Browsing Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tezler by Title
Now showing items 1-20 of 248
-
10. sınıf biyoloji ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, 10. sınıf Biyoloji ders kitabının hedef kazanım, görsel tasarım, öğrenme etkinlikleri, hazırlık çalışması, değerlendirme etkinlikleri ve içerik bakımından ders öğretmenlerinin bakış açısıyla ele alınarak, ... -
19. yüzyıl Türk resim sanatında batı tarzı figür anlayışı
(2017)Bu araştırmada, 19. yüzyılda figürün, Batı resim sanatında nasıl kullanıldığı ve bu tarzın Türk resim sanatını nasıl etkilediği incelenmektedir. Öncelikle figür, resim sanatında bir anlatım şekli olarak kullanılmıştır. ... -
335 nolu Lice Şer'iyye sicilinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Şer'iyye sicilleri, Osmanlı Devleti'nin siyasi, sosyal, idari, ekonomik vb. kayıtlarını ihtiva eden birinci elden kaynaklar olup çok çeşitli bilgiler içermektedir. Genel itibariyle giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Bu ... -
399 nolu Çermik şer'iyye sicilinin 1.-119. sayfalarının transkripsiyonu ve değerlendirmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Sosyo-ekonomik, hukûkî, idarî, dinî vb. hadiselerine tanıklık eden şer‟iyye sicilleri, döneminin toplumsal olaylarını incelemek isteyen araştırmacılar için temel kaynakların başında gelmektedir. 399 Nolu Çermik Şer’iyye ... -
4. sınıf Sunshine İngilizce ders kitabının öğretmenlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi: Diyarbakır il örneği
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, Sunshine 4. Sınıf İngilizce ders kitabının öğretmenlerin bakış açısıyla Diyarbakır örneğinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde betimsel bir çalışma olarak desenlenen araştırmanın katılımcıları, ... -
5. 6. 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri ders kitabında yer alan değerlendirme sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. 6. 7. ve 8. Sınıf Milli Eğitim Fen Bilimleri kitaplarında yer alan ünite değerlendirme sorularını Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre incelenmesidir. ... -
5. sınıf görsel sanatlar dersinde öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında, tutumlarında ve serbest çalışmalarındaki renk seçimlerinde cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf görsel sanatlar dersinde öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında, tutumlarında ve serbest çalışmalarındaki renk seçimlerinde cinsiyet ve okul değişkenlerinin ... -
7. sınıf görsel sanatlar dersinin perspektif konusunun çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yönetimine göre işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
(2018)Araştırmanın genel amacı, 7. sınıf görsel sanatlar dersinin perspektif konusunun çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel ... -
8. sınıf basınç ünitesi öğretiminde uygulanan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilgilerini güncel yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada, 8.Sınıf "Basınç" ünitesi öğretiminde uygulanan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerine ve akademik başarılarına etkisinin araştırılması ... -
8. sınıf matematik ders kitabındaki geometri örneklerinin türlerine göre analizi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı 8. sınıf matematik ders kitabındaki geometri konularında kullanılan örneklerin incelenip, örnek türlerinin analizinin yapılmasıdır. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında yer alan doküman ... -
8. sınıf teknoloji ve tasarım dersinde biyotaklit uygulamalarının öğrenciler üzerindeki etkileri
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, doğayı model alarak problem çözme becerisi kazanmada önemli bir yeri olan biyotaklit konusunun Teknoloji ve Tasarım dersi kapsamında işlenmesinin öğrenciler üzerindeki etkilerini belirlemektir. ... -
Ahmet Altan’ın eserlerinde muhteva
(2016)Ahmet Altan’ın Eserlerinde Muhteva adı verilen bu çalışmada, Ahmet Altan’ın romanlarında, denemelerinde ve köşe yazılarında öne çıkan temalar ve konular tespit edilmiş ve bunlar üzerine bir inceleme yapılmıştır. Çalışmanın ... -
Aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı; aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları, derslere yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisini inceleyen deneysel ve yarı deneysel çalışmaların ulaştığı ... -
Albert Camus ‘nün Caligula adlı oyununda absürd ve başkaldırı kavramlarının analizi
(2018)Yirminci yüzyılın önde gelen düşünürlerinden biri olan Albert Camus, yaşadığı dönemin savaş dönemi olması nedeniyle, hayata olan tutumunu, bakış açısını, yaşanmışlığın verdiği deneyimler ile eserlerine yansıtmıştır. ... -
Alfred Döblin’in Berlin Alexanderplatz romanının montaj tekniği açısından incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Mevcut Yüksek Lisans Tezi, Alfred Döblin'in "Berlin Alexanderplatz" adlı ünlü eseri ile ilgilidir. Bu çalışmanın amacı, Alfred Döblin'in Berlin Alexanderplatz romanını montaj tekniği açısından incelemektir. Bu, özellikle ... -
Alman dili öğretiminde masalın yeri
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Masal, çoğunlukla olağanüstü durum ve olayların anlatıldığı halk hikâyeleridir. Masalın öğretici bir yönü vardır ve dinleyenlerin masaldan zevk alması amaçlanır. Almanca dersi ortaöğretim kurumlarında ikinci yabancı dil ... -
Almanca yazma becerilerinin geliştirilmesinde Çoklu Zeka Kuramının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır örneği)
(2015)Bu çalışmanın amacı Almanca öğretmenlerinin yazma becerilerinin geliştirilmesinde çoklu zeka kuramının uygulanmasına ilişkin görüşlerini ve kuramı uygulayıp uygulayamadıklarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini ... -
Anadolu liselerinde görevli öğretmenlerin iş çevresine uyum düzeyleri (Diyarbakır ili örneği)
(2015)Bu araştırmanın amacı, Anadolu liselerinde görevli öğretmenlerin iş çevrelerine uyum düzeylerinin nasıl olduğunu belirlemektir. Bu nedenle, öğretmenlerin iş çevrelerini oluşturan “okul”, “iş”, “meslektaş” ve “yöneticiler” ... -
Anadolu liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalet algıları (Diyarbakır ili örneği)
(2015)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma, genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim ... -
Anadolu lisesi öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının incelenmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilerin yabancı dil kaygılarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma modeli çerçevesinde yürütülen araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim ...