Yazar "Altunhan, Mahmut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin etkili iletişim becerileri ile psikolojik sahiplenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) Altunhan, Mahmut; Elçiçek, ZakirBu araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin etkili iletişim becerileri ile psikolojik sahiplenme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Nicel araştırma yönteminde kurgulanan çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır il ve ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 401 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, iletişim becerileri envanteri ve psikolojik sahiplenme ölçeği kullanılmıştır. İletişim becerileri ve psikolojik sahiplenme düzeylerinin cinsiyet ve medeni durumda anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığı t testiyle; eğitim durumu, kıdem, yaş, çalıştığı kurum, mezun oldukları bölüm, kitap okuma sıklığı ve mesleki gelişim semineri değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ise ANOVA testi ile incelenmiştir. Araştırmada psikolojik sahiplenmenin iletişim becerilerinde anlamlı yordayıcı olup olmadığını belirlemek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde öğretmenlerin iletişim becerilerinin cinsiyet, medeni durum ve yaş değişkenine göre istatiksel olarak anlamlı farklılaşmadığı; eğitim durumu, kıdem, çalıştığı kurum, mezun oldukları bölüm, kitap okuma sıklığı ve mesleki gelişim semineri değişkenine göre anlamlı farklılaştığı görülmüştür. Öğretmenlerin psikolojik sahiplenme algılarında ise tüm değişkenlerin anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Psikolojik sahiplenmenin iletişim becerilerini anlamlı bir şekilde yordayıp iletişim becerilerine ilişkin toplam varyansın %33'ünü açıkladığı görülmüştür.Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri İle kaynaştırma eğitimi yeterliklerinin incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2017) Aküzüm, Cemal; Altunhan, MahmutAraştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma eğitimi yeterlik düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma, betimsel bir araştırma olup ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerinde (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir), bünyesinde anasınıfı bulunan ilkokullarda, bağımsız anaokullarında ve kız meslek liselerinde görev yapan toplam 578 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada ulaşılabilir evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, ulaşılabilir evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda, 27 ilkokulda, 22 bağımsız anaokulunda ve 3 kız meslek lisesinde görev yapan 400 öğretmene ölçek dağıtılmıştır. Uygulama sonucunda eksik doldurulan ölçekler elendikten sonra toplam 342 ölçek değerlendirilmeye alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterlikleri Ölçeği” ile “Kaynaştırma Eğitimi Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin hem sınıf yönetimi becerilerini hem de kaynaştırma eğitimi yeterliklerini “çok üst düzeyde” yeterli gördüklerini ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma eğitimi yeterlikleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin kaynaştırma eğitimi yeterliklerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonuçlarına da ulaşılmıştır.