• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Dicle
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Makaleler
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Dicle
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Makaleler
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lise öğrencilerinin biyoloji-öz yeterlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)

Thumbnail

Göster/Aç

Makale Dosyası (432.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2010

Yazar

Ekici, Gülay
Hevedanlı, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ekici, G. ve Hevedanlı, M. (2010). Lise öğrencilerinin biyoloji-öz yeterlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 1-10.

Özet

Bu araştırma, lise öğrencilerinin biyoloji öz-yeterlik düzeylerini farklı değişkenler açısından belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2007–2008 eğitim-öğretim yılı II. yarıyılında, Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaöğretim kurumlarına devam eden toplam 1257 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Baldvin, Ebert-May ve Burns (1999) tarafından geliştirilen ve Ekici (2005) tarafından Türkçeye adapte edilen “Biyoloji Öz-Yeterlik Ölçeği” ve Kişisel Bilgi Anketiyle toplanmıştır. Bu araştırmada ölçeğin Cronbach-Alfa güvenirlik katsayısı 0.94 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada verilerin analizi için betimsel istatistik, güvenirlik katsayısı (alfa) analizi, bağımsız gruplar t-testi, varyans analizi ve Tukey HSD testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin biyoloji öz-yeterlik puanları orta düzeyde hesaplanmıştır. Öz-yeterlik puanı cinsiyete, sınıfa, başarı düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterirken, öğrencilerin öğrenim gördükleri öğretim kurumuna, öğrencilerin mezun oldukları ilköğretimin bulunduğu yerleşim birimine ve öğrencilerin ailelerinin aylık gelirlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
 
This research is done for determining biology self efficacy levels of high school students. The descriptive survey method is used in the research. Working group of the study is 1257 students who study in secondary education institutes related to Diyarbakır Directory of Education in 2007-2008 education-instruction years. Research data are summed up with “Biology Self Efficacy Scale” developed by Baldvin, Ebert-May and Burns (1999) and adapted-tested its validity and reliability by Ekici (2005). Cronbach-Alfa reliability coefficient of the scale is figured out 0.94. Data are analyzed using the techniques of descriptive statistics, reliability coefficient of internal consistency, independent groups t-test, variance analysis and test of Tukey HSD. According to the overall results, students’ self efficacy levels are determined as medium leveled. Although students’ biology self efficacy levels depend on sexes, classes, overall success level; it does not show a meaningful difference according to the high school they have been educated, the primary school they were educated and monthly incomes of families.
 

Kaynak

Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Cilt

2

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11468/5146
http://www.e-dusbed.com/Dusbed/ArchiveIssues/PDF/d88fff71-6868-e711-80f0-00224d68272d

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Makaleler [181]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Dicle Üniversitesi || OAI-PMH ||

Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Dicle Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.