Browsing by Author "Akbayın, Hasan"
Now showing items 1-7 of 7
-
Biyoloji öğretiminde bazı öğretim yöntemlerinin başarı, tutum ve hatırda tutma üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması
Hevedanlı, Murat (2016)Bu araştırmada, Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme, tam öğrenme, tam öğrenmeye dayalı işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin başarı, hatırda tutma ve Biyoloji dersine yönelik tutuma etkileri karşılaştırmalı ... -
Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin başarı, hatırda tutma ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri
Hevedanlı, Murat; Akbayın, Hasan (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarıları, öğrendiklerini hatırda tutmaları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, Diyarbakır ilinde ... -
Cluster analiz teknikleri ve bu tekniklerin assyriella türlerinin sistematiğinde kullanılmasına ait bir uygulama
Hevedanlı, Murat (Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1998)Bu çalışma, sıklıkla kullanılan Cluster Analiz Teknikleri'ni tespit etmek, onların gruplama problemlerine yaklaşım algoritmalarını kavramak, hangi durumda hangi metodların daha uygun olduğunu ve bu metodlarla oluşan grupların ... -
Correlation of high sensitive C-reactive protein and Hepatitis C Virus RNA in anti-HCV-positive sera
Özekinci, Tuncer; Atmaca, Selahattin; Akbayın, Hasan (Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2011)Objectives: To determine whether the level of high sensitive C-reactive protein (hsCRP) secreted from liver differed according to the positivity and negativity of the HCV RNA in sera collected from individuals with HCV ... -
Harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi
Yapıcı, İ. Ümit; Akbayın, Hasan (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2012)Bu çalışmada harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model ... -
Harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumularına etkisi
Yapıcı, İ.Ümit; Akbayın, Hasan (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2012)Bu çalışmada harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model ... -
Mercimeğin (Lens cullinaris Medik.) bazı morfolojik değişkenlerinden hareketle verimin path analizi yöntemiyle tespiti ve yorumu
Arcak, Rojan (2017)Bu çalışma mercimek {Lens cullinaris Medik.) üzerinde yürütülmüş olup, mercimeğin bazı morfolojik değişkenlerinin tane verimi nasıl etkilediği Path Analizi tekniği ile yorumlanmaya çalışılmıştır. Bilindiği gibi Path Analizi ...