Browsing by Author "İnan, Cemil"
Now showing items 1-11 of 11
-
3-6 yaş arası çocukların temel matematiksel kavram gelişimlerinin incelenmesi
İnan, Cemil; Erkuş, Serdar (Marmara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, 3-6 yaş arası çocukların temel matematiksel kavram gelişimlerini incelemektir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan ve okul öncesi eğitimi almakta ... -
Çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan çalışma yapraklarının ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
Özer, Yahya (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan çalışma yapraklarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematiğe yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını ... -
Geliştirilen sayı şeridi materyalinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
İnan, Cemil; Erkuş, Serdar (International Balkan University, 2017)Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul dönemlerindeki çocukların somut yaşantılar ile daha hızlı ve kalıcı öğrenebileceği düşünüldüğünde, konuları somutlaştıran materyallerin öğretimde kullanılması oldukça önem taşımaktadır. ... -
The impact of activities that develop attention skills of primary school third grade students on their mathematics perceptions and achievements
İnan, Cemil; Erkuş, Serdar (International Balkan University, 2018)The present study aimed to investigate the effect of the activitiesconducted in the third grade to develop attention skills of the studentson mathematical perception and achievement of elementary schoolstudents. The present ... -
İlkokulda çoklu zekâ kuramının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Erkuş, Serdar (2017)Bu çalışmanın amacı ilkokulda Çoklu Zekâ Kuramının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet, eğitim durumu, hizmet süresi ve görev yeri değişkeni açısından incelemektir. Çalışma, tarama modelinde nicel ... -
Matematik öğretiminde materyal geliştirme ve kullanma
İnan, Cemil (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2006)Gelişen ve değişen dünyamızda, öğretmenlerimizin matematik öğretiminde öğrenme ortamını etkin kılmak ve 21. yüzyılın bireylerini yetiştirmek için gösterdikleri uğraşta, öğretim teknolojilerinin ve öğretim materyallerin ... -
Matematik öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının örnekleri
İnan, Cemil (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2006)Bu çalışmada öğrenci merkezliğini esas alan bir yaklaşım olan oluşturmacı yaklaşım modeli tanıtılmış ve matematik öğretiminde uygulanmasının kolaylaştırılması amacıyla etkinlikler geliştirilmiş ve bu etkinliklerin bir ... -
Matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde öğrencilere düşünme becerilerini kazandırmadaki yeterliliklerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
İnan, Cemil; Özgen, Kemal (2008)Öz:Bu araştırmada, matematik dersinde öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında öğrencilere problem çözme, karar verme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve soru sorma becerilerini kazandırma yeterliliklerine yönelik ... -
Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin incelenmesi
Özenç, Ayşegül (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin belirlenmesi ve bu değerlerle ilgili örnekler sunulmasıdır. Bu araştırmada 2017-2018 eğitim-öğretim ... -
Pısa sınavlarında Türkiye'nin performansı ve öğretmen eğitiminde çözüm önerileri
İnan, Cemil; Bekler, Ecevit (International Balkan University, 2014)Öz:Günümüzde eğitimde kalite standartlarının yükseltilmesi küreselleşen dünyamızda son derece önem kazanan bir konu haline gelmiştir. Eğitimde kalitenin yükseltilmesi; bir ülkenin geleceğini teminat altına alması, bilgi ... -
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin trigonometriyi öğrenme düzeylerine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
İnan, Cemil (2017)Bu deneysel çalışmada, öğrencilerin trigonometriyi öğrenme düzeyleri ve matematiğe yönelik tutumları bakımından yapılandırmacı öğrenme yaklaşım ve geleneksel öğretim yöntemleri karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. ...