Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İlhan, Mustafa Necmi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği’nin (MÖYÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (2013) Kılıç, Mehmet Ali; İlhan, Mustafa Necmi; Çetin, Bayram
    Bu araştırmada öğrencilerin matematik öğrenme yaklaşımlarını geçerli ve güvenilir olarak ölçmeye olanak tanıyacak bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde Batman il merkezinde toplam 416 lise öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ölçeğin kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuş, yapı geçerliği için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanmıştır. AFA sonucunda toplam varyansın %32.99'unu açıklayan, 21 madde ve iki faktörden oluşan bir yapı elde edilmiştir. Ortaya çıkan faktörler; Derin Öğrenme Yaklaşımı ve Yüzeysel Öğrenme Yaklaşımı olarak adlandırılmıştır. DFA'dan elde edilen bulgular, Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ölçeğine (MÖYÖ) ilişkin 21 madde ve iki faktörlü yapının yeterli uyum indekslerine sahip olduğunu göstermiştir. Derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımı alt ölçeklerinin güvenirliği iç tutarlılık, test yarılama ve bileşik güvenirlik yöntemleri ile incelenmiş ve hesaplanan güvenirlik katsayılarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde yer aldığı saptanmıştır. Ölçekteki maddelerin ayırt ediciliğini belirlemek amacıyla düzeltilmiş madde toplam korelasyonu ile %27'lik alt-üst grup karşılaştırmalarına yer verilmiştir. Madde analizinden elde edilen bulgular, ölçekte yer alan maddelerin tamamının ayırt edici olduğunu göstermiştir. Bu bulgulara dayanarak, ölçeğin öğrencilerin matematik öğrenme yaklaşımlarını ölçmek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir
  • [ X ]
    Öğe
    The use of enzyme linked immunosorbent assay (ELISA) and direct fluorescent antibody (DFA) methods for diagnosis of Giardia intestinalis
    (2006) Kuştimur, Semra; Al, Doğruman Funda; İlhan, Mustafa Necmi; Balaban, Neriman; Özekinci, Tuncer
    Çalışmamızın amacı, Giardia intestinalis (G.intestinalis)'in dışkı örneklerindeki rutin tanısında antijenlerinin, duyarlılığı ve özgüllüğü yüksek olarak bildirilen DFA (Direct Fluorescent Antibody) ile ELISA yöntemleri kullanılarak değerlendirilmesidir. Nativlugol incelemede şüpheli G.intestinalis kist ve/veya trofozoitlerinin görüldüğü 44 dışkı örneğinin 37'si (%84) Trikrom boyama, 39'u (%88,6) monoklonal ELISA ve 35'i (%79,5) monoklonal DFA yöntemleri ile pozitif olarak değerlendirilmiştir. DFA yöntemiyle bir dışkı örneğinde G.intestinalis ve Cryptosporidim parvum birlikte tespit edilmiştir. Örneklerin 27'sinde (%61,4) her üç metodla da pozitiflik saptanmıştır. DFA yöntemiyle karşılaştırıldığında ELISA yönteminin duyarlılığı %88,6, özgüllüğü %88,8, pozitif prediktif değeri %79,5, negatif prediktif değeri %20 olarak tespit edilirken Trikrom boyama yönteminin duyarlılığı %85,7, özgüllüğü %77,8, pozitif prediktif değeri %81,1, negatif prediktif değeri %22,2 olarak saptanmıştır. G.intestinalis'in tanısında DFA ile ELISA ve DFA ile Trikrom boyama yöntemleri arasında istatistiksel olarak fark saptanmamıştır(p>0.05).

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim