Yazar "Alkan, Hüseyin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anadoluda Yetişen Dört Centaurea L. Türünün Antiaging ve Antidiyabet Etkilerinin Belirlenmesi(Hakkari University, 2023) Çavuşoğlu, Mehmet; Akdeniz, Mehmet; Yener, İsmail; Alkan, Hüseyin; Ertaş, AbdulselamCentaurea L., dünya çapında, özellikle Batı Asya ve Akdeniz bölgelerinde dağılım gösteren 600'den fazla türüyle Asteraceae familyasının dördüncü en büyük cinsi olup Türkiye'de 109'u endemik olmak üzere 179 türü bulunmaktadır. Bu çalışmada, Anadolu'dan dört Centaurea türünün antiaging ve antidiyabet etkilerini belirlemesi amaçlanmaktadır. Ayrıca Centaurea lycopifolia, C. balsamita, C. depressa, ve C. iberica türlerinin GC-MS ile bazı triterpen içerikleri belirlenmiştir. C. lycopifolia türünün aseton ekstresinde (4271.54 µg/g ekstre), C. balsamita türünün aseton ekstresinde (2872.28) ve metanol ekstresinde (3564.05) ?-amirin tespit edilmiştir. Antiaging açısından elastaz ve kollajenaz yöntemlerinde C. lycopifolia aseton ekstresinin elastaz enzimine karşı iyi derecede (27.83±1.31, oleanolik asit:37.47±0.82) inhibe edici aktivite sergilemiştir. Antidiyabetik açısından değerlendirdiğimizde ise C. depressa türünün aseton ekstresinin 12.5, 50 ve 200 µg/mL farklı konsantrasyonlarda ?-glukozidazı çok yüksek düzeyde (sırasıyla, % inhibisyon: 29.03±0.49, 45.87±1.06, 84.81±1.22, akarboz: 1.23±0.03, 28.51±0.44, 64.37±1.80) inhibisyon aktivitesi gösterdiği belirlenmiştir. C. depressa türünün metanol ekstresi ile C. iberica ve C. lycopifolia türlerinin aseton ekstreleriinin ?-glukozidaz enzimini yüksek düzeyde inhibe ettiği belirlenmiştir. C. balsamita türünün metanol ekstresinin ise 800 µg/mL konsantrasyonda ?-amilaz enzimine karşı yüksek düzeyde (65.43±1.40, akarboz: 67.18±1.73) inhibisyon aktivitesi gösterdiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak C. lycopifolia türünün antiaging potansiyeli nedeniyle kozmetik endüstrisinde, C. depressa, C. iberica, C. lycopifolia ve C. balsamita türlerinin antidiyabetik potansiyelleri nedeniyle farmasötik alanda kullanılabilmesi için daha detaylı çalışmalara konu olması gerektiği düşünülmektedir.Öğe An investigation of pre-service mathematics teachers' skills in the development of activities(Edam, 2014) Özgen, Kemal; Alkan, HüseyinThe purpose of this research is to determine pre-service mathematics teachers' skills in the development of activities. The research was carried out using the case study which is descriptive method. For the collection of data, 57 pre-service mathematics teachers' in their final year secondary math teachers' education department attended the research. Pre-service teachers were asked to develop 5 activities for the concept of function a high school mathematics curricula. After obtaining the data, it was analyzed using the descriptive analysis method. The developed activities were first examined to see if they qualified as activities, which would be used in the learning process stage, and then examined to see which skills were reflected in the activities. The findings indicated that more than half of the pre-service teachers could develop activities, although some pre-service teachers could not develop activities, and some situations were not regarded as activities. It was determined that activities typically were intended for reaching and understanding a concept and its rules. In addition, it was observed that connecting mathematics to the real world, providing multiple representations and guiding questions were used for thinking/interpreting, predicting, and generalizing. In this study, there are reflections on the difficulties of pre-service mathematics teachers' in the development activities.