Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tezler
Recent Submissions
-
Sevgi pedagojisine yönelik eğilimler ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve sınıf öğretmenlerinin sevgi pedagojisine yönelik eğilimlerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim ortamlarının güven dolu, nitelikli ve işlevsel olmasının ön koşullarından biri sevgidir. Sevgi dolu bir eğitim ortamı oluştururken, öğretmenin öğrencisine ve mesleğine olan sevgisinin düzeyi ve bu sevgiyi eğitim ... -
Ortaöğretim görsel sanatlar dersinde grafitinin öğrenciler üzerindeki etkisi: Bir a/r/tografi uygulama örneği
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada a/r/tografi yöntemi kullanılarak Görsel Sanatlar dersinde grafiti uygulamalarının ortaöğretim öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem ... -
8. sınıf teknoloji ve tasarım dersinde biyotaklit uygulamalarının öğrenciler üzerindeki etkileri
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, doğayı model alarak problem çözme becerisi kazanmada önemli bir yeri olan biyotaklit konusunun Teknoloji ve Tasarım dersi kapsamında işlenmesinin öğrenciler üzerindeki etkilerini belirlemektir. ... -
Lise 9. sınıf öğrencilerinin frotaj tekniğini kullanarak yaptıkları çalışmalardaki metaforlar
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Görsel sanatlar dersinin öğrencilerin hayal gücü, yaratıcı düşünme becerileri ve eleştirel bakış açısı kazanmasına katkı sağladığı düşünülmektedir. Bu ders kapsamında öğrencilere sanatın elemanları ve sanatsal düzenleme ... -
Ortaokul 8. sınıf Görsel Sanatlar dersi renk konusunun işlenişinde Van Gogh'un resimlerinin etkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Görsel sanatlar dersi ile tanınan renk kavramı, temel sanat eğitiminin yapı taşlarından birini oluşturmaktadır. Uygulama yapılması ile bilinen görsel sanatlar dersinde renk konusu sadece yüzeysel bilgilerin anlatılması ile ... -
Figüratif resimde kurgu ile beden hareketi ilişkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Figüratif resimlerde sanatçının görselleştirdiği figürlerin espas ile beden hareketlerinin kurguya olan yansımalarının analiz edilmesinin amaçlandığı bu çalışmada, nitel araştırma yönteminin doküman incelemesi deseni tercih ... -
STEM eğitiminin fen bilimleri öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Tüm dünyada değişen iş gücüne uygun birey yetiştirme amacıyla STEM eğitimi benimsenmektedir. Türkiye'de de STEM eğitimine entegrasyon çalışmaları yürütülmektedir. Bu bağlamda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi önem ... -
İlköğretim 1. sınıf hayat bilgisi ders kitabındaki görsellerin kök değerler açısından incelenmesi ve akademisyen görüşleri
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada ilköğretim 1. sınıf hayat bilgisi ders kitabındaki görsellerin kök değerler (Adalet, dostluk, dürüstlük, sevgi, saygı, sabır, sorumluluk, özdenetim, vatanseverlik yardımseverlik) açısından akademisyen görüşleri ... -
Tuhfetü'ş-Şühedâ (Giriş-Dil incelemesi-Metin-Dizin)
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Tuhfetü'ş-Şühedâ, Muhammed bin Hacı Hasan tarafından 25 Cemaziyelahir 1107 (31 Ocak 1696) tarihinde; Fuzûlî'nin Türkçe yazılan Hadikatü's-Süedâ adlı eserinin her okuyan ve dinleyenin anlaması amacıyla dil içi aktarma yoluyla ... -
5. 6. 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri ders kitabında yer alan değerlendirme sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. 6. 7. ve 8. Sınıf Milli Eğitim Fen Bilimleri kitaplarında yer alan ünite değerlendirme sorularını Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre incelenmesidir. ... -
Ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl beceri düzeylerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın genel amacı ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Batman il merkezinde ... -
Türkiye, Almanya ve İngiltere ortaöğretim İngilizce öğretim programlarının karşılaştırılması
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı Türkiye, Almanya ve İngiltere eğitim sistemlerini ve adı geçen ülkelerin ortaöğretim İngilizce öğretim programlarını hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme-değerlendirme boyutları ... -
Öğretmenlerin başarılı zekâ kuramına dayalı öğretme stillerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin başarılı zekâ kuramına dayalı öğretme stillerinin belirlenmesine yöneliktir. Sternberg tarafından geliştirilen başarılı zekâ kuramı bireylerin üstbilişsel düşünme becerilerinin ... -
Türk eğitim sistemi açısından birey özelliklerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı Türk eğitim sisteminin yetiştirmek istediği birey özelliklerini incelemek, bu süreçte yaşanan sorunları ortaya çıkarmak ve gerekli değerlendirmeleri yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada iç içe ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören çocukların dil gelişimi özelliklerinin değerlendirilmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dil gelişimi yaşamın her alanını etkilediği gibi okul öncesi dönem çocuğu için de oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören 36-69 aylık çocukların ... -
Çizgi karakter tasarımı eğitimi bağlamında "antropomorfizm"
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çizgi karakter nüfusu içerisinde en fazla karaktere sahip olgu olarak karşımıza çıkan Antropomorfizm, doğa olaylarına, hayvanlara, nesnelere kısacası insan olmayan canlı ya da cansız varlıklara insani niteliklerin ... -
Lider-üye etkileşimi ve örgütsel sessizlik ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, ortaokul müdürlerinin lider-üye etkileşimi davranışları ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışları ile örgüt sağlığı algıları ... -
Fen eğitiminde STEM yaklaşımının etkililiği: Bir meta analiz çalışması
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Fen Eğitiminde STEM Yaklaşımının Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması Bu araştırmada Türkiye’de fen eğitiminde STEM yaklaşımı ile ilgili mevcut durumu meta analiz yöntemiyle ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeyleri ve “Hayır” diyebilme becerilerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeyleri ve “hayır” diyebilme becerilerinin incelenmesi ve empatik eğilim düzeyleri ile “hayır” diyebilme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. ... -
Halk eğitimi merkezlerinde görev alan sınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimine ilişkin görüşleri
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı; halk eğitimi merkezlerinde görev alan sınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden, temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. ...