• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Belgesel çekme etkinliğinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (532.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Efe, Hülya Aslan
Yücel, Sait
Efe, Rıfat

Metadata

Show full item record

Citation

Efe, H. A., Yücel, S. ve Efe, R. (2020). Belgesel çekme etkinliğinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 436-454.

Abstract

Öz:Bu araştırmada, belgesel çekme etkinliğinin öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan öğretmen adayları belirlenen dört ayrı temaya yönelik belgesel hazırlamışlardır. Araştırmaya, Diyarbakır’da bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 61 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar dönemi boyunca gerçekleşen deneysel süreç sonunda deney grubunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çevreye yönelik ekosentrik tutumlarının olumlu yönde geliştiğibelirlenmiştir. Çevre eğitimi derslerinde sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin arttırılması araştırmanın önerileri arasındadır.
 
Öz:In this study, the effect of making documentaries on science student teachers’ attitudes towards the environment for sustainable development was investigated. A quasi-experimental design involving pre-, post- test control group was used. Participant student teachers in the experimental group prepared documentaries for four different identified themes. Sixty-one (61) science studentteachers studiedat a state university in Diyarbakır participated in the research. The study revealed that, in the experimentalgroup, the participant science studentteachers’ ecocentric attitudes developed positively at the end of the experimental process during the spring semester of 2017-2018 academic year. Increasing out-of-classroom learning activities in environmental education courses are among the suggestions of the research.
 

Source

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

17

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJd05EWTVPUT09
https://hdl.handle.net/11468/9241

Collections

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler [104]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1334]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.