Browsing Sosyal Bilimler Enstitüsü by Category "0-Belirlenecek"
Now showing items 1-20 of 94
-
Abdülhak Hamit'in Makber Mukaddime'si ile Faik Ali'nin Fani Teselliler Hasbihal'ine mukayeseli bir bakış
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Faik Ali Ozansoy edebiyat ve sanat alanında oldukça zengin bir aile çevresine sahiptir. Bu nedenle vermiş olduğu eserlerinde bu çevresinin izlerinin varlığı tartışma konusu olmuştur. Bununla beraber Faik Ali’nin edebî ... -
Adamov tiyatrosuna genel bir bakış
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Çalışmamızda uyumsuz tiyatronun önemli yazarlarından Adamov?un yazın serüvenini ana hatlarıyla incelemeyi amaçladık. Adamov, Strindberg ve Artaud gibi yazarların etkisiyle yazarlığının ilk döneminde uyumsuz tiyatro örnekleri ... -
Ahmed Cavid Bey'in müntebahat'ının kaynaklarından Enveri Tarihi'nin ikinci cildi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Osmanlı Devleti’nde tarih yazıcılığı, kuruluşuna nazaran geç bir tarihte XV. yüzyılda başlamıştır. Osmanlı Devleti’nin kuruluş dönemine ait yabancı kaynakların verdikleri bilgiler ise çok sınırlı mahiyettedirler. Bu dönemde ... -
Arapça çoklukların Türkiye Türkçesindeki kullanılışları üzerine
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türk diline ait söz varlığının bir bölümünü, alıntı sözcükler oluşturmaktadır. Bu alıntı sözcüklerin oranı ve ait olduğu diller, dönemlere göre değişmektedir. Türk dilindeki alıntı sözcük sayısı, Eski Türkçe döneminde, ... -
Artan süpermarket rekabeti karşısında bakkalların ekonomik ve hukuki durumları
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Türkiye’de 1980 yılından itibaren uygulanan liberal ekonomik politikaların etkisiyle perakende sektöründe artan yabancı sermaye yatırımlarının yanı sıra; holdinglerin ve yerel market zincirlerinin de katılımıyla ülkemizdeki ... -
Ayetlerle iman esaslarının bütünlüğü
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu makalede Kur’ân’da iman esaslarının bütünlüğü incelenmiştir. Konu, “İman ve İman Esasları; İman Esaslarının Mahiyet Açısından Bütünlüğü ve Ayetlerde Birlikte Ele Alınan İman Esasları” diye üç ana başlıkta ele alınmıştır. ... -
Bankacılıkta riskten korunma amaçlı finans mühendisliği araçları
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Son yıllarda mali piyasaların küreselleşmesi sonucu artan rekabetin yanı sıra ekonomik sosyal ve teknolojik değişimler, finans sektörlerinde belirsizliğe ve istikrarsızlığa yol açmıştır. Bu durum firma ve kuruluşların ... -
Bir naşir olarak Ali Emiri Efendi ve gazete kasidesi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Alî Emîrî Efendi, Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde yaşamış (1857-1924); Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet gibi üç önemli devre şahitlik etmiş bir şahsiyettir. Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlık mücadelesi ve kuruluşuna ... -
Cumhuriyet döneminde umum müfettişlikleri ile ilgili bir değerlendirme
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Anadolu’da Millî Mücadele gerçekleşip, 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra hızlı bir uluslaşma ve merkezileşme sürecine girilmiştir. Bu yönde çalışmalar devam ederken, ülkenin doğusu Nasturi, Şeyh Sait, Ağrı ... -
Cumhuriyetten günümüze insan hakları ve demokrasi kavramları açısından sosyal bilgiler dersi eğitim programının incelenmesi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programları Türkiye’de II. Meşrutiyetten beri uygulanmaktadır. İnsan Hakları ve Demokrasi kavramı açısından Cumhuriyet’ten günümüze Sosyal Bilgiler Eğitim programlarının incelenmesi konulu ... -
Çocuk merkezli oyun terapisi ile deneyimsel oyun terapisinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada son yıllarda tüm dünyada daha geçerli olarak kullanılan Çocuk Merkezli Oyun Terapisi* ve Deneyimsel Oyun Terapisinin** çocukla ve aile ile görüşme teknikleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. -
Çokkültürlülük projesi : E- twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın temel amacı çokkültürlülük projesi kapsamında e-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Bu temel amaç doğrultusunda öğrencilerle nitel araştırma yaklaşımlarından yarı yapılandırılmış ... -
Değerler eğitimi yönünden klasik hikayelerimizin önemi : Kıssa-i Seyyid Cüneyd ve Reşide-i Arab örneği
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Eğitimde, bireye toplumsal değerleri kazandırmak ve bu değerleri sonraki nesillere ulaştırmak adına uygulanan birden çok yöntemden bahsetmek mümkündür. Değerler eğitiminde edebî eserlerden faydalanma yöntemi de bunlardan ... -
Demokrat parti döneminde Diyarbakır'da sosyal hayat
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalıĢmada, Diyarbakır’da 1950-1960 yılları arasındaki geliĢmeler incelenmiĢtir. Makalenin ilk bölümünde belediyecilik ve kent hizmetleri irdelenmiĢtir. Bu hizmetler kapsamında Diyarbakır Belediyesi’nin yaptığı çalıĢmalar, ... -
Denetimli serbestlik hizmetlerinin okul psikolojik danışma ve rehberlik birimlerindeki durumu (Diyarbakır örneği)
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada psikolojik danışmanlık ve rehberlik uzmanı meslek elemanlarının “ Denetimde Serbestlik” hizmetleri ile ilgili sahip oldukları bilgi ve uygulamaları hakkında durum tespiti amaçlanmıştır. Araştırma tarama ... -
Dicle Üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Diyarbakır ilinde yükseköğrenimine devam eden öğrencilerin harcama durumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve şehir ekonomisine katkısını belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma 2013 bahar yarıyılında Dicle ... -
Din eğitiminin gayeleri açısından Lokman suresinin tahlili
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Eğitim çok hassas bir konu olduğu için bu alanda insanlara faydalı olmak isteyen müslüman bir eğitimcinin günümüzün eğitim bilimlerine ait bilgileri öğrenmesinin yanı sıra âlemlerin Rabbi olan yüce Allah’ın Kur’an’da ... -
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin yapılandırmacı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine yönelik görüşleri : (Diyarbakır-Şanlıurfa örneği)
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)2004 yılında hazırlanan ve 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya konan programlarda amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri ve ölçme-değerlendirme unsurları üzerinde köklü değişiklikler yapılmıştır. Bu değişikliklere paralel ... -
Diyarbakır kenti civarında Dicle nehri taraçalarının yaş bulgularına ait ilk değerlendirmeler
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Diyarbakır kenti civarında Dicle nehri vadisi boyunca oluşan yer şekilleri ve Kuvaterner depoları uzun bir geçmişe ait birçok tektonik ve volkanik aktivitenin, iklim değişikliklerinin ve insan müdahalelerinin izlerini ... -
Diyarbekir darülmuallimini'nin tarihçesi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada; Osmanlı yenileşme döneminde Diyarbakır’da açılan Darülmuallimin-i Sıbyan Şubesi’nin kuruluşu ve sonradan eklenen Darülmuallimin-i Rüşdiye kısmının açılış amacı, öğretmenlerinin atanması, öğrenci kabulü ve ...