Öğe Matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirme becerilerinin incelenmesi(2014) Alkan, Hüseyin; Özgen, KemalBu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirme becerilerini belirlemektir. Araştırma, betimsel yöntemlerden özel durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin derlenmesinde ortaöğretim matematik öğretmenliği bölümünde son sınıfta okuyan 57 öğretmen adayından yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarından, lise matematik öğretim programında bulunan fonksiyon kavramına yönelik 5 kazanım için beş etkinlik geliştirmeleri istenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Geliştirilen etkinlikler; etkinlik olup olmama, öğrenme sürecinde kullanılacak olan aşama ve yansıtılan beceriler açısından incelenmiştir. Ulaşılan bulgular, öğretmen adaylarının yarıdan fazlasının etkinlik geliştirebildiği, bunun yanında etkinlik geliştiremeyen ve etkinlik olarak kabul görmeyen durumların olduğunu göstermiştir. Etkinliklerin çoğunlukla bir kavrama/kurala ulaşmaya yönelik oldukları saptanmıştır. Ayrıca, etkinliklerde matematiği günlük yaşamla ilişkilendirme, farklı temsillerin kullanımı ve düşünme/yorumlama, tahmin ve genellemeye yönelik yönlendirici soruların kullanıldığı görülmüştür. Matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirmede güçlüklerinin olduğuna yönelik yansımalara rastlanmıştır.Öğe Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanım sıklığı algılarının incelenmesi(ESOSDER, 2013) Özgen, Kemal; Narlı, Serkan; Alkan, HüseyinBu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeylerini belirlemek ve teknoloji kullanım sıklığı algısının TPAB üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini ilköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmenliğinde öğrenim gören 340 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler, deneklere uygulanan TPAB ölçeği ve bireysel bilgi formu ile derlenmiştir. Verilerin analizinde, frekans, yüzde, ortalama ve çok değişkenli varyans analizi kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçlar, öğretmen adaylarının TPAB puanlarında, teknoloji kullanım sıklığı algısına göre anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. TPAB alt faktörlerinde teknoloji kullanım sıklığı algısına göre yapılan karşılaştırmalarda, teknolojik bilgi (TB), teknolojik pedagojik bilgi (TPB), teknolojik alan bilgisi (TAB) ve TPAB faktörleri arasında anlamlı düzeyde farklılıklara rastlanmıştır. Buna karşılık pedagojik bilgi (PB), alan bilgisi (AB) ve pedagojik alan bilgisi (PAB) alt faktörleri arasında anlamlı farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, teknoloji kullanım sıklığı algısı olumlu olan öğretmen adaylarının diğer öğretmen adaylarına göre, TB, TPB, TAB ve TPAB alt faktörlerinde daha üst düzeyde oldukları bulunmuştur.Öğe Poly hydroxyethyl methacrylate -co-N-methacryloyl- L - histidine methyl ester Based Cryogel for the Removal of Fe3+ from Human Plasma effected with Beta Thalassemia(Hacettepe Üniversitesi, 2015) Alkan, HüseyinIn this study, Fe3+ adsorption was carried by using supermacroporous poly 2-hydroxyethyl methacrylate-N-methacryloyl- L -histidine methyl ester [poly HEMA-MAH ] cryogel. Poly HEMA-MAH cryogel was characterized by swelling tests and scanning electron microscopy. The influence of flow rate, pH, initial Fe3+ concentration, and Fe3+ adsorption from human plasma effected with beta thalassemia on the adsorption efficiency of the cryogel was investigated. The equilibrium swelling degree of poly HEMA-MAH cryogel was found to be 7.54 g H2O/g cryogel. Fe3+ adsorption capacity of poly HEMA-MAH cryogel from aqueous solution was estimated as 1.79 mg/g cryogel, while lower adsorption capacity was observed in human plasma 1.71 mg/g . It was also observed that Fe3+ could be repeatedly adsorbed and desorbed using poly HEMA-MAH cryogel without signi- ficant loss in its adsorption capacity.Öğe Poly(hydroxyethyl methacrylate)-co-N-methacryloyl-(L)- histidine methyl ester Based Cryogel for the Removal of $Fe^{3+}$ from Human Plasma effected with Beta Thalassemia(2015) Alkan, HüseyinIn this study, $Fe^{3+}$ adsorption was carried by using supermacroporous poly(2-hydroxyethyl methacrylate-Nmethacryloyl-(L)-histidine methyl ester) [poly(HEMA-MAH)] cryogel. Poly(HEMA-MAH) cryogel was characterized by swelling tests and scanning electron microscopy. The influence of flow rate, pH, initial $Fe^{3+}$ concentration, and $Fe^{3+}$ adsorption from human plasma effected with beta thalassemia on the adsorption efficiency of the cryogel was investigated. The equilibrium swelling degree of poly(HEMA-MAH) cryogel was found to be 7.54 g $H_2$O/g cryogel.$Fe^{3+}$ adsorption capacity of poly(HEMA-MAH) cryogel from aqueous solution was estimated as 1.79 mg/g cryogel, while lower adsorption capacity was observed in human plasma (1.71 mg/g). It was also observed that $Fe^{3+}$ could be repeatedly adsorbed and desorbed using poly(HEMA-MAH) cryogel without significant loss in its adsorption capacity.