Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tezler
Recent Submissions
-
Ortaöğretim görsel sanatlar öğretmenlerinin derslerini yürütürken okul idarelerinden kaynaklı yaşadıkları sorunların belirlenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında görev yapan görsel sanatlar öğretmenlerinin derslerini yürütürken okul idarelerinden kaynaklı yaşadıkları sorunlara ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yönelik görüşlerini ... -
İstasyon tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi konusundaki akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışma; istasyon tekniğinin 6. Sınıflardaki Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesi içerisinde yer alan Dolaşım Sistemi konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini incelemeyi ... -
Kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş eğitsel drama tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin "Saf madde ve karışımlar" konusundaki akademik başarılarına etkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı, kavram karikatürleri ve eğitsel drama tekniğinin 7. Sınıf öğrencilerinin karışımlar ve saf madde konusundaki başarılarına etkisini incelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır'ın Eğil ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi kapsamında kaynakları kullanma becerilerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi kapsamında kaynakları kullanma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ... -
Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin proje danışmanlık yeterliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin proje danışmanlık yeterliklerini kendi görüşlerine göre ortaya çıkarmak, bu yeterlik düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemek ve gerekli değerlendirmeleri ... -
ACODESA metodu ile tasarlanan GeoGebra destekli öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin üçgenler konusundaki matematiksel akıl yürütmelerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, teknoloji destekli işbirlikli öğrenme ortamında sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki matematiksel akıl yürütmelerinin yapısal ve süreç boyutlarını incelemek ve bu boyutların birbirini ... -
Biyoloji öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve öz yeterlik inançlarının incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı biyoloji öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve öğretmen öz yeterlik inançlarını belirlemektir. Bu amaçla Diyarbakır'ın merkez ilçelerinde görev yapan biyoloji öğretmenleri ; cinsiyet,yaş ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen tabanlı girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi (Diyarbakır ili örneği)
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı 2021-2022 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ilinin merkez ilçelerinde eğitim gören ortaokul öğrencilerinin fen tabanlı girişimcilik eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesidir. Araştırmada ... -
Öğretmen adaylarının dijital etik tutumları ile çokkültürlü okuryazarlık tutumlarının incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dünya'da ekonomik, teknolojik, politik ve sosyo-kültürel temelli olaylardan kaynaklanan değişimlerin ilk etkilediği alanlardan biri eğitimdir. Oluşan değişime ayak uydurabilecek bireylerin yetiştirilmesi ve değişimlerin ... -
Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile ilgili yapılan araştırmalar üzerine bir metasentez çalışması
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Türkiye'de Türk araştırmacıları tarafından yürütülmüş Araştırma.ve sorgulama eğitimi ile ilgili tez ve makalelerin meta-sentez yöntemi kullanılarak incelenmesi ve araştırma.ve sorgulama eğitimi konusunda nasıl ... -
Ortaokullarda İngilizce öğretiminde ölçme değerlendirme sürecinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerini incelemektir. Karma araştırma yöntemi çerçevesinde yürütülen bu çalışma, betimsel tarama modelindedir. ... -
Ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırma betimsel tarama modeline uygun yapılmıştır. Nicel araştırma modeli ... -
Geogebra destekli Acodesa metodu ile 7. sınıf öğrencilerinin çokgenler konusundaki matematiksel akıl yürütmelerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, GeoGebra destekli ACODESA metodu ile desteklenen bir öğrenme ortamında ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin çokgenler konusundaki matematiksel akıl yürütmelerinin incelenmesidir. Nitel araştırma ... -
Sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) yeterlikleri ile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İnsanlar bedensel, zihinsel ve sosyal yönden birbirinden farklıdır. Her insan sahip olduğu bireysel farklılığa uygun eğitim alma hakkına sahiptir. Özel gereksinimli bireylerin de sahip oldukları yetersizlik türüne ve ... -
Fen eğitiminde STEM ve teknoloji entegrasyonu araçları çalışmalarının meta-sentezi: Türkiye örneği
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Okul öncesi dönemden başlayarak yükseköğretime kadar süren ve bireyleri 21. yüzyıl becerileri ile donatan bütüncül bir eğitim yaklaşımı olan STEM eğitimi ile teknoloji entegrasyonu araçlarının eğitimde daha sık kullanılmaya ... -
Fen eğitiminde dijital hikâye ve yazılı hikâye çalışmalarının meta-sentezi: Türkiye örneği
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Herkesin severek dinlediği ya da anlattığı hikâyelerin eğitim alanında kullanılması öğrencilerin derse karşı daha istekli olmalarını sağlarken kalıcı öğrenmeleri de beraberinde getirmiştir. Gelişen teknoloji ile bunu dijital ... -
Hayatın başlangıcı ve evrim ünitesinin ortaöğretim biyoloji 12. sınıf programından çıkarılması ile ilgili öğretmen görüşleri
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Hayatın Başlangıcı ve Evrim Ünitesinin 2018 Yılında 12. Sınıf biyoloji ders programından çıkarılması ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla biyoloji öğretmenlerinin ... -
Türkiye'de İngilizce öğretimi ile ilgili yapılan araştırmalar: Bir meta-sentez çalışması
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ilköğretim kurumlarında İngilizce öğretimi ile ilgili 2005-2019 yılları arasında yapılan "İlköğretim kurumlarında İngilizce öğretimi" konulu 72 adet yüksek lisans ve 3 adet doktora tezini belirli ölçütler ... -
Geogebra yazılımı ile dönüşüm geometrisi konusunda öğrenme etkinliklerinin geliştirilmesi ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra yardımıyla dönüşüm geometrisi konusunda öğrenme etkinlikleri geliştirmek ve geliştirilen etkinlikler hakkında öğretmen görüşlerini incelemektir. Bu araştırma ... -
Öğretmenlerin örgütsel değer algıları ile örgütsel bağlılık ve okul iklimi arasındaki ilişki
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, kamu ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre öğretmenlerin örgütsel değer algıları ile örgütsel bağlılık ve okul iklimi arasında bir ilişki olup olmadığını saptamaktır. ...