Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Balaman, Fatih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    BİLİŞİMİN ETİK OLARAK KULLANIMININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (2015) Balaman, Fatih; Söylemez, Mikail
    Bilgisayar ve internet kullanıcılarının sayısındaki artış ve kullanıma başlama yaşındaki düşüş bilişimin kurallarına uygun olarak kullanımının önemini artırmaktadır. Günümüzde bilişimin etik kullanımı küresel bir sorun haline gelmiştir. Bilişimin etik kullanımı bireyler arasında farklılık gösterebilir ve farklı bilişim etiği düzeylerine sahip olabilir. Bilişim etiğine etki eden faktörler dikkate alınarak ve bu faktörlerin sebepleri araştırılarak daha bilinçli bireyler yetiştirilebilir. Çalışmada öğrencilerin bilişimi etik kullanma düzeylerine etki ettiği düşünülen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Mustafa Kemal Üniversitesi Kırıkhan Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 219 öğrenci üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre bilişimi etik kullanım cinsiyet göre farklılık göstermekte iken yaş ve günlük bilgisayar kullanım süresi değişkenlerinin bilişimi etik kullanım düzeyleri üzerinde etkisi bulunamamıştır. Ayrıca bilgisayar ve internet kullanımı bilgisi ile de bilişim etiği arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Web tabanlı uzaktan eğitimin meslek yüksekokulu öğrencilerinin internet programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarına etkisi
    (2016) Balaman, Fatih; Söylemez, Mikail
    Bu araştırmanın genel amacı uzaktan eğitimin gelişmiş bir şekli olan Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Deney grubu öğrencilerine İnternet Programcılığı 2 dersinde Web Tabanlı Uzaktan Eğitim kapsamında senkron ve asenkron eğitim uygulanmış, çalışma boyunca İnternet Programcılığı 2 dersi başarı testi ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Çalışma sonunda deney grubu öğrencileri ile görüşme de yapılarak Web Tabanlı Uzaktan Eğitim hakkında öğrenci görüşleri alınmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılarak hem nicel hem de nitel yöntemlerden yararlanılmıştır. Çalışmada nicel yöntemlerden ön test / son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Mustafa Kemal Üniversitesi Kırıkhan Meslek Yüksekokulunda 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. 14 hafta süren çalışmada deney grubu öğrencileri ile Web Tabanlı Uzaktan Eğitim, kontrol grubu öğrencileri ile de Geleneksel Öğretim kullanılarak ders işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak İnternet Programcılığı 2 Dersi Başarı Testi, Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Bilgi Düzeyi Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, Bağımsız Gruplar t Testi, İlişkili Örneklemler t Testi ve ANCOVA kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda Web Tabanlı Uzaktan Eğitim'in uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları Geleneksel Eğitim'in uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanlarına göre daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonuçları deney grubu öğrencilerinin kalıcılık puanlarının kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık puanlarından daha yüksek olduğunu da ortaya çıkarmıştır. Bu sonuca göre WTUE ortamı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin İnternet Programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarını artırmada ve kalıcılığı sağlamada etkili olmuştur. Görüşme sonunda öğrenciler Web Tabanlı Uzaktan Eğitim hakkında genel olarak olumlu görüşler belirtmişlerdir. Özellikle çalışma süresini, zamanını ve yerini kendilerinin belirlemeleri, çalışma ortamlarını kendilerine göre ayarlamaları, kendi stillerine göre çalışabilmeleri, her öğrencinin eşit şartlara sahip olduklarını belirtmeleri öğrencilerin WTUE hakkındaki olumlu görüşleri arasındadır. Ayıca öğrenciler WTUE'in kullanılabilirliğinden bahsetmişler ve başka derslerde de Web Tabanlı Uzaktan Eğitim'in kullanılması gerektiği gönünde görüş bildirmişlerdir. Buna karşın öğrenciler teknik aksaklıklardan da söz etmişlerdir. Genel olarak bakıldığında WTUE ortamı bazı olumsuz yönlere sahip olsa da bu olumsuz yönlerin avantajlarının önüne geçemediği anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: uzaktan eğitim, eş zamanlı, eş zamansız, web, internet, öğrenme

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim