Yazar "Akman, Berrin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sessiz Kitap Kullanımı: Bir Durum Çalışması(2024) Çelebi, Sema; Yazıcı, Dila Nur; Akman, BerrinBu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin sessiz kitaplar hakkındaki düşüncelerini ve sessiz kitap kullanma durumlarını incelemeyi amaçlamıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden açıklayıcı durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş ve sekiz okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve doküman inceleme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler sessiz kitapları genellikle görsel barındırma, farklı hikâyeler oluşturmaya olanak sağlayan ve öznel bir süreç olarak betimlemişlerdir. Sessiz kitapların çocukların dil, bilişsel ve sosyal duygusal gelişim alanlarını desteklediği ve kullanım kolaylığı sağladığı yönleri ortaya konulmuştur. Öğretmenlerin, sessiz kitapları en çok sınıf ortamında, sıklıkla sanat ve Türkçe etkinliklerinde kullandıkları, etkileşimli kitap okuma yöntemi ile uyguladıkları belirtilirken etkinlik planlarında buna yer verilmediği, süreç boyunca en çok açık uçlu ve 5N1K sorularına yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Sessiz kitapların etkin kullanımında öğretmen yeterliliklerinin önemli olduğu vurgulanmıştır. Bulgular, ilgili alanyazın ışığında tartışılarak öneriler getirilmiştir.Öğe Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sessiz Kitap Kullanımı: Bir Durum Çalışması(Mehmet KURUDAYIOĞLU, 2024) Çelebi, Sema; Yazıcı, Dila Nur; Akman, BerrinThe present study aimed to investigate the views of preschool teachers on wordless books, and the use of wordless books by preschool teachers. The study method was explanatory case study, a qualitative research method. The study group was assigned with criterion sampling method, a purposive sampling method, and included eight preschool teachers. Data were collected with semi-structured interviews and document review. Content analysis was employed to analyze the study data. It was determined that the teachers generally described wordless books as a subjective process that included visuals, which led to the development of various stories. Furthermore, it was determined that wordless books supported language, cognitive, social, and emotional development of the children, and were easy to use by the children. It was observed that the teachers employed wordless books mostly in the classroom and in art and Turkish language activities, and instructed them with the interactive book reading method. It was concluded that the method was not included in the activity plans, and open-ended and 5W1H questions were mostly included in the process. It was determined that teacher competencies were important for the effective use of wordless books. The findings are discussed based on the literature, and recommendations are presented.