Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi : Dicle Üniversitesi İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma
Citation
Yılmaz, Y. ve Tunce, M. (2017). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi : Dicle Üniversitesi İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(14), 301-312.Abstract
Finansal okuryazarlık, tüketicilerin parayı kullanması ve yönetmesinde bilinçli olarak değerlendirmede
bulunmasını, finansal kaynakların seçiminde ve kullanımında doğru kararlar verebilmesini sağlayan yeterlilik
düzeyidir. Tüketicilerin tasarruflarını arttırmak, karşılaşabilecekleri finansal krizleri daha iyi yönetebilmek ve
sağlıklı finansal kararlar alabilmeleri için önemlidir. Günlük yaşamımızın bir parçası haline gelmiş başta kredi
kartı kullanımı olmak üzere uzun vadeli alışveriş kredileri, bankacılık hizmetleri, bireysel emeklilik gibi
uygulamaların çoğalması, çeşitliliğin ve dolayısı ile karmaşıklığın artması finansal okuryazarlık düzeyini de
artırmayı gerekli kılmıştır.
Bu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi İİBF öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyini ölçmek, davranış ve
tutumlarının finansal okuryazarlık ile ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmada Dicle Üniversitesi İİBF
öğrencilerine bir anket uygulanmış, finansal okuryazarlık düzeyleri, farklı demografik özellikleri açısından
incelenmiştir. Ankete verilen yanıtlar SPSS paket programında analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda
öğrencilerin finansal okuryazarlık ile ilgili sorulara verdikleri cevaplara göre finansal okuryazarlık düzeylerinin
orta seviyede olduğu, öğrencilerin temel bankacılık konusunda daha fazla bilgiye sahip olmalarının yanı sıra
tasarruf ve yatırım konusunun öğrenciler tarafından en az bilgi sahibi olunan konular olduğu görülmüştür. Financial literacy is the level of competence that allows consumers to make evaluations consciously in using and
managing money and to make right decisions in the selection and use of financial resources. It is important for
consumers to increase their savings, to better manage the financial crises they may encounter and to make sound
financial decisions. The facts that applications such as long-term shopping credits, especially credit card usage,
which have become a part of our everyday life, banking services and individual pension have increased and that
their diversity and consequently their complexity have increased have made it necessary to increase the level of
financial literacy.
The purpose of this study was to measure the financial literacy level of the students of the faculty of economics
and administrative sciences of Dicle University and to reveal the relationship between their behaviors and
attitudes and financial literacy. In the study, a questionnaire was applied to students of the faculty of economics
and administrative sciences of Dicle University, and their financial literacy levels were examined in terms of
their different demographic characteristics. The answers given to the questionnaire were analyzed in the SPSS
package program. As a result of the research, it is seen that financial literacy levels are in the middle level
according to the responses of the students to the questions about financial literacy. It is seen that the students
have more knowledge about basic banking, and the students have the least knowledge about savings and
investment.
Volume
7Issue
14URI
https://hdl.handle.net/11468/5576http://static.dergipark.org.tr/article-download/c643/b9b1/b1ff/5a5510426a6c9.pdf?