Öğretim elemanlarının akademik sinerjiye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Citation
Han, B. ve Oral, B (2021). Öğretim elemanlarının akademik sinerjiye ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yükseköğretim Dergisi, 11(2 ; Part 2), 550-562.Abstract
Bu çal›flman›n amac›, akademisyenlerin akademik sinerjiye iliflkin görüfllerini incelemektir. Akademik sinerji, iki veya daha çok akademisyenin birlikte
çal›flarak tek tek elde edecekleri verimden daha fazlas›n› elde etme süreci
olarak tan›mlanabilir. Akademisyenlerin bilgi ve deneyimlerini birlefltirerek
tek bafllar›na sarf edecekleri ayn› emekle daha fazla verim/çal›flma (yay›n,
makale, bildiri, proje vb.) elde etmeleri için neler yapabilecekleri bu araflt›rman›n odak noktas›n› oluflturmaktad›r. Bu araflt›rma, nitel araflt›rma yöntemlerinden durum çal›flmas› olarak desenlenmifltir. Araflt›rma kapsam›nda
bir kamu üniversitesinde görevli 21 ö¤retim eleman› ile görüflmeler gerçeklefltirilmifltir. Araflt›rma sonuçlar›na göre akademik olarak yüksek ya da düflük unvanl› olman›n ortak çal›flma yapma iste¤i üzerinde önemli bir etkisi
olmad›¤› saptanm›flt›r. Akademisyenler “akademik birikime sahip” meslektafllar›n› ortak çal›flmalar için daha çok tercih ettiklerini belirtmifllerdir. Ayr›ca araflt›rmada; akademisyenlerin ifl birli¤ine aç›k olmas›, sorumluluk ve
samimi iliflkilere sahip olmas› gibi olumlu kiflisel özelliklerinin ortak çal›flmalar için önemli kriterler olarak dikkate al›nd›¤› ortaya ç›km›flt›r. Araflt›rma sonuçlar›, akademisyenlerin ço¤unlu¤unun bireysel çal›flmalara nispeten
ortak çal›flmalar› daha fazla tercih ettiklerini göstermektedir. Yine akademisyenler, ortak çal›flmalar› verimi art›rma ve eksikliklerini tamamlamaya
katk› sa¤lama gibi özelliklerinden dolay› tercih etmektedirler. Akademisyenlerin ço¤u YÖK’ün akademik teflvik uygulamas›n›n akademik sinerjiyi
gelifltirerek ortak çal›flmalar› ve birlikte çal›flma iste¤ini art›rd›¤›n› ancak bu
uygulaman›n çal›flma say›s›n› art›rmakla birlikte çal›flmalar›n niteli¤ini düflürdü¤ünü ve etik d›fl› davran›fllara yol açt›¤›n› ifade etmifllerdir. Araflt›rman›n sonunda akademisyenlerin ortak bilimsel çal›flmalar yaparak aralar›nda
akademik sinerji oluflturabilmesi için çeflitli öneriler gelifltirilmifltir. The aim of this study is to examine academics’ views on academic synergy. Academic synergy can be defined as the process by which two or more
academics work together to achieve more than what they can individually. This study focuses on how academics can combine their knowledge
and experience to achieve more efficiency/work (publications, articles,
papers, projects, etc.) with the same effort they would spend alone. It is
designed as a case study, applying a qualitative research method. The
interviews were conducted with 21 academic staff members working at a
public university. The results indicate that having a higher or lower academic title does not have a significant effect on the willingness to work
together. Most of the participants stated that, for joint studies, they prefer to work with colleagues who have “academic background in the field
of study”. The results also revealed that academics’ positive personal
characteristics such as being open to cooperation, acting responsibly, and
being sincere are considered as some important criteria for joint studies.
The results also show that the majority prefer to collaborate with other
academics rather than conducting individual studies. The academics prefer to collaborate to increase productivity and to compensate for their
shortcomings. Most of them further stated that the academic incentive
program introduced by the Council of Higher Education (CoHE) has
increased the number of collaborative studies and the motivation to work
together, but at the same time, decreased the research quality and led to
some unethical behaviors. The paper is concluded with some suggestions
on how to achieve academic synergy among academics through conducting joint studies.
Source
Yükseköğretim DergisiVolume
11Issue
2 Part: 2URI
http://www.yuksekogretim.org/Port_Doc/YOD_202100202/YOD_2021002215.pdfhttps://hdl.handle.net/11468/7635