Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arda, Hamdiye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kapalı ve açık otoparkta çalışan işçilerde kan kurşun ve total antioksidan kapasitenin değerlendirilmesi
    (2015) Arda, Hamdiye
    Kurşun sanayide birçok alanda kullanılan, insan sağlığı için tehlikeli sonuçlara neden olan hastalıkların etkeni olarak kabul edilen toksik bir elementtir. İşçiler kurşuna; teneffüs edilen hava yolu, deriden emilmesi ve kontamine olmuş yiyecek, içecek, su sigara ile maruziyet yaşamaktadır. Toplumun diğer bireyleri de bu toksik metallere yiyecekler, su, sigara ve egzoz gazları ile maruz kalırlar. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde, kurşunlu benzin kullanımının yaygın olması sebebiyle havadaki kurşun miktarı fazla olmaktadır. Trafiğin yoğun olduğu yerlerde, kapalı otoparklarda ve benzin istasyonlarında çalışan işçiler, havadaki kurşun miktarının fazla olması sebebiyle solunum yolu ile kurşun maruziyeti daha çok yaşamaktadırlar. Bu çalışma ile Diyarbakır kent merkezinde çalışan kapalı ve açık otopark çalışanlarının kan kurşun ve total antioksidan kapasiteleri değerlendirilmiştir. Bu araştırma kesitsel tiptedir. Diyarbakır kent merkezinde 50 kapalı otopark ve 50 açık otopark çalışanı olmak üzere toplam 100 kişiye ulaşılmıştır. Otopark çalışanlarının kan kurşun ortanca değeri; kapalı otopark çalışanlarında 17,1 ?g/L iken, açık otopark çalışanlarında 15,6 ?g/l olarak bulunmuş ve gruplar arasında fark saptanmamıştır. Kapalı otopark çalışanlarının Total Antioksidan Kapasite(TAC) ortanca değerleri (1,47), açık otopark çalışanlarının TAC ortanca değerinden(1,69) düşük bulunmuş ve iki grup arasındaki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. TAC çalışmamızda kan kurşun düzeyi ile direk olarak ilişkilendirilmemiştir. Bu çalışmamızda kapalı otopark ve açık otopark çalışanlarının kan kurşun düzeyi arasında fark çıkmamış olmasına rağmen kapalı otopark çalışanları risk altındadır. Kurşun maruziyetinin azaltılması için özellikle kapalı mekânda havalandırma sistemi olmalı ve işyeri, kurşun gibi zararlı etkenler bakımından sürekli izlenmelidir. Her altı ayda bir yapılacak periyodik muayenelerle kurşunun neden olabileceği zararlı etkenlerden tespit edilmelidir. Anahtar kelimeler: mesleki maruziyet, kan kurşun düzeyi ve total antioksidan kapasite
  • [ X ]
    Öğe
    Opinions of Physicians and Nurses About Patient Communication in Dicle Univerty Research Hospital
    (Istanbul Univ, Fac Nursing, 2007) Arda, Hamdiye; Ertem, Meliksah; Baran, Gulbeyaz; Durgun, Yeter
    Patient satisfaction is outcome of good communication with health staff and is seen as a dimension of quality of care. From the hospital's perspective, clinical staff and managers ought to be interested in communication because effective diagnosis and treatment depend on clear communication with patients. In Research Hospital of Dicle University we performed a study to evaluate the status of patient and health staff communication and to understand the causes of communication problem. This study is cross sectional descriptive one. By using a questionnaire we interviewed face to face with 110 physicians and 138 nurses. The items of questionnaire were determined by using qualitative interviewing technics and by clinical observations. 78,2% of the physicians and 85,5% of nurses stated that they had some communication problem with patients or patient relatives. 58% of the nurses and 57,3% of physicians join the idea of they can not understand us because their education level is so low. 68,9% of nurses and 67,3% of physicians joined the idea of our business is very hard that we can not do effective communication. Frequently heavy duty and turns, insufficient staff, fatigue were the other causes of insufficient communication. To establish quality of health care and to give effective health services communication is the key element. But heavy duty and turns prejudices through patients were the main obstacles for good communication. Both managemental and educational interventions should be developed to give high quality health services.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim