İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
Citation
Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik), 6(20), 283-299.Abstract
Öz:Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ve ekonomik durumdan nasıl etkilendiğini araştırmaktır. Araştırma, 2005–2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden 186 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Spielberger ve arkadaşları tarafından İngilizce olarak geliştirilen ve Öner ile Le Compte (1998) tarafından Türkçeye uyarlanan “Kendini Değerlendirme Anketi” ve kaygı düzeyini etkileyebileceği düşünülen dokuz etmenden oluşan “Kişisel Bilgi Anketi” kullanılmıştır. Bu anketteki sorulara eksiksiz yanıt veren 164 öğrencinin sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi, varyans analizi ve Scheffé testi teknikleri kullanılmıştır. Analiz sonuçları, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin cinsiyet, başarı durumu ve anne-baba tutumları gibi değişkenlerden etkilendiğini göstermiştir. The aim of this study is to investigate how some factors such as branch, gender, success
at school, sociableness, job perspectives, accommodation facilities, number of siblings, parents’
attitude and economic status influence the anxiety of science and mathematics teacher students.
This study carried out on 186 science and Mathematics teacher students’, but 164 of the 186
questionnaires were received. “Self Evaluation Questionnaire” that was developed firstly by
Spielberg and his colleagues and adapted to Turkish by Öner and Le Compte (1998) and in
addition “Personal Information Questionnaire” that includes nine items were used as a data
collected instruments. Independent groups t-test, ANOVA and Scheffé test techniques were used
to data analysis which was obtained by this study. The results of analysis indicated that anxiety
levels of science and Mathematics teacher students were influenced by variables such as;
success at school, gender and parents attitude.