Browsing by Author "Oral, Behçet"
Now showing items 1-20 of 54
-
8. Sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bulut, İlhami; Sunkur, Meral Öner; Oral, Behçet; İlhan, Mustafa (Cahit Aydemir, 2012)Öz:Bu araştırma ile 8. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntem ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Bilim ve sanat merkezindeki öğretim uygulamalarının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Epçaçan, Uğur (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Eğitim; durumu, ilgisi, gereksinimi ve özelliği ne olursa olsun her bireyin yegâne hakkıdır. Bireyin hakkını en doğru şekilde teslim edebilmek onun tüm özelliklerini göz önünde bulundurarak bireysel farklılığına göre ... -
Diyarbakır'da değişik branşlardaki Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi mezunu biyoloji öğretmenleri ile biyoloji öğrencilerinin zeka alanlarının incelenmesi
Yücel, Sait; İnce, H. Hakan; Oral, Behçet (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2006)Bu çalışmanın amacı biyoloji programı mezunu öğretmenlerin ve biyoloji programlarına devam eden öğrencilerin Çoklu Zekâ Kuramı açısından zekâ alanlarını belirlemektir. Bu çalışmaya Fen-Edb ve Eğitim Fakültesi ... -
Duygusal zeka-akademik başarı etkileşimine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi: Dicle Üniversitesi örneği
Kenarlı, Özkan (2017)Araştırmanın genel amacı, yükseköğretim düzeyinde duygusal zeka-akademik başarı etkileşimine ilişkin öğrenci görüşlerini, Dicle Üniversitesi örneğinde kendini değerlendirme-cinsiyetailenin tutumu değişkenleri itibariyle ... -
The effect of using of instructional technology to elementary school students' academic achievement: A meta-analysis study
Ayaz, Mehmet Fatih; Şekerci, Hanifi; Oral, Behçet (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2016)Abstract:At this study using of technology in education in the primary school students a metaanalysis is conducted to determine the effects on academic achievement. For that, literature searching related to studies conducted ... -
Examining the teacher training programs in Turkey under the light of instructors views
Oral, Behçet; Süer, Sedef (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2016)The history of teaching profession dates back to ancient times and educating qualified teachers has always been seen as an important issue in all communities and ages. Qualified teachers have been said to affect the succes ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimine ilişkin algılarının değerlendirilmesi (Kilis ve Gaziantep illeri örneği)
Dağlı, Bestami (Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Bu araştırma, ilköğretim II. kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin, fen bilgisi öğretimi davranışlarına ilişkin algıları arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada " ... -
Fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algıları
Bulut, İlhami; Oral, Behçet (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011)The aim of this research is to determine self-efficacy perceptions on teaching profession of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates who continue pedagogic formation program. The research was in survey ... -
Fotosentez ünitesinin bilgisayar simülasyonlarıyla desteklenen işbirlikli öğretim yöntemiyle öğretiminin öğrenci erişi ve biyoloji dersine yönelik tutuma etkisi
Efe, Hülya Aslan; Oral, Behçet; Efe, Rıfat; Sunkur, Meral Öner (Necatibey Eğitim Fakültesi, 2011)Öz:Bu çalışmada, Biyoloji dersinde, Simülasyon Destekli İş Birlikli Öğrenmenin Öğrenci Takımları Başarı Grupları yöntemi ve geleneksel yöntemin uygulandığı gruplar arasında başarı ve öğrencilerin derse yönelik tutumları ... -
Genel lise matematik öğretmenlerinin öğretim davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi : Batman örneği
Sözer, Yusuf (2017)Bu çalışmanın amacı, genel lise matematik öğretmenlerinin öğretim davranışlarına ilişkin öğrenci algılarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Batman ili merkezinde yer alan 12 genel lisenin 2007-2008 Eğitim Öğretim ... -
Harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının akademik başarısına, ders çalışma alışkanlıklarına ve güdülenme düzeylerine etkisi
Pesen, Ata (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırma, harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının başarısına, ders çalışma alışkanlıklarına ve güdülenmeleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu Araştırmaya, 2012 – 2013 öğretim yılı ... -
Harmanlanmış öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarısına ve güdülenme düzeyine etkisi
Pesen, Ata; Oral, Behçet (ESOSDER, 2016)Öz: Bu çalışmada, harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının başarısına ve güdülenmelerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, yarı-deneysel desen kapsamına giren “ön test-son test eşleştirilmiş ... -
İlk okuma-yazma öğrenmede okula başlama yaşının okuma-yazma başarısına etkisi
Tutal, Özgür; Oral, Behçet (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015)Bu araştırmada okula başlama yaşının öğrencilerin ilk okuma-yazma başarılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Uygulama, Diyarbakır ili merkez Kayapınar ilçesinden amaçlı örnekleme tekniğiyle seçilen, beş farklı ... -
İlkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Diyarbakır ili örneği)
Süer, Sedef (2014)Türkiye'de eğitim sisteminde yapılan son değişiklik ile 2012-2013 eğitim-öğretim yılında sekiz yıllık kesintisiz zorunlu eğitim kaldırılarak 12 yıllık kesintili 4+4+4 şeklinde zorunlu eğitime geçilmiştir. 2012-2013 eğitim ... -
İlkokul ingilizce öğretmenlerinin ilkokul ingilizce dersi öğretim programı uygulamalarına ilişkin yeterlik algılarının incelenmesi
Süer, Sedef; Demirkol, Mehmet; Oral, Behçet (ESOSDER, 2019)Bu araştırma ile ilkokul İngilizce öğretmenlerinin İngilizce dersi öğretim programını uygulamaya ilişkin yeterlik algılarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersi kazanımlarını gerekli görme ve bu kazanımların gerçekleşme düzeyi (Kesirler ve ondalık kesirlerin dünyası üniteleri örneği)
Özkan, Gülşah (2017)Bu çalı?manın amacı, ?lköğretim Be?inci Sınıf Öğrencilerinin matematik dersinde yer alan kazanımlarını gerekli görme ve bu kazanımların gerçekle?me düzeyini belirlemektir. Ara?tırmanın evreni Diyarbakır ili merkez Bağlar ... -
İlköğretim sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkilerine ilişkin bir araştırma
Bilgü, Hasime (Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Araştırmanın genel amacı, ilköğretim sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkilerini geleneksel yöntemlerle karşılaştırmalı olarak deneysel desenin oluşturulduğu bir ilköğretim okulu ... -
İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Oral, Behçet; İlhan, Mustafa (Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi, 2012)Özet – Bu araştırmada ilköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2010-2011 Öğretim yılı ... -
İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin tohumlu bitkiler sistematiği laboratuarı dersine yönelik tutum ve başarıya etkisi
Yapıcı, İbrahim Ümit; Hevedanlı, Murat; Oral, Behçet (Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009)Öz:Bu araştırmanın amacı; işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin, tohumlu bitkiler sistematiği laboratuarı dersine yönelik tutum ve başarıya etkisini incelemektir. Araştırma; 2007-2008 öğretim yılı bahar ... -
Kültürel değerlere duyarlı eğitim açısından sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi
Karataş, Kasım (2018)Bu araştırmada kültürel değerlere duyarlı eğitim açısından sınıf öğretmenliği lisans programını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören sınıf öğretmeni ...