Hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça eğitim ve öğretimi ile ilgili beklentileri (Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencileri örneği)
Citation
Öncü, M., Naassan, M. M. ve İlhan, H. (2018). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça eğitim ve öğretimi ile ilgili beklentileri (Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencileri örneği). Artuklu Akademi, 5(2), 389-403.Abstract
Öz:Bu çalışma 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Dicle Üniversitesiİlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin hazırlık sınıfı Arapça eğitim veöğretiminden neler beklediklerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Yaklaşık 150hazırlık sınıfı öğrencisinin katıldığı bu çalışmada öğrencilerin beklentilerini vegörüşlerini açık bir şekilde ifade edebilmeleri için “Arapça eğitim ve öğretimeyönelik görüş ve beklentileriniz nelerdir?” gibi ucu açık sadece bir sorusorulmuştur. Bu çerçevede gerek ders müfredat ve materyalleri, gerek dershocaları ve gerekse idare kısmıyla ilgili dikkate değer tespitler ortaya çıkmıştır.Söz konusu çalışmamızda öğrencilerin ortaya koyduğu beklentiler, öğrenci, hoca,idare gibi muhtelif unsurlara taalluk etmesi dolayısıyla her bir unsura aitkategorilere ayrılmıştır. Sonra her bir kategoriyle ilgili olumlu ya da olumsuztaraflar ele alınmış ve buna göre bazı çözüm önerileri ortaya koyulmuştur. Öz:This study was conducted to find out what the preparatory class students of Faculty of Theology at Dicle University expected from the Arabic education and training in 2013-2014 academic year. Approximately 150 preparatory class students participated in this study and students expectations and to be able to express their views in an open way: "What is your opinion and expectations for teaching and learning Arabic?" as has just asked an open-ended question. Within this framework, significant assessments have emerged about both the curriculum and materials, the teachers and the administration. In this study, the expectations of the students are divided into the categories of each element due to the fact that they act in various elements such as student, teacher and administration. Then, the positive or negative parties related to each category were taken into consideration and some solutions were proposed accordingly.