Tıp Fakültesi öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının CHAID analizi ile incelenmesi

View/ Open
Access
Attribution-NonCommercial 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Date
2009Metadata
Show full item recordCitation
Satıcı, Ö., Akkuş, Z. ve Alp, A. (2009). Tıp Fakültesi öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının CHAID analizi ile incelenmesi. Dicle Tıp Dergisi, 36(4), 267-274Abstract
Amaç: Bu çalışmada, 2005-2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim elemanlarının genel olarak teknolojiye ilişkin tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, öğretim elemanlarının teknolojiye yönelik tutumlarının, değişik özelliklerinden nasıl etkilendiğini tanımlamaya yönelik bir çalışmadır. Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza 224 kişi alındı. Bunların 68’i Profesör , 40’ı Doçent, 44’ü Yardımcı Doçent, 58’i Araştırma Görevlisi ve 14’ü uzmandır. Çalışmamızda bağımlı değişkenlere hangi tutum değişkenlerinin nasıl bağlandığı tespit edildi. Tutumları farklılaştıran maddelerin ortaya çıkması amaçlandı. Tutum maddeleri için likert tipinde form uygulandı. Bulgular: Öğretim üyelerinin teknoloji fuarlarına katılma isteği tutumları farklı oldu. Araştırma görevlileri diğer ünvanlara göre daha olumlu tutum takınmışlardır. Teknoloji fuarlarına katılmakta kararsız kalan öğretim üyeleri, alanlarında yeni öğretim teknolojisinin uygulanmasını istedikleri gözlendi. Bağlı bulundukları bölüm, teknolojinin insanın yerini alacağı konusundaki tutumlarını belirledi. Öğretim üyelerinin, "teknolojinin insanın yerini alacağına
dair" görüşe kararsız kaldıkları söylenebilir. Bu maddeye hiç katılmayan kişilerin cerrahi bilimlerde yoğunlaştığı gözlendi. Sonuç: Genel olarak öğretim üyeleri teknolojiye karşı olumlu tutum sergilemektedir. Aim: In this study, the attitudes of teaching staff of Faculty of Medicine, Dicle University, in the 2005-2006 academic year about technology was intended to be examined. This research is a study on how teaching staff are affected with their different characteristics. Materials and Methods: Our study 224 persons were
taken. Of the persons, 68 were professor, 40 were Assoc Professor, 44 were Assistant Professors, 58 were research assistants and 14 were expert. In our study, how the attitude variables were connected to the dependent (target) variables was determined. The emergence of attitudes of different items has been intended to be studied on. Likert type form was applied for attitude items. Results: The attitudes on the wish of the teaching staff to join technology fairs were found to be different. Research assistants were found to have positive attitudes compared to the higher rank teaching staff. It was seen that the teaching staff who were indecisive to join the technological fairs wanted new instructive technologies to be used in their areas. Their departments determined their attitudes. It can be said that the teaching staff are
indecisive about the opinion that ‘technology will take place of human beings’. It was found that the ones who did not agree with this item were mostly from Surgery Department. Conclusion: In general, the academic staff have positive attitudes towards technology.
Source
Dicle Tıp DergisiVolume
36Issue
4URI
https://hdl.handle.net/11468/5431http://www.diclemedj.org/upload/sayi/21/Dicle%20Med%20J-01525.pdf
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RneE9USXk
Collections
- Dicle Tıp Dergisi [510]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1742]
The following license files are associated with this item: