Belgesel çekme etkinliğinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi
Citation
Efe, H. A., Yücel, S. ve Efe, R. (2020). Belgesel çekme etkinliğinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 436-454.Abstract
Öz:Bu araştırmada, belgesel çekme etkinliğinin öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan öğretmen adayları belirlenen dört ayrı temaya yönelik belgesel hazırlamışlardır. Araştırmaya, Diyarbakır’da bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 61 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar dönemi boyunca gerçekleşen deneysel süreç sonunda deney grubunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çevreye yönelik ekosentrik tutumlarının olumlu yönde geliştiğibelirlenmiştir. Çevre eğitimi derslerinde sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin arttırılması araştırmanın önerileri arasındadır. Öz:In this study, the effect of making documentaries on science student teachers’ attitudes towards the environment for sustainable development was investigated. A quasi-experimental design involving pre-, post- test control group was used. Participant student teachers in the experimental group prepared documentaries for four different identified themes. Sixty-one (61) science studentteachers studiedat a state university in Diyarbakır participated in the research. The study revealed that, in the experimentalgroup, the participant science studentteachers’ ecocentric attitudes developed positively at the end of the experimental process during the spring semester of 2017-2018 academic year. Increasing out-of-classroom learning activities in environmental education courses are among the suggestions of the research.