Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖncü, Mustafa
dc.contributor.authorNaassan, Mahmoud M.
dc.contributor.authorİlhan, Hatice
dc.date.accessioned2022-04-22T10:37:07Z
dc.date.available2022-04-22T10:37:07Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÖncü, M., Naassan, M. M. ve İlhan, H. (2018). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça eğitim ve öğretimi ile ilgili beklentileri (Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencileri örneği). Artuklu Akademi, 5(2), 389-403.en_US
dc.identifier.issn2148-3264
dc.identifier.issn2687-427X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNE1EUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11468/9736
dc.description.abstractÖz:Bu çalışma 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Dicle Üniversitesiİlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin hazırlık sınıfı Arapça eğitim veöğretiminden neler beklediklerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Yaklaşık 150hazırlık sınıfı öğrencisinin katıldığı bu çalışmada öğrencilerin beklentilerini vegörüşlerini açık bir şekilde ifade edebilmeleri için “Arapça eğitim ve öğretimeyönelik görüş ve beklentileriniz nelerdir?” gibi ucu açık sadece bir sorusorulmuştur. Bu çerçevede gerek ders müfredat ve materyalleri, gerek dershocaları ve gerekse idare kısmıyla ilgili dikkate değer tespitler ortaya çıkmıştır.Söz konusu çalışmamızda öğrencilerin ortaya koyduğu beklentiler, öğrenci, hoca,idare gibi muhtelif unsurlara taalluk etmesi dolayısıyla her bir unsura aitkategorilere ayrılmıştır. Sonra her bir kategoriyle ilgili olumlu ya da olumsuztaraflar ele alınmış ve buna göre bazı çözüm önerileri ortaya koyulmuştur.en_US
dc.description.abstractÖz:This study was conducted to find out what the preparatory class students of Faculty of Theology at Dicle University expected from the Arabic education and training in 2013-2014 academic year. Approximately 150 preparatory class students participated in this study and students expectations and to be able to express their views in an open way: "What is your opinion and expectations for teaching and learning Arabic?" as has just asked an open-ended question. Within this framework, significant assessments have emerged about both the curriculum and materials, the teachers and the administration. In this study, the expectations of the students are divided into the categories of each element due to the fact that they act in various elements such as student, teacher and administration. Then, the positive or negative parties related to each category were taken into consideration and some solutions were proposed accordingly.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofArtuklu Akademien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectArapçaen_US
dc.subjectHazırlık sınıflarıen_US
dc.subjectArapça eğitim-öğretimien_US
dc.subjectİlahiyat Fakültesien_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectArabicen_US
dc.subjectPreparatory classen_US
dc.subjectArabic educationen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.subjectFaculty of Theologyen_US
dc.titleHazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça eğitim ve öğretimi ile ilgili beklentileri (Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencileri örneği)en_US
dc.title.alternativeExpectations of preparatory class students on Arabic training and teaching (The sample of Theology Faculty, Dicle University)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage389en_US
dc.identifier.endpage403en_US
dc.departmentDicle Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2661-1147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorNaassan, Mahmoud M.
dc.institutionauthorİlhan, Hatice
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record