Ortaöğretim Fransızca dersi öğretim programının A1.1 ve A1.2 dil düzeyi hedeflerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
Citation
Karagül, A. ve Oral, B. (2020). Ortaöğretim Fransızca dersi öğretim programının A1.1 ve A1.2 dil düzeyi hedeflerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 84-100.Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2018 Ortaöğretim Fransızca Dersi Öğretim Programının A1.1 ve A1.2 dil düzeyi hedeflerini,
Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilişsel süreç boyutu ve bilgi boyutu sınıflandırmasını göz önünde tutarak analiz
etmektir. Ayrıca araştırmanın bir diğer amacı da hedeflerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme alanlarında nasıl bir
dağılım gösterdiğini belirlemektir. Bu kapsamda bu çalışmada doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Veri analizinde
Anderson ve Krathwohl (2010) tarafından geliştirilen iki boyutlu matris kullanılmıştır. Çalışmanın güvenirliği, Miles ve
Huberman kodlama güvenirlik formülü kullanılarak .89 olarak belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, A1.1 ve
A1.2 dil düzeyi hedeflerinin, toplamda 213’ünün bilişsel alanda 26 hedefin ise duyuşsal alanda yer aldığı tespit
edilmiştir. Bununla birlikte hedeflerin taksonomideki bilişsel süreç boyutundaki dağılımının, en fazla alt düzey düşünme
becerilerinde en az ise üst düzey düşünme becerilerinde yer aldığı belirlenmiştir. Bilgi boyutu bulguları sırasıyla
kavramsal, olgusal, üstbilişsel ve işlemsel bilgi boyutlarında yer almaktadır. Çalışmanın sonucu, hedeflerin Yenilenmiş
Bloom Taksonomisinin boyutlarına göre homojen bir dağılım göstermediğini ve daha çok alt düzey düşünme ve alt
düzey bilgi basamaklarında yer aldığını göstermektedir. Sonuç olarak öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem
çözme becerilerinde önemli rol oynayan üst düzey düşünme becerilerinin, 2018 Ortaöğretim Fransızca Dersi Öğretim
Programının A1.1 ve A1.2 dil düzeyi hedeflerinde yeterli düzeyde yer almadığı belirlenmiştir. The study aims to analyse the A1.1 and A1.2 language level objectives of the 2018 Secondary School French Teaching
Program, from the perspective of revised Bloom taxonomy’s the cognitive process and the knowledge dimensions.
Besides it aims to detect distribution of cognitive, affective and psychomotor skills learning domains. Within this
scope, in this study, document analysis technique was used. Developed by Anderson and Krathwohl (2010), the twodimensional matrix was used in analysing the data. The reliability of the study was determined .89 by using Miles and
Huberman coding reliability formula. The outcomes of study were detected that 213 objectives of A1.1 and A1.2
language level were in the cognitive domain and 26 objectives in the affective learning domain. However, the
distribution of objectives in the cognitive process dimenson of taxonomy was mostly involved low-order thinking
skills and at least high-order thinking skills. The knowledge dimension results were observed respectively in the
conceptual knowledge, metacognitive knowledge and procedural knowledge dimensions. To conclude, the outcomes
of the study revealed that the distribution of objectives are not homogenous from the perspective of the Bloom’s
revised taxonomy’s dimensions, and are mostly in lower-level thinking and lower-level knowledge dimensions.
Consequently, high-order thinking skills which play a significant role in students’ skills such as critical and creative
thinking, problem solving are not adequately placed in A1.1 and A1.2 language level objectives of the Secondary
School French Teaching Program.