dc.contributor.author | Oral, Behçet | |
dc.contributor.author | Yazar, Taha | |
dc.date.accessioned | 2022-03-02T10:46:08Z | |
dc.date.available | 2022-03-02T10:46:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Oral, B. ve Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik), 14(52), 1-11. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrMk5qTTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11468/9288 | |
dc.description.abstract | Öğrenme insan yaşamının temelinde yer almaktadır. Öğrenme yalnızca okulda gerçekleşmemektedir. Okuldaki
öğrenmelerinin yanı sıra insanlar öğrendikleri pek çok davranışı yaşamın içinde aile, arkadaş gibi sosyal ortamlarda
kazanmaktadır. 21.yy toplumlarında var olabilmek için öğrenmenin yaşam boyu devam etmesi gerekmektedir. Bu
bağlamda yaşam boyu öğrenme toplumsal yaşamda var olan öğrenme etkinliklerinin toplamı olarak tanımlanabilir. Bu
doğrultuda yaşam boyu öğrenme beşikten mezara kadar devam eden temel bir davranış biçimi olarak ele alınabilir
(Miser, 2006; Duman, 2007). Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının
çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ile ilgili algılarının
cinsiyet, bölüm ve devam edilen sınıfa göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-
2013 Öğretim yılı Bahar döneminde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde lisans programlarına devam
eden öğretmen adayları oluşturmuştur. Veri toplama aracı uygulanan 310 öğretmen adayı ise araştırmanın örneklemini
oluşturmuştur. Kullanılan veri toplama aracı, “öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ilişkin algıları”nı
belirlemeye yönelik olarak bu araştırma için araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipi ölçektir. Đstatistiksel
çözümlemelerde SPSS paket programı bilgisayar programından yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara
göre, genel olarak öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının yüksek düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının cinsiyete ve
bölümlere göre farklılık göstermediği, devam edilen sınıfa göre ise anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Learning appears in the basis of human life. Learning does not occur only at schools. With the learnings at school,
people learn most of their behaviour in social environment in life like family and friends. To exist among the societies
of 21st century, learning should continue throughout life. In this context, life-long learning can be defined as the sum
of all the learning activities in life. Accordingly, life-long learning can be seen as kind of behaviour which continues
from birth to death (Miser, 2006; Duman, 2007). Purpose of present study is to examine the perception of prospective
teacher about life-long learning according to various variables. .Accordingly, it was studied if the perception of
prospective teachers differ according to their sex, department and their level of university. The population for the study
consists of prospective teachers who were continuing their undergraduate degree at Ziya Gökalp Education Faculty,
Dicle University in 2012-2013 educational year, Spring Semestre. 310 prospective teachers who were interviewed
formed the data collection tool form the study sample. Data collection toll, to determine “the perception of prospective
teachers about life-long learning” was developed by researchers for this study, is Likert- type with five options. SPSS
package program was used for statistical analysis. According to findings, it was found that, in general, the level of
perception of prospective teachers about life-long learning was high. The results of the study show that while the
perception of prospective teachers about life-long learning does not differ significantly according to gender and
department, it differs significantly according to prospective teachers’ class grade. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayı | en_US |
dc.subject | Yaşam boyu öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğrenme | en_US |
dc.subject | Prospective teacher | en_US |
dc.subject | Life-long learning | en_US |
dc.subject | Learning | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining the perception of prospective teachers about life-long learning in terms of various variables | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 52 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 11 | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-6885-1683 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2285-4889 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Oral, Behçet | |
dc.contributor.institutionauthor | Yazar, Taha | |