Sosyal bilimlerde/sosyolojide sosyal kuram-sosyal pratik ilişkisi ve uygulamalı araştırma bulgularının yorumlanmasına ilişkin bazı problemler
Citation
Yıldız, M. C. ve Aydemir, C. (2016). Sosyal bilimlerde/sosyolojide sosyal kuram-sosyal pratik ilişkisi ve uygulamalı araştırma bulgularının yorumlanmasına ilişkin bazı problemler. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(10), 1-15.Abstract
Sosyal bilimlerde, araştırmacı, çalışmaya teori ve hipotez geliştirmekle başlar ve bununla teorinin doğruluğunu ya
da yanlışlığını test eder. Pozitivist bakışı esas alan bu bilimlerde, işleyiş; kuram, varsayım geliştirme ve hipotez
biçiminde olur.
Araştırmada, uygun modelin yokluğunun, araştırma projesine yeni bilgiler eklemeye engel olduğu ifade edilebilir.
Bu durum, uygulamalı çalışmaların amaçsız hale gelmesine neden olabilmektedir. Amaçsızlık ya da karışık amaç,
yorumu etkiler ve yorumların betimsellikle karıştırılmasına neden olur. Bu durum, bilginin pratiğe dönüşümünü
engeller.
Bu çalışmada, sosyal bilimlerde / sosyolojide, sosyal kuram-sosyal pratik arasındaki ilişki üzerinde durulacak ve
uygulamalı araştırmayla elde edilen bulguların yorumlanması sürecinde yapılan bazı hatalara değinilecektir. In social sciences, a researcher firstly, starts to carry out a study by developing a theory and hypothesis, and in
doing so, the researcher tests the theory either confirms or falsifies it. In social sciences, the process of a research
begins with developing theory, assumption and hypothesis.
The lack of an appropriate model, in a project study, is an obstacle to contribute new information, and may cause
applied studies aimless. Aimlessness or complicated aim might have negative impact on comment and confuse the
comments with descriptivism. Therefore, it might prevent the transformation of knowledge to practice.
In this study, it will be dealt with the relationship between social theory and social practice in social
science/sociology and mentioned some mistakes which are faced with during interpreting the findings that are
gained through applied research.
Volume
6Issue
10URI
https://hdl.handle.net/11468/5585http://static.dergipark.org.tr/article-download/496f/6112/d2e4/imp-JA96UG98ES-0.pdf?
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Lise öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerinin eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
Oral, Behçet; Kenanoğlu, Rıdvan (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışma ile lise öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçlarının belirlenmesi ve sosyal paylaşım sitelerinin eğitimde kullanılması ile ilgili görüşleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Lise öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerinin eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Diyarbakır ili örneği)
Kenanoğlu, Rıdvan (2017)Bu çalışmanın amacı; Lise öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçlarının belirlenmesi ve sosyal paylaşım sitelerinin eğitimde kullanılması ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaca uygun olarak ... -
Türk sosyal güvenlik sistemi & sorunlar ve çözüm önerileri
Evirgen, Yakup (Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998)Amacı sosyal risklere karşı bireyi korumak ve olumsuz etkilerini onarmak olan SOSYAL GÜVENLİK, Türkiye'de yaşayan herkes için bir hak, devlet için de bir görevdir. Osmanlı imparatorluğu döneminde sosyal güvenlik, aile içi ...