Yazar "Baki, Adnan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bazı insanlar matematiksel yetenekle mi doğmaktadır? Matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmeni adaylarının matematiksel yetenek hakkındaki inançları(ESOSDER, 2020) Aydın, Mehmet; Baki, AdnanBu araştırma, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmeni adaylarının matematiksel yetenek hakkındaki inançlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, “Matematik yapmak doğuştan sahip olunan bir yetenek mi, yoksa sonradan geliştirilebilir mi?”, “Başarılı öğrenci kimdir?” ve “Matematik nasıl çalışılır?” gibi sorulara yönelik katılımcıların inançları değerlendirilmiştir. Nitel bir yaklaşımla yürütülen araştırmada, gelişimsel araştırma türlerinden biri olan kesit alma (Cross-sectional) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 10 lise matematik öğretmeni ve 2 matematik öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen nitel veriler, Baxter-Magolda’nın Epistemolojik Yansıtma Modeli esas alınarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda katılımcıların tamamı öğrencinin rolü açısından bağımsız bilme düzeyinde bulunmuşlardır. Ancak araştırmaya katılan bazı öğretmenlerin, matematiksel yetenek ile ilgili olarak, özellikle başarısız öğrencilere yönelik olumsuz görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak, öğretmenlerin epistemolojik inançlarının geliştirilmesi ve sınıf içi uygulamalarının takip edilerek desteklenmesi gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca matematiksel yetenek hakkında katılımcıların görüşlerine dayalı bir sınıflandırma inşa edilmiştir.Öğe Evaluation of Student Views about Worksheets Developed in Quadratic Functions(Hacettepe Univ, 2013) Kutluca, Tamer; Baki, AdnanThis study aims to evaluate Views of strident about worksheets developed Or teaching the subject of quadratic functions which is included in 10th grade mathematics curriculum. The study Was employed with Students : A case study Method Was used in this Study. In the study, the following data collection instruments were Used: the questionnaire of evaluation of worksheets about quadratic functions and a semi-structured interview. Students Were concluded to perceive instruction with worksheets as enjoyable, instructive and swift, and appreciated worksheets since they facilitate drawing graphs and finding the equation Of parabola On their Own. In this sense, computer assisted worksheets Were concluded to be practical in instruction.Öğe İkinci Dereceden Fonksiyonlar Konusunda Geliştirilen Çalışma Yaprakları Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi(2013) Kutluca, Tamer; Baki, AdnanBu çalışmanın amacı, onuncu sınıf matematik öğretim programında yer alan ikinci dereceden fonksiyonlar konusunun öğretimine yönelik geliştirilen çalışma yaprakları hakkında öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Çalışma 37 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ikinci dereceden fonksiyonlar için çalışma yaprakları değerlendirme anketi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Öğrencilerin çalışma yaprakları ile dersin oldukça zevkli geçtiği ve öğretici buldukları, sürenin nasıl geçtiğini anlayamadıkları, grafiğin nasıl çizecekleri hususunda ve parabol denklemini bulmada kolaylık sağladığı, formülleri kendilerinin bulmalarına imkân sağladığı için beğendikleri anlaşılmaktadır. Bu anlamda bilgisayar destekli çalışma yapraklarının öğretimde uygulanabilir nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır.