Yazar "Özben, Tamer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Al-SiCp MMK' lerde partikül takviye oranının mekanik özelliklere ve işlenebilirliğine etkisinin araştırılması(2006) Çakır, Orhan; Kılıçkap, Erol; Özben, TamerBu çalışmada, Al Si7 Mg2 metal matriks kompozit malzeme içerisine farklı oranlarda takviye edilen SiCp'in mekanik özelliklere ve talaşlı işlenebilirliğine olan etkisi araştırılmıştır. % 5, 10 ve 15 SiCp takviyeli kompozit malzemenin mekanik özellikleri, takviye oranının artması ile iyileştiği görülmüştür. Farklı kesme hızları (50, 100 ve 150 m/dak) ve ilerleme (0.1, 0.2 ve 0.3 mm/dev) değerlerinde kesici takım aşınması ve yüzey pürüzlülüğü takviye oranına bağlı olarak araştırılmıştır. Sabit kesme hızı ve ilerleme değerlerinde takviye oranının artması ile kesici takım aşınmasının ve yüzey pürüzlülüğünün arttığı görülmüştür. En büyük takım aşınması % 15 SiCp takviyeli metal matriks kompozit malzemenin 150 m/dak kesme hızında işlenmesinde ve en fazla yüzey pürüzlülüğü ise % 15 SiCp takviyeli metal matriks kompozit malzemenin 50 m/dak kesme hızı ve 0.3 mm/dev ilerleme değerinde olduğu tespit edilmiştir.Öğe Belirli sıcaklık ve sürelerde kürlenen hibrid tabakalı kompozit plakalarının titreşim davranışlarının incelenmesi(Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2015) Özben, Tamer; Kılıç, HarunBu çalışmada, simetrik katmanlı dikdörtgen ortotropik; cam/epoksi, karbon/epoksi ve 4 farklı elyaf yönleme açısına sahip cam-karbon/epoksi hibrid kompozit plakaların titreşim davranışları düzlem gerilme durumuna göre plakaların doğal frekansları hesaplanmıştır. Plakaların doğal frekansları Rayleigh–Ritz metodu kullanılarak analitik olarak elde edilmiştir. Bunun yanı sıra aynı plakaların deneysel modal analiz ile dinamik analizleri yapılmış ve deneysel yöntemle elde edilen sonuçlar ile analitik yöntemle belirlenen sonuçlar karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Doğal frekanslara malzemeler açısından bakıldığında aynı modlarda; karbon-epoksi plakaların cam-epoksi plakalara göre doğal frekansların 2 katına yakın derecede yüksek olduğu görülür. Bunun temel sebebi cama göre daha rijit olan karbon elyafının daha yüksek bir elastik matrisi oluşturması ve bunun da daha yüksek titreşim frekanslarını üretmesidir. Cam-karbonepoksi’den oluşan hibrit plakalarda beklenildiği gibi karbon/epoksi ve cam/epoksi plak değerleri arasındaki değerlerde titreşim davranışı göstermektedir. Kumaş yönleme açısının titreşim davranışına olan etkisini incelemek amacıyla cam-karbon/epoksi’den oluşan hibrid kompozit plakalar, dokuma kumaş açıları 0o , 15o , 30o ve 45o olacak şekilde imal edilmiş ve titreşim davranışları incelenmiştir. Deney numunelerinde dokuma kumaş kullanıldığından çok fazla bir fark olmamakla beraber kumaş açısı 0o ’den 45o ’ye doğru değiştirildiğinde ilk 3 moda kadar; aynı modlardaki artış veya azalma trendinin 15o ’lik açıda meydana geldiği görülmüş ve 1. mod hariç tutulursa aynı modlarda en düşük doğal frekansın da aynı şekilde 15o ’lik açıda oluştuğu görülmüştür.Öğe Farklı çatlak boyuna sahip plakada gerilme yoğunluğunun nümerik ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi(Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010) Özben, Tamer; Arslan, Vedat GürkanGerilme şiddeti faktörü çatlak ucu yakınındaki gerilme alanı düzenleyen temel bir büyüklüktür. Gerilme şiddet faktörü de geometrik konfigürasyon ve cismin yükleme koşullarına bağlıdır. Farklı yöntemler kullanılarak bir dizi gerilme şiddeti faktörleri tespit edilmiştir. Bu yöntemler; teorik (Westergaard yarı ters yöntem ve karmaşık potansiyelleri yöntemi) sayısal (Green fonksiyonu, ağırlık fonksiyonları, sınır kollokasyon, yöntem alternatif dönüşümleri, integral, sürekli çıkık ve sonlu elemanlar yöntemleri) ve deney (fotoğraf esneklik, kostiklere ve bu yöntemlerin kombinasyonları) olarak sınıflandırılabilir. Bir eliptik çatlağın yakınındaki bir noktada oluşan gerilme alanı; açılma modu, düzlem içi kayma modu, düzlem dışı kayma modu olarak incelenmektedir. Bu faktörlerin koordine değişken bağımsızdır. Bu çalışmanın amacı tek kenarında çatlak bulunan dikdörtgen plakanın teorik hesaplamalar ve sonlu elamanlar metodunu kullanarak gerilme yoğunluğu faktörünü (KI) incelemektir. Farklı çatlak boyu (a=1.00, 1.25 ve 1.5 mm) ve farklı açılar gerilme yoğunluğu elde edilmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca için gerilme (σy=50, 75 ve 100 MPa) altında plakanın gerilme yoğunluğu faktörü her iki yöntem ile elde edilmiştir. Söz konusu yükleme şartlarında, σx, σy, τxy ve von-Mises gerilmeleri için plaka yüzeyinde ve çatlak civarında meydana gelen gerilme alan dağılımı grafikleri gösterilmiştir. Ampirik sonuçları, özellikle Gross tarafından geliştirilen formülasyon sonuçlarının ve Ansys kullanılarak elde edilen (KI) sonuçlarıyla oldukça yakın değerler elde edilmiştir.