Yazar "Balkan, Meryem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmam Hatip ortaokullarında hafızlık eğitimi ve problemleri (Diyarbakır Şehit Halit Gülser Kız İmam Hatip Ortaokulu örneği)(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Balkan, Meryem; Şan, LokmanYapılan bu yüksek lisans çalışmasının amacı yeni bir uygulama olan örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitimini ve problemlerini araştırmaktır. Araştırma giriş ve iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın problemi, hipotezleri, sınırlılıkları, yöntemi, veri toplama teknikleri, evren ve örneklemi, araştırmanın önemi ve konuyla ilgili yapılan çalışmalar anlatılmıştır. Birinci bölümde hafız ve hafızlık eğitimi, hafız kavramı, hafızlık ve hafızlığa verilen önem ve hafızlık eğitiminin tarihi seyri, örgün eğitim beraberinde hafızlık seyri ve Şehit Halit Gülser Kız İmam Hatip Ortaokulu'nda hafızlık eğitimi anlatılmıştır. İkinci bölümde ise bulgular, bulgulara ilişkin analiz ve değerlendirmeler ve sonuç kısmı yer almaktadır. Diyarbakır Şehit Halit Gülser Kız İmam Hatip Ortaokulu'nda 61 öğrenci, 46 veli ve 13 öğreticiye nicel araştırma yöntemlerinden olan anket çalışması şeklinde uygulanmıştır. Anket çalışmasından üst düzey verim elde etmek için öğretici, öğrenci ve velilerle ön görüşme yapılmıştır. Sorular görüşme sonucuna göre hazırlanmıştır. Anket çalışmasından elde edilen veriler tablolaştırılarak analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda proje hakkında genel olarak görüşlerin olumlu olduğu, bununla birlikte projenin geliştirilmesi gereken bazı eksik noktalarının olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca gözlemler arasında proje gelişim aşamasında olduğundan sistemin ve işleyişin tam olarak yerleşmediği sonucuna varılmıştır. Uygulamada karşılaşılan sorunlar için varsa çözüm önerileri sunularak projenin ilerlemesine katkı sağlanması hedeflenmiştir.