Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özkan, Mahmut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul öncesi görsel sanatlar eğitimine yönelik öğrenci velilerinin bakış açısı
    (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Özkan, Mahmut; Alakuş, Ali Osman
    Bu araştırmada okul öncesi görsel sanatlar eğitimine yönelik öğrenci velilerinin bakış açılarının ne düzeyde olduğu demografik yönleri de dikkate alınarak belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili Ergani ilçesindeki anaokullarında öğrenim gören öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise seçkisiz örnekleme yolu ile belirlenen Diyarbakır ili Ergani ilçesi Zübeyde Hanım Anaokulu, Mevlana Anaokulu, Halide Edip Adıvar Anaokulu ve Cahit Sıtkı Tarancı Anaokulundaki 414 öğrencinin velisi oluşturmaktadır. Tutum ölçeğinden yararlanılan araştırmada öğrenci velilerine iki bölümden oluşan 19 madde içeren bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan anket ölçeğin sonuçları, SPSS istatistik programında çözümlenip yorumlanmıştır. Araştırmada, öğrenci velilerinin okul öncesi görsel sanatlar eğitimine yönelik tutumlarının öğrenci cinsiyeti, veli cinsiyeti, medeni durum, yaş, meslek, eğitim durumu, aylık gelir, ikamet edilen konut tipi, ailedeki birey sayısı gibi değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği bulgulanmıştır. Ayrıca velilerin kendilerine yöneltilen açık uçlu soruya belirtmiş olduğu kişisel fikirleri de değerlendirilerek araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrenci velilerinin okul öncesi görsel sanatlar eğitimine yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Bunla birlikte öğrencinin cinsiyeti, velinin cinsiyeti, medeni durumu, yaşı, ailedeki birey sayısı gibi değişkenlere göre anlamlı farklılık bulunmadığı, meslek, eğitim durumu, aylık gelir, ikamet edilen konut tipi değişkenlere göre anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Görülen bu farklılıkların nedeninin sosyo-ekonomik ve kültürel yapının değişkenlik göstermesinden kaynaklandığı ve velilerin görsel sanatlar dersi hakkında gerekli bilgi ve birikime sahip olmamalarının da bunda etkili olduğu belirlenmiştir. Bu sebeple öğrenci velilerinin görsel sanatlar eğitiminin önemi ve gerekliliği hakkında bilgilendirilmesi gerektiği, eğitim paydaşları arasında yer alan öğretmen, okul idaresi ve veli işbirliğinin güçlendirilmesiyle bunun mümkün olabileceği, sanat eğitiminin hak ettiği düzeye çıkarılmasında bu paydaşlar arasındaki ilişkinin geliştirilmesinin önemli bir fayda sağlayacağı düşünülmektedir.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim