Browsing by Author "Aküzüm, Cemal"
Now showing items 1-20 of 26
-
Bağımsız anaokullarında görev yapan yöneticilerin iletişim becerilerinin örgüt iklimine etkisi
Ergenekon, Ömer; Aküzüm, Cemal (Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi, 2020)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) bağımsız anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları ... -
Bağımsız anaokullarında yöneticilerin iletişim becerilerinin örgüt iklimine etkisi (Diyarbakır ili örneği)
Ergenekon, Ömer (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) bağımsız anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları ... -
Günümüz okul müdürlerinin yeterliklerine yönelik veli görüşleri
Yavaş, Tuba; Aküzüm, Cemal; Tan, Çetin; Uçar, Murat Berat (Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Öz:Bu araştırma, günümüz okul müdürlerinin nasıl yetiştirilmeleri süreci kapsamında yeterlikleri hususunda öğrenci velilerinin görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan betimsel nitelik taşıyan bir araştırmadır. Bu kapsamda ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yetkin, Nihat (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak ... -
İlkokul öğrencilerinin başarısızlık nedenlerinin sınıf öğretmenlerin denetim odağı bağlamında incelenmesi
Şehir, Suat (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin öğrenci başarısından ve başarısızlığından sorumluluk algılarının denetim odağı ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin denetim odağı, öğrenci başarısı ... -
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul yönetimine katılımlarının incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
Akdağ, Süleyman (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul yönetimine katılımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi ve elde edilen bulgulara göre etkili okula ulaşmak noktasında öneri ve görüş bildirmektir. ... -
İlköğretim kurumları yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel kültür algılamalarına ilişkin bir analiz
Aküzüm, Cemal; Tan, Çetin; Yavaş, Tuba; Uçar, Murat Berat (Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2016)Öz:Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerin ve öğretmenlerin kendi kurumlarında var olan kültüre ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 ... -
Kurucu müdürlerin okul yönetimi bağlamında karşılaştıkları temel yönetsel sorunlar ve çözüm önerileri
Aküzüm, Cemal (ESOSDER, 2017)Bu araştırmanın amacı, yeni açılmakta olan eğitim kurumlarının eğitim ve öğretime hazır hale getirilme sürecinde okul yönetimi bağlamında karşılaşılan temel yönetsel sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik atılabilecek ... -
Lider-üye etkileşimi ve örgütsel sessizlik ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki
Doğanay, Ercan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, ortaokul müdürlerinin lider-üye etkileşimi davranışları ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışları ile örgüt sağlığı algıları ... -
Okul öncesi dönemde ebeveyn tutumları ile dijital oyun bağımlılığı eğilimi arasındaki ilişki
Aküzüm, Cemal; Baran, Ebru Boğa; Çelebi, Sema (International Balkan University, 2022)Çocukluğun vazgeçilmez bir unsuru olan oyun, gelişen ve değişen zamana paralel olarak bazı dönüşümler yaşamaktadır. Özellikle dijitalleşme sürecinin hız kazanmasıyla beraber çocukların oyun oynama şeklinin ve oyun tercihlerinin ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri İle kaynaştırma eğitimi yeterliklerinin incelenmesi
Aküzüm, Cemal; Altunhan, Mahmut (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2017)Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma eğitimi yeterlik düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma, betimsel bir araştırma olup ilişkisel tarama modeli kullanılarak ... -
Okul yöneticilerinin okul ortamında yaşanan örgütsel hatalara yönelik tavır alışları
Özmen, Fatma; Aküzüm, Cemal (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2013)Örgütsel yaşamın bir gerçeği olan hata, amaçlardan, standartlardan ve birtakım değerlerden istenmeyen sapmalar olarak tanımlanabilir. Eğitim kurumlarının dinamikleri hataların yaşanılmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Hataların ... -
Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolundaki sendikalara ilişkin görüşleri
Aküzüm, Cemal (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2016)Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolunda faaliyet gösteren sendikalara ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın ... -
Ortaokul yöneticilerinin liderlik stilleri ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
Bilgi, Ramazan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algıları temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları liderlik stillerinin ... -
Öğretmen görüşleri açısından okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları
Taşdelen, Tuba Yavaş; Aküzüm, Cemal; Tan, Çetin; Uçar, Murat Berat (International Balkan University, 2015)Öz:Günümüzde liderlik, üzerinde en çok tartışılan konulardan biridir. Liderliğin çeşitli türlerine yönelik yoğun araştırmalar sürmektedir. Öğretim liderliği de bu çalışma konularından biridir ve önemli bir liderlik boyutudur. ... -
Öğretmen yetiştirme geleneğinin güncel duruşuna ilişkin öğretmen/öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi: Diyarbakır-Ergani Anadolu öğretmen liseleri ve Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örnekleri
Aküzüm, Cemal (2017)Bu araştırmada, Ergani ve Diyarbakır Anadolu Öğretmen Liseleri ile Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneklerinde Diyarbakır’da güncel öğretmen yetiştirme duruşunu karakterize eden ortaöğretim/lisans ... -
Sevgi pedagojisine yönelik eğilimler ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve sınıf öğretmenlerinin sevgi pedagojisine yönelik eğilimlerinin incelenmesi
Azboy, İmran (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim ortamlarının güven dolu, nitelikli ve işlevsel olmasının ön koşullarından biri sevgidir. Sevgi dolu bir eğitim ortamı oluştururken, öğretmenin öğrencisine ve mesleğine olan sevgisinin düzeyi ve bu sevgiyi eğitim ... -
Sosyal bilgiler dersinde kullanılan dil ve anlatımın etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri
Koçoğlu, Erol; Aküzüm, Cemal (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2014)İlkokul ve ortaokul çağındaki öğrencilerin öğrenmesinde öğretmen çok önemli bir faktördür. Bu kademelerdeki öğrenciler öğretmenlerinin gözlemleyebildikleri bütün davranışlarını, kullandıkları cümleleri taklit etmektedirler. ... -
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ''yaygın eğitim'' kavramına ilişkin sahip oldukları mental imgeler
Koçoğlu, Erol; Aküzüm, Cemal; Ekici, Özcan (International Balkan University, 2014)Öz:Toplumsal ihtiyaçları, bireylerin ilgi, istek ve hizmet anlayışlarına göre farklı şekillerden dinamik hale getirmek amacıyla onlara belli programlar halinde sunulan bir eğitim faaliyeti olan yaygın eğitim, örgün eğitime ... -
Sınıf öğretmenlerinin mesleki etik ilkeleri kapsamındaki davranışlarının okul yöneticilerinin algılarına göre değerlendirilmesi (Diyarbakır ili örneği)
Berdibek, Erkan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, bünyesinde sınıf öğretmeni bulunduran ilköğretim kurumlarında (ilkokul ve ortaokul) görev yapan okul yöneticilerinin algılarına göre, sınıf öğretmenlerinin mesleki etik ilkeler kapsamındaki davranışları ...