Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İlhan, Aziz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAM TEMELLİ PROBLEMİ BENCKERT KRİTERLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRMESİ
    (2020) Akın, Muhammet Faysal; İlhan, Aziz
    Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli öğrenmeye uygun problemi değerlendirmelerini incelemektir. Bu doğrultuda ilköğretim matematik öğretmen adayları ilgili problemi Benckert’in (1997) ilkelerine göre değerlendirmiş ve bu konudaki görüşlerini belirtmişlerdir. Dolayısıyla çalışmada nicel ve nitel verileri barındıran örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş Bağlam Temelli Problem Değerlendirme Formu (BTPDF) kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri betimsel istatistikler kullanılarak, nitel verileri içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan orta büyüklükteki bir üniversitenin eğitim fakültesinde 2017-2018 bahar döneminde öğrenim görmekte olan 24 (17 bayan, 7 erkek) ilköğretim matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizi neticesinde ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilgili problem durumu ile ilgili oluşturacağı soru cümleleri ve matematiğin hangi kavramlarına ulaştıkları belirlenmiştir. Ayrıca ilköğretim matematik öğretmen adaylarının vermiş olduğu cevaplar neticesinde ilgili problemin bağlam temelli öğrenme ilkelerine uygun olduğu ve matematik öğretimine katkı sağlayacağı görüşünde oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular çerçevesinde bağlam temelli öğrenmeye dayalı problemler ile bağlam temelli olmayan problemlerin başarı, güdü, motivasyon gibi değişkenler üzerindeki etkisinin araştırılması önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Matematik öğretiminde materyal kullanımının matematiksel düşünme becerisi ve kavram yanılgıları üzerindeki rolü
    (2019) Akın, Muhammet Faysal; İlhan, Aziz; Çelik, Halil Coşkun
    Bu çalışmanın amacı matematik öğretiminde Apartman Sudokusu materyali kullanımının matematiköğretmen adaylarının matematiksel düşünmeleri ve kavram yanılgıları üzerindeki rolünü incelemektir.Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarınıGüneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir üniversitenin, eğitim fakültesinde, ikinci ve dördüncüsınıflarda okuyan 52 matematik öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılartarafından geliştirilmiş, matematiksel düşünme becerilerini inceleme formu ve kavram yanılgısı formukullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda,matematik öğretmen adaylarının Apartman Sudokusu materyalinde bulunan ikili işlem kavramı ve işlemözelliklerinin farkına varabildiği, bu özellikleri problem çözme ve akıl yürütme süreçleriyle ilişkilendirdiği,genel anlamda kavram yanılgısının tanımını ve özelliklerini ifade edebildiği ve Apartman Sudokusumateryalindeki kavram yanılgılarını doğru bir şekilde tespit edebildiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgularçerçevesinde bu alanda çalışmak isteyen araştırmacılara birtakım önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Naef modulan toy materyalinin görsel tasarım ilke ve öğelerine göre değerlendirilmesi ve öğrenci görüşleri
    (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2017) İlhan, Aziz; Çelik, Halil Coşkun; Akın, Muhammet Faysal
    Bu araştırmanın amacı Jo Niemeyer tarafından geliştirilmiş Naef Modulan Toy materyalinin öğretim süreci için görsel tasarım ilke ve öğelerine göre yeterli olup olmadığını değerlendirmek ve bu konudaki öğrenci görüşlerini almaktır. Çalışma 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde, Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir üniversitenin eğitim fakültesi matematik eğitimi anabilim dalında okuyan üçüncü sınıf öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen 48 öğrenci ile yürütülmüştür. Nitel ve nicel verileri barındıran karma desenli araştırmada veri toplama aracı olarak, Görsel Tasarım İlke ve Öğelerini Değerlendirme Formu (GTİÖDF) ve Öğrenci Görüş Formu (ÖGF) kullanılmıştır. Nicel veriler dört haftalık bir eğitim sürecinin sonrasında kullanılan materyalin yeterliğini değerlendirmeye yardımcı olan GTİÖD formundan, nitel veriler ise öğrencilerin bu konudaki görüşlerini açıkladıkları ÖGF’den elde edilmiştir. Nicel veriler yorumlanırken betimsel istatistikler ve bağımsız örneklem t-testi sonuçları, nitel veriler yorumlanırken ise doğrudan alıntılama yoluyla betimsel analiz yöntemi tercih edilmiştir. Sonuç olarak kullanılan materyalin öğretim süreci için yeterli olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler, kullanılan materyalin öğretim süreci için uygun olduğunu ve soyut kavramları somutlaştırmada etkili olduğunu görüşlerinde ifade etmişlerdir.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim