• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternatif okullar kapsamında ev okullarının durumu

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (456.3Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2013

Author

Tösten, Rasim
Elçiçek, Zakir

Metadata

Show full item record

Citation

Tösten, R. ve Elçiçek, Z. (2013). Alternatif okullar kapsamında ev okullarının durumu. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20), 37-49.

Abstract

ABD’nin kamu okullarında 1970 sonrasında görülen ahlak erozyonu, eğitim kalitesindeki düşüş, okulların ihtiyaçları karşılayamaması, özgürlüklerin kısıtlanması, çatışma ortamları ve çeşitli yetersizlikler gibi birçok faktör alternatif eğitim ihtiyacını doğurmuştur. Bu bağlamda ev okulları bir alternatif eğitim kurumu olarak ortaya çıkmıştır. Yapılan bu çalışmanın temel amacı alternatif eğitim çalışmaları kapsamında Amerika’da faaliyet gösteren ev okullarının durumunu tartışmaktır. Çalışma alanyazına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın içeriği ev okulunun tanımı, arka planı, gerekçesi ve çeşitleri; öğrencilerin sayısına ilişkin istatistikî veriler; ev okullarındaki velilerin ve öğrencilerin karakteristiği; ev okulunun uygulanabilirliği gibi konularla sınırlıdır. Sonuç kısmında ise tartışmalar doğrultusunda ev okulu uygulamasına ilişkin kişisel görüşler belirtilip önerilerde bulunulmuştur.
 
Many factors such as the decline in the quality of education, the schools’ inability to fulfill the needs, limitation of freedoms, working environments, various inadequacies and moral decline which is seen in the public schools of the United States after 1970 have created the need for alternative education. In this sense home-schools come in sight as an alternative educational institution. The main purpose of this study is to define the position of the home schools operating in America within the context of alternative education studies. During the study the literature is reviewed, related articles are analyzed and notional framework is reported. The content of this study is limited to subjects such as the definition of home-school, background information, justification and varieties of home-schools; statistical data about the number of home-school students; the characteristics of the students and the parents at home-schools; the home-school practice (program, source, method, evaluation) and the criticism on its practicality. In the conclusion part according to the arguments personal opinions are stated and recommendations proposed.
 

Source

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi

Issue

20

URI

https://hdl.handle.net/11468/6177
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/786932

Collections

  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi [149]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.