Omurgasız ve omurgalı hayvanlar sistematiği derslerinin öğrenci merkezli ve işbirlikli yöntem ile öğretilmesi
Citation
İnce, H. H., Yücel, S. ve Efe, R. (2007). Omurgasız ve omurgalı hayvanlar sistematiği derslerinin öğrenci merkezli ve işbirlikli yöntem ile öğretilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (9), 64-68.Abstract
Bu çalışma Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi
Anabilim Dalı Öğrencilerine 2004-2005 Öğretim yılı I. Ve II. yarıyılı
kapsayacak şekilde yapılmıştır. II. Sınıf öğrencilerine farklı iki yöntem
uygulanmıştır. Omurgasız hayvanlar ve Omurgalı Sistematiği derslerinin
başarı ve kavranması değerlendirilmeye çalışılmıştır. Klasik öğretmen merkezli
anlatma yönteminin uygulandığı Omurgasız hayvanlar sistematiği dersine
karşılık Omurgalı hayvanlar sistematiği dersinde öğrenci merkezli ve işbirlikli
yöntem uygulanarak öğrencilerin algılama ve başarı durumlarının
karşılaştırılması amaçlanmıştır.
İki sistematik dersinin öğrenciler tarafından daha iyi kavranabilmesi amacıyla
bu araştırma sonucunda bu derslerin işbirlikli yöntem ile daha verimli
olabileceği ve bilgilerin daha kalıcı bir şekilde değerlendirilebileceği ortaya
konulmuştur. This study was carried out in the department of biology education at Education
faculty at Dicle university in the 1st and 2nd semestres of 2004-5 academic
year. 2.year students were subjected to two different teaching methods.
Students’ attitude and achievement during the systematics of Vertebrates and
İnvertebrates were assessed. Traditional teacher centred teaching in
İnvertebrates were compared with co-operative learning methods in
Vertebrates through students’ achievement and attitude.
The study revealed that teaching the two Systematics subjets by using cooperative learning can lead to more productive classes and better retention.