• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An assessment of the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (365.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2015

Author

Bulut, İlhami
Kutluca, Tamer

Metadata

Show full item record

Citation

Bulut, İ. ve Kutluca, T. (2015). An assessment of the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 1-26.

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Araştırmada Bulut (2006) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan beşli Likert tipi Matematik Dersi Öğretim Programı Ölçeği ile 10 maddeden oluşan üçlü Likert tipi Öğrenme Sürecini Etkileyen Bazı Değişkenler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ilköğretim 6. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının uygulandığı Diyarbakır merkeze bağlı 49 ilköğretim okulunda görev yapan 135 matematik dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden elde edilen verilerin analizinde, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis H ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmada, matematik öğretmenlerinin öğrenme sürecinde bilgi iletişim teknolojilerini kısmen kullandıkları bulunmuştur. Ayrıca araştırmada, programın genelinin uygulamada kısmen başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.
 
This study aimed to explore mathematics teachers’ opinions on the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice. The data collection instruments in the study were the 32-item five-point Likert type Mathematics Course Curriculum Scale developed by Bulut (2006) and the 10-item three-point Likert type Scale for Variables Affecting the Learning Process. The study group comprised a total of 135 mathematics teachers from 49 elementary schools located in the center of Diyarbakir, where elementary 6th grade Mathematics Course Curriculum was used. The data were analyzed by using independent samples t test, one way ANOVA, Kruskal Wallis H and Scheffe tests. In the study it has been found that mathematics teachers partially use these information and communication technologies in the learning process. The study also shows that mathematic teachers partially accept the new curriculums success in practice as a whole.
 

Source

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi

Issue

26

URI

https://hdl.handle.net/11468/6014
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/786680

Collections

  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi [149]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.