde olu?turduğu hâkimiyettir. Çok farklı tanımlara sahip olan yönetimi sevk ve idare etme, çekip çevirme ?eklinde ifade edebiliriz. Modern çağda teferruatlı bir görünüm arz eden yönetimin unsurları ise planlama, örgütlenme, bütçeleme, yönlendirme, koordinasyon ve kontrol ?eklindedir. (Eryılmaz, 2012, s. 3) Max Weber?in teferruatlı ve katı otoriteye dayalı anlayı?ı ve Wilson?un bürokrasiyi ve siyasetçiyi ayıran tavrı ilk zamanlarda öne çıkmaktadır. Taylor?un derin i? analizleri ise bilim dünyasında bir izm olarak anılmasını sağlamı?tır. Simon çalı?anların davranı?larına ağırlık vererek psikoloji ve sosyoloji verilerini kullanmı?tır. (Eryılmaz, 2012, s. 37) Kamu yönetiminde en önemli yeniliklerden biri de son yıllarda kendinden sık sık söz ettiren yöneti?im kavramıdır. ?effaflık, hesap sorma, katılım, yönetimde uyum, yerindelik ve hukukun üstünlüğü olarak ifade edebileceğimiz yöneti?im ülkenin ekonomik ve sosyal her türlü kaynağı kapsamaktadır. Medeni, kibar, nazik anlamlarına gelen sivil kelimesi asker olmayan, resmi olmayan manalarına da gelmektedir. Sivil toplum ise devletten ari, gönüllü, bağımsız belli bir fayda niyetiyle hareket eden sosyal yapılanmalardır. (Doğan ?. , 2007, s. 20) Dünyada sanayile?me ile ba?layıp hızlı bir geli?me gösteren sivil toplumun Osmanlı devleti zamanında ba?layan fakat farklılıkları gidererek benzer kültürel III özelliklere sahip insan yeti?tirmeyi hedefleyen ulus devlet dü?üncesinin hakim olduğu Cumhuriyet döneminde de maalesef istenilen geli?meyi gösterememi?tir. Çok partili dönemle ba?layan sivil toplumun tekrar ortaya çıkı?ı darbelerle duraksasa da özellikle sivil inisiyatifin hız kazandığı 80'li yıllarda çok yol almı?tır. 90'lı yıllarda ya?anan terör vb. olaylardan dolayı ya?anan duraklamadan sonra son on yılda batıdaki konumuna yakla?maya ba?lamı?tır. (Çaha Ö. , 2012) Alan ara?tırmasında ele alınan Ordu ili örneğinde ise ?u sonuçlara ula?ılmı?tır: Ordu ilinde her ya?tan ve her kesimden aynı oranlarda STK'lara üye olunmadığını, sivil toplum örgütlerinin gerçekten de tahmin edildiği gibi bir çok alanda faaliyette bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca bu ara?tırma ilimizdeki STK'ların en önemli sorunlarının maddi kaynak sıkıntısı ve mevzuatla ilgili sıkıntıları olduğunu, kamu yönetiminde yöneti?imi talep eden STK'ların kendi yönetimlerinde bu hususa yeterince yer vermediklerini ve katılım uygulamalarında kendi içlerinde yetersiz kaldıklarını ortaya koymaktadır. Kamuda görevli STK temsilcilerinin sadece kendi menfaatleri için katılım sağladıklarını dü?ünenlerin oranının hiç de azımsanmayacak kadar olduğunu, kamuda etkisi daha da artması istenen STK'ların mevcut performanslarının ise takdir edildiği görülmektedir. STK'ların kendi aralarında yeterince i?birliğine gidemedikleri ve ortak hareket edemedikleri görülmektedir. Ordu ilinde STK'ların etkin olduklarını kamu yönetimlerince verilmi? bir çok kararı da deği?tirttiklerini ancak bu etkinliklerini geli?tirmeye muhtaç oldukları dile getirilmektedir. Kamudaki etkinlik bağlamında siyasi partilere nazaran STK?lara daha sempatik bakıldığı ara?tırmanın diğer bir çıktısıdır. Sivil toplum örgütlerini diğer baskı grupları ile kıyasladığımızda gerçekten de eskisi gibi olmadıklarını, artık toplum nazarında ön sıralarda hatta ilk üç içerisinde yer aldıklarını görmekteyiz.