Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Citation
Özgen, K., Aydın, M., Geçici, M. E. ve Bayram, B. (2017). Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 323-351.Abstract
Öz: Bu çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarındaki becerileri ortaya
konmuştur. Ayrıca çalışmada öğrencilerin problem kurma becerisi, problem çözmeye yönelik tutum, cinsiyet ve
başarı değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grub u
seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olup 166 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada
problem kurma testi ve problem çözmeye yönelik tutum ölçeği kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin
analizinde ise t-testi, tek yönlü varyans analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizine
göre sekizinci sınıf öğrencilerinin problem kurmada zorlandıkları görülmüştür. Öğrencilerin problem kurma
testindeki puanları cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğrencilerin problem kurma
puanlarının genel akademik başarılarına ve matematik dersi başarılarına göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği
bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin problem çözmeye yönelik tutumları ile problem kurma becerileri arasında b ir
ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Abstract: The aim of this study was to investigate eighth grade students’ skills in different types of problem
posing. In addition, the students’ problem posing skills were examined according to their problem solving
attitude, gender and success variables. Survey method was used in the research. The study group consisted of
166 eighth grade students that were chosen by random sampling method. As data collective tools, a problem
posing test and a problem solving attitude scale were used. In the analysis of the data, t-test, one way variance
analysis and regression analysis were conducted. According to the analysis of the obtained data, it was seen that
the eighth grade students had difficulty in problem posing. No significant differences were found in students'
scores of the problem posing test according to gender. It was found that the students differed significantly in
their problem posing scores according to their overall academic success and mathematics course success. It was
also revealed that there was a relationship between students' attitudes towards problem solving and problem
posing skills.