Browsing Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi by Category "0-Belirlenecek"
Now showing items 1-11 of 11
-
6., 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sınıf düzeyi, cinsiyet ve matematik öz-yeterlik algıları ile sayı duyuları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada tarama modeli ... -
Anadolu Liselerinde ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi: Batman ili örneği
(Dicle Üniversitesi, 2016)Çalışmamızın amacı, Batman ili ve ilçelerindeki Anadolu liseleri ile ilgili öğretmen ve alt yapı yeterliliğini tespit etmektir. Bundan yola çıkarak bu çalışmada öncelikli olarak Batman ili ve ilçelerindeki Anadolu liselerinde ... -
Çermik ve yakın çevresinin morfolgrafik özellikleri
(Dicle Üniversitesi, 2005)Çermik, Doğu Anadolu coğrafi bölgesinin "Yukarı Fırat Bölümünde", Güneydoğu Torosların kenar kıvrımları kuşağı üzerinde ve Torosların güney eteklerinde yer almaktadır. Jeolojik yönden, Anadolu ... -
Harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumularına etkisi
(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2012)Bu çalışmada harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model ... -
Jigsaw entegre edilmiş probleme dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarıları, bilgilerinin kalıcılığı ve fen bilimleri öğrenme kaygı düzeyleri üzerine etkisi
(Dicle Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı; “8. sınıf Fen Bilimleri dersi “Kalıtım” konusunun Jigsaw entegre edilmiş probleme dayalı öğretim yöntemi ve programa dayalı öğretim ile öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarıları, bilgilerinin ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri
(2017)Bu araştırma ile ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ... -
Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri ve matematik öğretimine yönelik öz-yeterliklerinin bazı değişkenler Açısından İncelenmesi
(Dicle Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri ile matematik öğretimine yönelik özyeterliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Sosyal bilgiler dersinde farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri
(Dicle Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminde farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nitel veri toplamada önemli bir ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının akran değerlendirmesineiİlişkin görüşleri
(Dicle Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden olan akran değerlendirmesine yönelik görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Karadeniz Teknik Üniversitesi ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuma özyeterlik ile başarı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının, harita okuma özyeterlik ve başarı düzeylerinin çeşitli değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyi ve CBS dersini alma durumu) göre ... -
Teachers and students views on the use of IWBs in secondary schools for enhancing classroom teaching and learning
(Dicle Üniversitesi, 2017)This study was on teachers and students’ views on the use of Interactive Whiteboards (IWBs) for enhancing classroom teaching and learning in the secondary schools’ teachers and students in 6th grades. The study includes 392 ...