Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Makaleler by Issue Date
Now showing items 1-16 of 16
-
Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle Üniversitesi örneği
(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2013)Öz:Türkiye'de okuma alışkanlığı konusunda günümüze kadar yapılan çalışmaların neredeyse tamamında toplumun okuma ve kütüphane kullanımı alışkanlıkları oldukça zayıf görünmektedir. Yaşanan bu genel durumun üniversite ... -
Türkiye’de bir üniversite E-kütüphane sisteminin tasarlanması ve geliştirilmesi: Dicle Üniversitesi örneği
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2014)Üniversitelerde öğrenciler kullanımlarına sunulan geleneksel kütüphanelerde verilen hizmetler, teknolojinin de gelişmesiyle değişerek yenilenmiştir. Bu nedenle artık kütüphaneler bulundukları mekânların büyüklükleri ile ... -
Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversitelerinde öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar ve www (world wide web) tutumlarının incelenmesi
(Türk Eğitim Derneği, 2014)Öz:Günümüzde üniversitelerin bilgiyi işlemede ve öğrencilerine sunmada kullandıkları bilgisayar ve internet teknolojileri konusundaki yatırımları katlanarak artmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerinin eğitim süreçlerine ... -
Geleceğin öğretmenlerinin kitap okuma alışkanlıklarının incelenmesi: Dicle Üniversitesi örneği
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi, 2015)Öz:Bu araştırmanın amacı, geleceğin öğretmenlerinin kitap okuma alışkanlıklarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmada iki bölümden oluşan bir anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde öğrencilerin demografik ... -
Pre-service teachers’ views about the use of social networks
(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017)The development and spread of Internet technologies made an important breakthrough in communication between people. Social networks are regarded as a virtual way of social life created by people via the Internet. With ... -
Oyunlaştırılmış çevrimiçi sınıf yanıtlama sisteminin akademik başarıya etkisi ve sisteme yönelik görüşler
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017)Öz:Bu araştırmanın amacı, oyunlaştırılmış çevrim içi sınıf yanıtlama sisteminin (Kahoot) öğretmen adaylarının Temel Bilgi Teknolojileri dersi kelime işlemci programı başarı düzeylerine etkisini ve bu sisteme yönelik ... -
Matematik öğretiminin ölçme ve değerlendirme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı
(Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, 2017)Öz:Matematik öğretmenlerinin eğitimde teknoloji entegrasyonu bağlamında sorunları olduğunu belirleyen çeşitli araştırmalar bulunmaktadır. Bu nedenle matematik öğretmenlerinin derslerinin çeşitli süreçlerinde bilgi ve ... -
Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde kahoot ve plickers
(Ege Üniversitesi, 2017)Öz:Bu çalışmanın amacı Kahoot ve Plickers yazılımlarının matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde kullanımının matematik öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda incelemektir. Nitel araştırma ... -
Evaluation of students' attitudes towards e-exams and use of technology in theology distance undergraduate education programs
(Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2017)The purpose of this study was to introduce the multimedia applications in Theology Distance Undergraduate Education Program (TDUEP) and to determine the users’ attitudes towards exams executed to assess the outcomes. For ... -
Investigation of teachers’ educational technology standards self-efficacy
(Apegem Akademi, 2017)Abstract: The main purpose of the research is to investigate educational technology standards self-efficacy (ETSSE) of teachers. Quantitative research methods, namely he survey and correlational (prediction) research ... -
Visual arts pre-service teacher's metaphoric perceptions related to technology
(Ulusoy Education Consulting Publishing and Organization, 2017)The purpose of the present study was to identify visual arts pre-service teachers’ perceptions of technology via metaphors. The participants of the study were 101 pre-service teachers attending Department of Fine Arts, ... -
Öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji entegrasyon öz-yeterliklerinin incelenmesi
(2018)Öz:Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyon öz-yeterliklerini, uluslararası eğitim teknoloji standartları bağlamında belirlenen teknolojik pedagojik alan bilgisi çerçevesinde (TPAB-ISTE) incelemek ... -
Examining the self-efficacy of prospective teachers in technology integration according to their subject areas: The case of Turkey
(Anadolu University, Faculty of Communication Sciences, 2019)The purpose of this study is to examine prospective teachers’ TPACK self-efficacy and variables affecting their training to integrate technology in education according to their subject areas. The survey research, a ... -
Preservice teachers’ personality traits and social network use purposes
(Anadolu University, Faculty of Communication Sciences, 2019)acilities provided by social network sites allow individuals to use social networks for various purposes such as communication, entertainment and information sharing. These purposes vary depending on the social networks ... -
Teknoloji kullanımı Türkiye'de öğrencilerin akademik başarılarını etkiliyor mu? Bir meta-analiz çalışması
(2020)Bu meta-analizde teknoloji kullanımının akademik başarıya etkisini tespit etmekamaçlanmıştır. Web of Science, ScienceDirect, Scopus, EBSCO ve TR Dizin veri tabanlarındayapılan tarama sonucunda 2005 ile 2019 Temmuz ayı ... -
Context and implications document for: Does the ARCS motivational model affect students' achievement and motivation? A meta-analysis
(Wiley, 2021)Context and Implications Document for: Does the ARCS motivational model affect students' achievement and motivation? A meta-analysis