Öğe Purification and characterization of polyphenol oxidase from purslane(Sociedade Brasileira de Ciencia e Tecnologia de Alimentos, SBCTA, 2017) Güven, Reyhan Gül; Güven, Kemal; Bekler, Fatma Matpan; Acer, Ömer; Alkan, Hüseyin; Doğru, MehmetThe polyphenol oxidase (PPO) is an enzyme that is responsible for the enzymatic browning of fruits and vegetables. This is generally undesired process and need to be prevented in food technology. PPO from purslane was purified, characterised and the kinetic parameters for three substrates namely, catechol, L-Dopa and 4-methylcatechol were determined. The optimum pH and temperature values were found to be pH 7.0 and 50 °C, respectively using the catechol as substrate. The apparent molecular weight of the PPO from purslane was determined as high as 163 kDa by partially denaturing SDS-PAGE. Moreover, the inhibition kinetics of the purified PPO were determined, using both synthetic and natural inhibitors. Among inhibitors tested, ascorbic acid was the most effective inhibitor with the lowest Ki value of 0.36 mM. This is the first study on the purification and characterisation of PPO from purslane (Portulaca oleracea) that may provide new insight into how to overcome the enzymatic browning.Öğe Removal of 17 beta-estradiol from aqueous systems with hydrophobic microspheres(Walter De Gruyter GMBH, 2021) Kireç, Osman; Alacabey, İhsan; Erol, Kadir; Alkan, HüseyinSub-microparticles have many applications in different fields today. In this study, it is aimed to develop hydrophobic microparticles as an alternative to existing methods and to determine the 17 beta-estradiol adsorption performance of this adsorbent to purify the 17 beta-estradiol hormone which is found as an endocrine disruptor in environmental waters with high capacity and low cost. In this study, L-phenylalanine containing Poly(HEMA-MAPA) microparticles were synthesized by microemulsion polymerization and used as adsorbent. Microparticles were characterized by Fourier transform infrared spectroscopy (FT-IR) and scanning electron microscope (SEM) methods. The size of the Poly(HEMA-MAPA) microparticles used was measured as 120-200 nm. Specific surface area and elemental analysis studies were also conducted. While the surface area of the particles was found to be a very high value of 1890 m(2)/g, the amount of incorporation of MAPA into the polymeric structure was calculated as 0.43 mmol/g. Adsorption studies were carried out in the batch system under different ambient conditions (17 beta-estradiol concentration, temperature, ionic intensity). The adsorption capacity of Poly(HEMA-MAPA) microparticles was calculated to be 98.4 mg/ g. Isotherm models for adsorption interaction were investigated deeply, and it was determined that the adsorption mechanism is suitable for Langmuir isotherm.Öğe Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Kapsamında, Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Uygun Öğrenme Etkinliklerinin Akademik Başarı ve Tutuma Etkileri: Fonksiyon ve Türev Kavramı Örneklemesi(2014) Özgen, Kemal; Alkan, HüseyinBu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı kapsamında, öğrencilerin öğrenme stillerine uygun öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkilerini belirlemektir. Araştırma yarı deneysel bir çalışmadır ve kontrol gruplu ön test-son test modeline dayanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında bir devlet lisesindeki öğrencilerden oluşmaktadır. Bu çalışmada fonksiyon ve türev kavramlarının öğrenimi sürecinde, McCarthy'nin 8 aşamalı 4MAT sistemi benimsenerek öğrencilerin öğrenme stillerine uygun öğrenme etkinlikleri geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Kişisel bilgi formu, rutin olmayan problemler ve matematik tutum ölçeği veri toplama araçları ile veriler toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel ve parametrik olmayan istatistiksel analizler kullanılmıştır. Derlenen verilerin analizi sonucunda, öğrenme stillerine uygun etkinliklerle gerçekleştirilen öğrenme sürecinin öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı ve problem çözme becerilerini geliştirdiği belirlenmiştir. Buna karşın uygulamanın, öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı görülmüştür.