Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 147
-
Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Türk Eğitim Derneği, 2002)Öz:Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin fizik öğretiminin sorunlarına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt ve Batman il merkezlerinde görev ... -
Öğretmen adaylarının fen derslerine yönelik motivasyon düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003)Öz:Bu çalışmada. Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 87(28 kız,59 erkek)öğrencininflzik,kimya,biyoloji derslerine yönelik motivasyonu öz, aile ve öğretim elemanı değişkenleri dikkate alınarak belirlenmeye ... -
Fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma
(Türk Eğitim Derneği, 2003)Öz:Bu çalışma fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri ile motivasyonel faktörlerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Dicle Üniversitesi ... -
1997-2000 yılları arası Diyarbakır Anadolu Lisesi ve Melik Ahmet Lisesi öğrencilerinin fizik öğrenme konusundaki motivasyonları üzerine bir araştırma
(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003)Öz:III. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumunda (KTU - 23-25 Eylül 1998, Trabzon), "Fizik Öğrenme İle İlgili Molivasyonel Faktör-ler" konulu bir bildiri sunmuştuk. Bunun devamı niteliğindeki bir araştırmamızı D.E.Ü. Buca Eğitim ... -
Çözünme ve fiziksel değişim ilişkisi konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde çalışma yapraklarının önemi
(2004)Öz:Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin “çözünme ve fiziksel değişim ilişkisi” konusundaki kavram yanılgılarını ve öğrenme eksikliklerini belirleme ve gidermede çalışma yapraklarının uygulanabilirliğini ve önemini tartışmaktır. ... -
Kimya lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kimya öğrenmeye ilişkin görüşlerin saptanması
(Cahit Aydemir, 2004)Öz:Bugün bir insanın belirli bir konuyla ilgili tutumu özel hazırlanıp, denenmiş tutum soruları ile sayısal olarak belirlenebiliyor. Öğrenme; eğitim, öğretim aktivitesi içinde yer alan bir proses olup, kişinin çevresiyle ... -
Öğretmen adaylarının fizik öğretmenliğine ilişkin belirsizlik düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004)Öz:Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirme Türkiye'de güncelliğini koruyan iki önemli konudur. Bu çalışma, 2001 - 2002 öğretim yılı bahar döneminde Diyarbakır Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fizik ... -
Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi
(ESOSDER, 2005)Öz:Bu çalışmanın amacı, ısı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğini incelemektir. Bu amaçla, konuyla ilgili literatürde ifade edilen kavram yanılgıları ... -
Bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesinde, çalışma yaprakları ve sınıf içi tartışma yönteminin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
(2005)Öz:Bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının, maddenin hal değişimi konusundaki, “bilgi eksiklikleri” ve “kavram yanılgılarının” “çalışma yaprağı” kullanılarak tespiti ve sınıf içi tartışma ile giderilmesi ... -
Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2005)Öz:Bu çalışmanın amacı, Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakültelerine devam eden Biyoloji bölümü öğrencilerinin sınıf, fakülte, cinsiyet, okuldaki başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, çalışmak istenilen meslek, anne-baba tutumu ... -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram yanılgıları
(Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışma, 2004-2005 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi ... -
Developing a scale for attitudes toward the environment
(Türk Eğitim Derneği, 2005)Abstract:The purpose of this study is to develop a valid and reliable Likert- type scale to measure the attitudes of pre-service teachers toward the environment. A 30-item draft attitude scale was applied to 366 pre-service ... -
Lise-1 öğrencilerinin farklı iki öğretim yöntemine göre fizik başarı ve bilgisayar tutumlarının karşılaştırılması
(Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005)Öz:Bu çalışma, Diyarbakır ilindeki özel bir lisenin 1.sınıfında okuyan iki grup üzerinde gerçekleştirildi. Gruplar, başarı ve tutum ön-test sonuçları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmayan iki şubenin ... -
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006)Öz:Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okuyan 146 (87 erkek ... -
Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler
(ESOSDER, 2007)Bireyin kendini bulduğu, kendini tanıdığı, değerlendirdiği ve gelişmeye başladığı üniversite yılları birey için son derece önemlidir. Bu dönemde yaşanan; örseleyici yaşantılar, olumsuz etkilemeler, büyük beklentiler, ... -
Öğretmen adaylarının ilk ve orta öğretimde çalışan matematik öğretmenlerinin öğretim davranışlarına ilişkin algıları
(2007)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının ilk ve orta öğretimde çalışan matematik öğretmenlerin dersi açısından öğretim davranışlarını gerçekleşme düzeyine ilişkin algılarını saptamaktır. Araştırmanın evrenini D.Ü. Ziya ... -
İlköğretim öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının kümeleme analizi
(Gazi Üniversitesi, 2007)Öz:Günümüzde teknolojiyi kullanmak bir ayrıcalık değil, zorunluluk olmuştur. Teknolojik gelişmeler eğitim kurumlarının yapı ve işlevlerini etkilemektedir. Bu nedenle öğretmenlerin de bilgi toplumu bireyleri yetiştirebilmeleri ... -
Student group leaders influence on organisation of group members for group activities in co-operative learning in biology classrooms
(Cahit Aydemir, 2007)Öz:In this study, the effects of employing student group leaders during co-operative learning activities in a secondary biology classroom in Turkey is examined. The study was carried out in a period of eight weeks in biology ... -
İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(Cahit Aydemir, 2007)Öz:Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ... -
Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi
(Kastamonu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına ilişkin öz-yeterlik inancını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. 35 maddeden oluşan ölçeğin taslak formu 2006-2007 öğretim yılında, ...