Yazar "Avci, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe EFFECTS OF MOLASSES, BARLEY, OAK TANNINS EXTRACTS AND PREVIOUSLY FERMENTED JUICE ADDITION ON SILAGE CHARACTERISTICS, IN VITRO ORGANIC MATTER DIGESTIBILITY AND METABOLISABLE ENERGY CONTENT OF GRASS SILAGE(Parlar Scientific Publications (P S P), 2020) Arslan, Cavit; Tufan, Tuncay; Avci, Mehmet; Kaplan, Oktay; Uyarlar, CangirThis study was carried out to evaluate molasses (M), barley (B), oak tannins extracts (OTE) or previously fermented juice (PFJ) addition as silage additives on nutrient contents, fermentation characteristics, in vitro organic matter digestibility (IVOMD), metabolisable energy (ME), methane (CH4) and ammonia N (NH3-N) production of grass silage. The M, B, OTE added 25 or 50 mg/kg, and PFJ 7.5 or 15 ml/kg to silage for compare to nothing added Control silage. Organic matter content was higher in Control silage than 50 g/kg M added silage. Addition of 25 and 50 g/kg OTE, or 15 ml/kg PFJ to silages decreased crude protein contents as compared to Control silage. Addition of 25 and 50 g/kg M or B, and 50 g/kg OTE decreased pH of silages as compared to 25 g/kg OTE and, 7.5 and 15 ml/kg PFJ added silages. Addition of 25 and 50 M or B, and 50 g/kg OTE increased lactic acid concentration as compared to other silages. Addition of 25 and 50 g/kg M increased IVOMD, CH4 and ME of silages as compared to other silages (except for GS + 50 g/kg B for ME). Generally, OTE or PFJ addition induced a decrease IVOMD, ME and CH4 production. Addition of 25 or 50 mg/kg OTE and 25 g/kg M increased NH3-N concentration as compared to 25 g/kg B added silage. In conclusion, the study showed that adding of M improved fermentative quality, OMD, and ME values of pasture grass silage, and the second most effective silage additive was B, but addition of OTE and PFJ have little effect on improving the silage quality as compared to Control silage.Öğe Influence of humic acid addition to drinking water on laying performance and egg quality in Japanese quails(Agricultural Research Communication Centre, 2018) Kaplan, Oktay; Avci, Mehmet; Denek, Nihat; Baran, Murat Sedat; Nursoy, Huseyin; Bozkaya, FarukThe experiment was performed to investigate the effect of humic acid to drinking water on the laying performance and quality of eggs in Japanese quails. Hundred and forty, 9-weeks old female Japanese quails (Coturnix coturnix japanica) were randomly designated to four treatment groups forming 5 replicates each containing seven birds. Group I was the control group. Group II, III, IV were administered 250 ml/ton, 350 ml/ton, 450 ml/ton humic acid into drinking water, respectively. The egg characteristics were determined after 8th and 10th weeks of experiment. Addition of humic acid had a positive effect on the live weight change (p < 0.05) and yolk weight (p < 0.01). Egg shell thickness, albumen weight and yolk color were significantly (p < 0.01) lower in the experimental groups than that of control group. However humic acid had no effect on egg production, feed consumption, feed efficiency and other egg quality. In conclusion, data of our study demonstrated that liquid humate applied in drinking water has significantly improved live weight change and yolk weight. The positive effects of liquid humates, possibly related to improved nutrient utilization through various metabolic activities in the body are yet to be further investigated.Öğe Wirkung der ausbildung der Deutschen sprache und der methodologie-kenntnisse der lehrerkandidaten in gymnasien(2016) Avci, Mehmet; Kılınç, AhmetDil günümüz dünyasında hem bir iletişim aracı hem de ticarette önemli bir aktördür. Bir yandan bir toplumda yaşayan bireyler birbirleriyle aynı dili konuşarak iletişim kurarlarken diğer yandan bireylerin öğrendikleri yabancı dil sayesinde bir başka kültürü tanımak, bilgi alışverişinde bulunmak ve ticaret mümkün olmaktadır. Bugün hızla gelişen ve değişen dünyamızda diğer uluslarla da iletişim sağlamak zorundayız. Başka bir deyişle, diğer ülkelerle her alanda bilgi alışverişi yapabilmek, ekonomik ilişkilerimizi yürütebilmek ve kendi düşüncelerimizi ifade edebilmek için yabancı dili/dilleri bilmek zorundayız. İçinde bulunduğumuz çağ “bilgi” çağıdır. Bireyler ve toplumlar bilgiye ulaşmak için ellerinden geleni yapmaktadırlar. Küreselleşme anlamında giderek “küçülen” dünyamızda farklı toplumlar arasında “iletişim” çok önemlidir. Günümüzde iletişim hem görsel ve yazılı basın hem de bilgisayarlar yardımıyla gerçekleştirilmektedir. Günümüzde ekonomik ve teknolojik gelişmeler sonucunda, İngilizce neredeyse tüm ülkelerde kullanılan “dünya dili” haline gelmiştir. Bu nedenle ülkemizde de yabancı dil öğretimi daha çok İngilizce öğretimi üzerinde yoğunlaşmıştır. Bu, üzerinde uzun yıllardan beri titizlikle durulan bir konudur. Öte yandan Avrupa’da üç önemli ülke olan Almanya, Avusturya ve İsviçre ülkelerinin resmi dilleri olan, bilim ve sanatta Avrupa’yı anlamak için kilit rol oynayan, ülkemizin çok sıkı ilişkiler geliştirdiği Almanya’nın öğrenilmesi durumunda bireylere birçok alanda fırsatlar sunacak olan Almanca ülkemizde de son yıllarda ilgi görmeye başlamış ve Anadolu ve Fen Liselerinde genel olarak ingilizcenin yanında ikinci yabancı dil olarak öğretilmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin gereği olarak çağı yakalamak, çağdaş olabilmek, diğer ülkelerle teknolojik, ekonomik ve kültürel açıdan iletişim sağlayabilmek için yabancı dil öğretiminin iyi eğitilmiş ve alanında yeterli bilgisi olan öğretmenlerce yürütülmesi gerekmektedir. 2008 yılından bu yana Almanca öğretmeni olarak çalışan bir öğretmen olarak öğrencilerimizin yukarıda bahsedilen noktaları bilmekle beraber genelinin yabancı dil alanında istenilen başarı seviyesine ulaşmadığını görme fırsatı buldum. Bu durumu bu çalışmada iki ayaklı olarak incelemeyi amaçladım. Çalışmanın birinci ayağını öğretmen adaylarının bir yabancı dili öğretmedeki alan bilgileri ve tecrübeleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Anabilim Dalı Almanca Öğretmenliği son sınıf öğrencisi 61 kişi ile anket yapıldı. Bu anket yardımı ile öğretmen adaylarının alan bilgisi ile bir fikre ulaşılmak hedeflenmiştir. Çalışmanın ikinci ayağı ise ülkemiz Milli Eğitim Sistemini detaylı bir şekilde incelemeden öğrencilerin yabancı dil öğrenme ile davranış ve motivasyonları tespit etmektir. Bu kapsamda da merkezi bir sınav sonucu ilimizde en başarılı öğrencilerin okuduğu Rekabet Kurumu Cumhuriyet Fen Lisesi ve Vali Aydın Arslan Fen Lisesi öğrencilerinden toplam 194 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu anketler Microsoft Office Excell 2010 programında girilmiş ve daha sonra analiz edilmiştir. Analiz için IBM SPSS Statistics 64 bit Version.22.0.0.0 programı kullanılmıştır.