• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Omurgasız ve omurgalı hayvanlar sistematiği derslerinin öğrenci merkezli ve işbirlikli yöntem ile öğretilmesi

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (368.8Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2007

Author

İnce, H. Hakan
Yücel, Sait
Efe, Rıfat

Metadata

Show full item record

Citation

İnce, H. H., Yücel, S. ve Efe, R. (2007). Omurgasız ve omurgalı hayvanlar sistematiği derslerinin öğrenci merkezli ve işbirlikli yöntem ile öğretilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (9), 64-68.

Abstract

Bu çalışma Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerine 2004-2005 Öğretim yılı I. Ve II. yarıyılı kapsayacak şekilde yapılmıştır. II. Sınıf öğrencilerine farklı iki yöntem uygulanmıştır. Omurgasız hayvanlar ve Omurgalı Sistematiği derslerinin başarı ve kavranması değerlendirilmeye çalışılmıştır. Klasik öğretmen merkezli anlatma yönteminin uygulandığı Omurgasız hayvanlar sistematiği dersine karşılık Omurgalı hayvanlar sistematiği dersinde öğrenci merkezli ve işbirlikli yöntem uygulanarak öğrencilerin algılama ve başarı durumlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. İki sistematik dersinin öğrenciler tarafından daha iyi kavranabilmesi amacıyla bu araştırma sonucunda bu derslerin işbirlikli yöntem ile daha verimli olabileceği ve bilgilerin daha kalıcı bir şekilde değerlendirilebileceği ortaya konulmuştur.
 
This study was carried out in the department of biology education at Education faculty at Dicle university in the 1st and 2nd semestres of 2004-5 academic year. 2.year students were subjected to two different teaching methods. Students’ attitude and achievement during the systematics of Vertebrates and İnvertebrates were assessed. Traditional teacher centred teaching in İnvertebrates were compared with co-operative learning methods in Vertebrates through students’ achievement and attitude. The study revealed that teaching the two Systematics subjets by using cooperative learning can lead to more productive classes and better retention.
 

Source

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi

Issue

9

URI

https://hdl.handle.net/11468/6150
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/787194

Collections

  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi [148]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.