Yazar "Atabey, Erkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Evaluation of The Effectiveness of The Primary School 2nd Grade English Language Curriculum In Practice(2016) Atabey, Erkan; Bulut, İlhamiBu araştırmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle gerçekleştirilmiş olup, araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın çalışma grubunu, Diyarbakır'da bulunan ilkokullarda görev yapan 2. sınıf İngilizce derslerine giren öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, programda gerçekleştirilmesi öngörülen kazanımların, genel olarak öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olduğu ancak, içeriğin öğrenci gelişim düzeylerine uygun olmadığı, okullarda fiziki yapının yetersiz olduğu, ayrıca öğretmenlerin program hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve bu konuda hizmet içi eğitime gereksinim duydukları belirlenmiştir.Öğe İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadiki etkililiğinin değerlendirilmesi(2016) Atabey, Erkan; Bulut, İlhamiBu araştırmanın amacı, İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının uygulamadaki etkililiğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle gerçekleştirilmiş olup, araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın örneklemini, Diyarbakır ilinde bulunan ilkokullarda görev yapan ikinci sınıf İngilizce derslerine giren öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların kişisel bilgilerine yönelik maddeler, ikinci bölümde ise katılımcıların programın uygulanışı ile ilgili görüşlerini almak için 6 maddeden oluşan öğretmen görüşme formu yer almaktadır. Araştırmada ulaşılan başlıca şu sonuçlar şunlardır: 1. Programda gerçekleştirilmesi öngörülen kazanımların, genel olarak öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olduğu tespit edilmiştir. 2. Programda öğrencilere kazandırılması öngörülen içeriğin öğrenci gelişim düzeylerine uygun olmadığı saptanmıştır. 3. Programın, öğrencilerin sosyokültürel-ekonomik düzeyleri göz önünde bulundurulduğunda ihtiyaçlara cevap verecek nitelikte olmadığı anlaşılmıştır. 4. Okul veya sınıfın fiziki yapı elverişsizliğinin, donanım ve materyal eksikliğinin etkinliklerin gerçekleştirilmesini olumsuz yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. 5. Öğrenme etkinlikleri gerçekleştirmek için gerekli olan yazılı ve görsel materyallerin (otantik materyal, kukla, poster, flash kartlar, maketler vb.) yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. 6. Öğretmenler tarafından en çok tercih edilen değerlendirme türünün, öğretmen gözlemlerine dayalı değerlendirme olduğu sonucuna varılmıştır. 7. Öğretmenlerin yeni programla ilgili hizmet içi eğitim semineri almadıkları program hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları anlaşılmıştır. 8. Öğrencilerin okul olgunluğuna ulaşmadıkları için okuma yazma gibi yeterliliklerinin istenilen düzeyde olmaması dolayısıyla hedeflenen öğrenmenin sağlanamadığı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: İngilizce Dersi Öğretim Programı, İlkokul, Program Değerlendirme.